راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سهامداران عدالت منتظر باشند؛ آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت – ۲۸ مهر ۱۴۰۳

سهامداران عدالت باید منتظر باشند، چراکه آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت هنوز مشخص نشده است. در حالی که وعده‌های زیادی برای تسویه این سود در خرداد ۱۴۰۳ داده شده بود، عدم واریز به موقع آن سبب نگرانی‌های بسیاری در میان ۵۰ میلیون سهامدار شده است.

با گذشت ماه‌ها از وعده‌های اولیه، هنوز خبری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت نیست و این موضوع باعث افزایش انتقادات از سوی سهامداران شده است. در حالی که مسئولان سازمان بورس اعلام کرده‌اند که بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده، همچنان ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی شرکت مپنا پرداخت نشده و این تاخیرها سوالات زیادی را در ذهن سهامداران ایجاد کرده است. آیا شورای عالی بورس به این مشکلات رسیدگی خواهد کرد؟ در ادامه مطلب می‌توانید جزئیات خبر امروز را مشاهده کنید.

راهنمای خرید تکراتو

آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت امروز 28 مهر 1403

ماجرای واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها همچنان ادامه دارد، در حالی که با توجه به روال گذشته، شرکت‌ها باید خود را برای واریز سود عملکرد مالی ۱۴۰۲ آماده کنند. در دو مرحله از سود سال ۱۴۰۱، بخش اول در آذرماه و بخش دوم در اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد. با این حال، مرحله سوم که قرار بود در خرداد ۱۴۰۳ واریز شود، به دلیل تأخیر برخی شرکت‌ها محقق نشده است.

بسیاری از سهامداران سهام عدالت نسبت به این تأخیر اعتراض دارند و انتظار دارند نهادهای قانونی مانند دیوان عدالت اداری وارد عمل شوند. برخی از مخاطبان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که این تأخیر باعث کاهش ارزش واقعی سود سهام عدالت شود.

آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت امروز 28 مهر 1403
آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

چه شرکتی هنوز هم بدهکار است و بدهی خودرو را پرداخت نمی‌کند؟/رقم بدهی این شرکت چقدر است؟

طبق اعلام مسئولان سازمان بورس، تاکنون بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده است. ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، اعلام کرد که برای واریز مرحله سوم ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان تأمین شده است. تنها شرکت مپنا ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار است و این شرکت پیشنهاد داده که بدهی خود را از طریق مطالبات، سهام یا دارایی‌های غیرنقدی تسویه کند.

جعفری همچنین تأکید کرد که سازمان بورس پیگیر برخورد با شرکت‌های متخلف در واریز سود است و برخی از شرکت‌ها حتی با جریمه روبرو شده‌اند. با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۲ باید اولین مرحله واریز سود این سال انجام شود، اما همچنان تکلیف سود سال ۱۴۰۱ مشخص نشده است.

آخرین وضعیت واریز مرحله سوم سود سهام عدالت امروز 28 مهر 1403

تعداد مشمولین سهام عدالت در ایران چند نفر هستند؟

اکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور سهامدار سهام عدالت هستند و بسیاری از آنها منتظر واریز سود مرحله سوم هستند. باید دید آیا شورای عالی بورس می‌تواند تصمیمات لازم را برای تسریع در این روند اتخاذ کند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عدم واریز سود سهام عدالت در مرحله سوم چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر