راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مالیات بر ارزش افزود حقوق بازنشستگان چقدر است؟

سازمان امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزود حقوق بازنشستگان را برای سال 1403 تا 1 درصد افزایش داده است آیا می‌دانستید این مالیات وجود دارد؟

در سال‌های اخیر، مالیات بر ارزش افزوده به عنوان منبع درآمدی کلیدی، تأثیر به‌سزایی در توسعه زیرساخت‌ها و خدمات عمومی داشته است. در سال ۱۴۰۳، با افزایش 1 درصدی نرخ این مالیات به ۱۰ درصد، مبلغی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است. این اقدام نه تنها به بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی در پاسخ به نیازهای اجتماعی و اقتصادی کشور است.

راهنمای خرید تکراتو

با خبرهای ریز و درشتی که در چند مدت اخیر از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شنیده‌ایم، بدنیست بدانید که سازمان امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزود حقوق بازنشستگان را نیز وضع کرده که در سال 1403 نسبت به سال پیش افزایش 1 درصدی داشته است.

مالیات بر ارزش افزود حقوق بازنشستگان چقدر است؟

سازمان امور مالیاتی برای شفاف‌سازی و اعتمادسازی مودیان، اقدام به تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ها کرده است که نتیجه آن تأمین مالی پروژه‌های عمرانی بوده است. مالیات بر ارزش افزوده برای مصارف مشخصی مانند عوارض شهرداری‌ها، بهداشت، ورزش و تأمین بودجه شهرهای کوچک استفاده شده و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۲۶۷ هزار میلیارد تومان به این حوزه‌ها اختصاص یافته است. همچنین، از سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافته که این افزایش برای تأمین بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

مالیات بر ارزش افزود حقوق بازنشستگان چقدر است؟

تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای افزایش حقوق بازنشستگان

از سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش افزوده 1 درصد افزایش یافته و به ۱۰ درصد رسیده است. هدف از این افزایش چه بود؟ در بودجه سال ۱۴۰۳ مشخص شده که مبلغ حاصل از این افزایش مالیات برای افزایش پرداختی‌های بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها استفاده خواهد شد. بر این اساس، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی کشور به این منظور تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به خقوق بازنشستگان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر