راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تارا با پیشرانه هیبریدی وارد بازار می‌شود؛ ضرب شست ایران خودرو به رقبا!

ایران خودرو مشغول تولید تارا با پیشرانه هیبریدی است. آیا تولید نسخه دو موتوره تارا می‌تواند خبر خوبی از آینده رو به پیشرفت ایران در صنعت خودرو باشد؟

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به افزایش تیراژ تولید ری‌را به عنوان اولین کراس‌اوور ملی، از تولید تارا با پیشرانه هیبریدی خبر داد. تارا هیبریدی قطعاً می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای صنعت خودروسازی کشور باشد؛ اما به نظر شما فقط همین مورد کافی است؟ در جواب باید بگوییم که بدنه و کیفیت ساخت تارا به شدت ضعیف و فاجعه‌بار است. به نظر، ایران خودرو باید فکر برای کیفیت ساخت این سدان گران‌قیمت کند؛ اللخصوص که در تولیدات رقبا، شاهد کیفیت ساخت بدنه و استحکام بالای شاسی‌ها هستیم.

راهنمای خرید تکراتو

اما حالا سؤال بعدی اینجاست که ایده ساخت نسخه هیبریدی تارا از کجا شکل گرفته است؟ در جواب این سؤال خیلی ساده و مختصر بگوییم که وزارت صمت از خودروسازان خواسته است که برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا در محصولات خود از تکنولوژی برقی استفاده کنند. این رویه‌ای است که ابتدا توسط فاطمی امین، وزیر صمت برکنار شده دولت سیزدهم مطرح و توسط علی‌آبادی، وزیر سابق صمت، به جد دنبال شد. حال ماحصل تداوم این استمرار، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و برقی در کشور است. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

به نقل از اسب بخار؛ رویکرد وزارت صمت در کاهش مصرف سوخت منجربه این ساخت نسخه‌های هیبریدی خودروهای داخلی خواهد شد. در اولین اقدام، تارا از ایران خودرو به پیشرنه هیبریدی مجهز می‌شود.

تارا با پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد که تولید انبوه خودروی «ری‌را» در آبان‌ماه آغاز می‌شود و تحویل به مشتریان در آذرماه خواهد بود. همچنین، این خودروساز برنامه‌هایی برای کاهش مصرف سوخت در خودروها دارد و نخستین خودروی هیبریدی تولید داخل را در نیمه دوم سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

عظیمی ضمن تشریح برنامه‌های ایران خودرو برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی گفت: «با توجه به این‌که خودرو هیبریدی نیاز به ایجاد زیرساخت‌ ندارد، در حال حاضر اولویت ایران خودرو طراحی و عرضه تارا هیبرید است، در حال حاضر، در مرحله تکمیل طراحی و نمونه‌سازی پروژه تارا هیبرید هستیم و تا اوایل زمستان امسال، نمونه‌های اولیه این محصول به منظور کالیبراسیون در شرایط اقلیمی ایران، وارد جاده‌های ایران می‌شوند».

تارا با پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد:

«با برنامه‌ریزی انجام شده، از ابتدای سال آینده مراحل صنعتی‌سازی این محصول شروع و با طی شدن مراحل تجاری‌سازی، در پاییز سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. براساس مدل‌سازی‌های دقیق رایانه‌ای، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت بدون نیاز به هیچگونه زیرساختی، در این خودرو محقق خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد تولید نسخه هیبریدی تارا چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر