راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

گلکسی A16 4G با پشتیبانی نرم‌افزاری 6 ساله معرفی شد

گوشی ارزان قیمت گلکسی A16 4G معرفی شد؛ البته در سایت سامسونگ فرانسه. این گوشی هم مثل نسخه فایوجی، تا 6 سال آپدیت‌‌های سیستم‌عامل اندروید و بسته‌های امنیتی و نرم‌افزاری را دریافت می‌کند.

حدود یک هفته قبل بود که سامسونگ از نسخه فایوجی گلکسی A16 رونمایی کرد. این گوشی سامسونگ جزء اولین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ است که تا 6 سال شامل برنامه‌های آپدیت نرم‌افزاری می‌شود. و حالا، سامسونگ فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده که نسخه فورجی هم مثل فایوجی، تا 6 سال پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات گلکسی A16 4G

به گزارش gsmarena، گلکسی آ 16 فورجی تفاوت زیادی با نسخه فایوجی ندارد. این گوشی به نمایشگر 6.7 اینچ OLED با رزولوشن +FHD مجهز شده و از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. گلکسی A16 فورجی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعت می‌گیرد که با حداکثر توان 25 وات شارژ می‌شود.

گلکسی A16 4G با پشتیبانی نرم‌افزاری 6 ساله معرفی شد
عکس گلکسی A16 5G (سمت چپ) و نسخه 4G (سمت راست)

در پنل پشتی این موبایل هوشمند از ترکیب لنزهای 50 مگاپیکسل واید، 5 مگاپیکسل اولترا واید و 2 مگاپیکسل ماکرو استفاده شده و برای عکاسی سلفی هم یک دوربین 13 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. تمام سخت‌افزارهای گوشی درون بدنه‌ای به ابعاد 7.9×77.9×164.4 میلی‌متر قرار گرفته‌اند که 200 گرم وزن دارد. گلکسی آ 16 فورجی با استاندارد ضد آب IP54 محافظت می‌شود. این در حالی است که گلکسی A15 4G و 5G استاندارد IP نداشتند.

درواقع، این اولین‌باری است که سامسونگ استاندارد IP را در گوشی‌های ارزان‌قیمت سری A1x قرار می‌دهد. گوشی‌های سری A2x سامسونگ هم چنین استانداردی ندارند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال، گوشی گلکسی A26 هم از این گواهی برخوردار شود.

سامسونگ اعلام نکرده که از چه تراشه‌ای در گلکسی آ 16 فپرجی استفاده کرده است. با توجه به اینکه در گوشی گلکسی A15 4G از تراشه مدیاتک Helio G99 استفاده شده بود، می‌توان انتظار داشت که آ 16 فورجی به Helio G100 مجهز شده باشد. این ارتقاء چندان زیادی نسبت به نسل قبلی نیست؛ با این حال، یک آپگرید به حساب می‌آید.

گلکسی A16 فورجی از حداقل رم 4 و حافظه 128 گیگابایت برخوردار شده و به‌لطف درگاه میکرو اس دی، از افزایش حافظه تا 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ به جک هدفون اشاره نشده؛ همچنین قیمت نیز مشخص نشده است. گلکسی A16 4G در رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر