راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

افزونه uBlock Origin در نسخه جدید گوگل کروم غیر فعال شد؛ پیش به‌سوی Manifest V3

یکی دیگر از تغییراتی که در نسخه جدید گوگل کروم ایجاد شده، غیر فعال کردن افزونه uBlock Origin است. مهاجرت کروم به Manifest V3 جدی به‌نظر می‌رسد.

افزونه‌ی uBlock Origin وظیفه حذف تبلیغات از وب‌سایت‌ها را بر عهده داشت؛ اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که این افزونه در نسخه جدید گوگل کروم غیرفعال شده است.

راهنمای خرید تکراتو

در نسخه جدید گوگل کروم افزونه‌ی uBlock Origin Lite جایگزین نسخه اصلی می‌شود

به نظر می‌رسد کروم واقعا به سراغ Manifest V3 رفته است. تصمیم جدید گوگل، با اختلال عملکرد برخی از افزونه‌های ادبلاکر همراه است. البته uBlock Origin نیز به این اقدام گوگل واکنش نشان داده و در مقابل افزونه‌ی uBlock Origin Lite را در اختیار کاربران قرار داده که مبتنی بر Manifest V3 است. اگر قصد استفاده از آن را دارید باید به صورت دستی نصبش کنید.

افزونه uBlock Origin در نسخه جدید گوگل کروم غیر فعال شد؛ پیش به‌سوی Manifest V3

ریموند هیل، توسعه‌دهنده‌ی uBlock Origin، اعلام کرد که نسخه‌ی لایت این افزونه با نسخه اصلی تفاوت دارد. بنابراین ممکن است در سایت‌های مختلف شاهد تغییرات متفاوتی باشید. در واقع نسخه لایت به نسبت نسخه اصلی اثرگذاری کمتری دارد.

بر اساس اعلام یکی از مدیران گوگل، این شرکت تا سال 2025 کاملا به Manifest V3 مهاجرت می‌کند. بنابراین باید تا پایان سال جاری میلادی با افزونه‌های مبتنی‌بر Manifest V2 خداحافظی کنیم. او همچنین اعلام کرد کرد که هم اکنون بیش‌از 93 درصد افزونه‌های فروشگاه آنلاین کروم از Manifest V3 استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر