راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

فضای خصوصی در اندروید 15 محیطی مخفی برای اپلیکیشن‌های حساس شماست

گوگل در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید، ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی را ارتقاء داده و یکی از مهم‌ترین آنها، ویژگی فضای خصوصی (Private Space) است.

گوگل درواقع محیطی مجزا و امن را برای اطلاعات و اپلیکیشن‌های حساس فراهم کرده است. کاربران اندروید که از مدت‌ها پیش حسرت ویژگی Secure Folder گوشی‌های سامسونگ را می‌خوردند، حالا به نسخه‌ای مشابه از آن دسترسی دارند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که فضایی خصوصی و قفل‌شده داشته باشند و از اطلاعات و برنامه‌های حساس‌شان محافظت کنند.

راهنمای خرید تکراتو

ویژگی فضای خصوصی در اندروید 15

Private Space اولین بار در ماه مه معرفی شد؛ اما حالا به‌طور رسمی همراه با اندروید 15 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این یک ویژگی بومی است و طوری طراحی شده که محیطی مجزا و امن را داخل گوشی فراهم کند و فقط از طریق وارد کردن پین کد قابل دسترسی است. شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مثل ردیاب‌های سلامتی، گالری، شبکه‌های اجتماعی و بانک‌ها را در فضای خصوصی قرار دهید و از اطلاعات حساس خود محافظت کنید.

فضای خصوصی در اندروید 15 محیطی مخفی برای اپلیکیشن‌های حساس شماست

به نوشته‌ی androidauthority، ویژگی فضای خصوصی چیزی شبیه به یک گاوصندوق دیجیتال روی گوشی است. قفل یا پنهان کردن اپلیکیشن‌ها در Private Space باعث می‌شود که از چشم دیگران دور بمانند و نامرئی شوند. با فضای خصوصی می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر از لیست اپلیکیشن‌ها، بازدید برنامه‌های اخیر، نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات را پنهان کنید. اگر به حریم خصوصی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید حتی خود Private Space را نیز پنهان کنید.

زمانی‌که یکی از برنامه‌‌های داخل فضای خصوصی را اجرا و استفاده می‌کنید، یک آیکون قفل در نوار وضعیت نمایش داده می‌شود تا به شما یاداوری کند که در محیط امن هستید. تا وقتی‌که اپلیکیشنی در Private Space باشد، تمام تنظیمات، آمارهای استفاده و تغییر مسیرهای مربوط به آن نیز پنهان می‌ماند. به این ترتیب، حتی اگر کسی به اسکرین لاک شما دسترسی داشته باشد، باز هم نمی‌تواند به هیچ اطلاعاتی از برنامه‌های داخل فضای حریم خصوصی دسترسی داشته باشد.

برای استفاده از Private Space باید در اپلیکیشن تنظیمات، به قسمت Security & Privacy بروید. این فرایند به احراز هویت نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که فقط خود شما می‌توانید فضا را ایجاد و قفل کنید. شما همچنین می‌توانید یک حساب کاربری گوگل را به آن وصل کنید.

پس از احراز هویت، فضای خصوصی در کشوی اپلیکیشن‌ها با عنوان Private ظاهر می‌شود و یک آیفون قفل را نمایش می‌دهد.

نظر شما درباره ویژگی Private Space چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر