راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

خبر جدید از یارانه مهر 1403 ؛ این گروه‌ها با یارانه خداحافظی کنند

یارانه مهر 1403 با هدف اجرای عدالت، برای خانوارهای پردرآمد حذف و فقط برای دهک‌های پایین‌تر واریز می‌شود. این اقدام با به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها انجام می‌شود.

از ماه جاری همانطور که پیش‌تر گفتیم، دولت تصمیم دارد با به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها و اجرای آزمون وسع، دهک‌بندی یارانه‌بگیران را تغییر دهد. این اقدام با هدف حذف یارانه خانوارهای پُردرآمد و افزایش تمرکز بر حمایت از دهک‌های پایین‌تر صورت می‌گیرد.

راهنمای خرید تکراتو

بر اساس سیاست‌های جدید، یارانه خانوارهایی که شرایط لازم را ندارند حذف خواهد شد و معیارهایی همچون درآمد، دارایی و وضعیت خانوار در این تصمیم‌گیری لحاظ می‌شوند. این حرکت دولت به منظور ساماندهی منابع و توزیع عادلانه‌تر یارانه‌ها است تا به بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای کم‌درآمد کمک کند. جزئیات واریز یارانه مهر 1403 را در ادامه مطلب بخوانید.

یارانه مهر 1403 برای دهک‌های بالای درآمدی واریز نمی‌شود

دولت با هدف اجرای سیاست‌های جدید یارانه‌ای، به دنبال حذف یارانه خانوارهای پردرآمد و به‌روزرسانی ترکیب یارانه‌بگیران است تا توزیع یارانه‌ها عادلانه‌تر شود. این اقدام با به‌روزرسانی داده‌های اقتصادی خانوارها انجام خواهد شد.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در این خصوص گفت:

«جدیدترین به‌روزرسانی اطلاعات خانوارها در مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود. این به‌روزرسانی می‌تواند منجر به حذف یارانه خانوارهایی شود که شرایط لازم برای دریافت آن را ندارند.»

یارانه مهر 1403 برای دهک‌های بالای درآمدی واریز نمی‌شود
علیرضا محمدی

طبق بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر 6 ماه یک بار، با استفاده از داده‌های دقیق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، درآمد سرانه و قدرت خرید خانوارها را ارزیابی کند.

دولت با انجام آزمون وسع در سال جاری، قصد دارد یارانه خانوارهای پردرآمد را حذف کند. در این آزمون علاوه بر معیارهای اقتصادی مانند درآمد و دارایی، معیارهای غیراقتصادی مانند جنسیت سرپرست خانوار، تعداد اعضای معلول و بیمار خاص و تعداد افراد فعال در سن کار نیز بررسی می‌شود.

چرا تعداد یارانه‌بگیران کاهش یافته است؟

در حال حاضر، حدود ۷۹.۶ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت یارانه نقدی هستند، در حالی که این تعداد در سال گذشته ۸۱ میلیون نفر اعلام شده بود. با توجه به محدودیت منابع مالی، دولت به دنبال ساماندهی یارانه‌ها است تا یارانه خانوارهای کم‌درآمد تقویت و یارانه افراد بی‌نیاز حذف شود.

با اجرای آزمون وسع، انتظار می‌رود که یارانه خانوارهای دهک‌های بالای درآمدی به تدریج حذف شود، که این اقدام به بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای کم‌درآمد و توزیع عادلانه‌تر یارانه‌ها کمک خواهد کرد. خانوارهای واجد شرایط می‌توانند از این تغییرات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف دهک‌های پردرآمد از لیست یارانه‌بگیران چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر