راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

درآمد یوتیوب از مسترکارت، نتفلیکس و حتی کشور نپال بیشتر است

این روزها کسب درآمد از پلتفرم‌ها، سایت و به طور کلی فضای آنلاین برای کسی غریبه نیست. در این بین پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب هستند که بیش از پیش و به شکل باورنکردنی از روزمرگی‌های ما کسب درآمد می‌کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، درآمد یوتیوب در سال 2023 به طور تقریبی به 43 میلیارد دلار رسیده است.

رسانه ویدیو محور یوتیوب با انتشار ویدیوهای بی‌پایان رایگان، از بسیاری از سرویس‌های پولی و رقیبان بزرگ هم در آمد بیشتری دارد. درآمد یوتیوب از این راه آنقدر زیاد هست که می‌تواند با بودجه‌ی برخی کشورهای کوچک مقایسه شود و گاها به لحاظ اقتصادی از بسیاری از این کشورها نیز جلوتر است.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر درآمد یوتیوب از تبلیغات به دست می‌آید

همانطور که می‌دانید درآمد اصلی یوتیوب از تبلیغات ایجاد می‌شود. با استناد به گزارش‌های مالی که آلفابت منتشر کرده، درآمد یوتیوب تنها در بخش تبلیغات در سال 2023 به 31.5میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر تبلیغات این رسانه از راه‌های دیگری مانند خدمات اشتراکی یوتیوب موزیک، یوتیوب پریمیوم و یوتیوب تی‌وی درآمد چشمگیری کسب می‌کند.

هرچند که جزئیات ریز درآمد یوتیوب منتشر نمی‌شود اما تخمین زده می‌شود که حدودا بین 75 تا 80 درصد درآمدهای اشتراکی گوگل، ارتباط مستقیم با سرویس‌های یوتیوب دارند. در مجموع درمد یوتیوب در سال 2023 تقریبا 43 میلیارد دلار بود؛ این مبلغ را اگر خرد کنیم یعنی 118 میلیون دلار در روز یا 82 هزار به ازای هر دقیقه!!

بیشتر درآمد یوتیوب از تبلیغات به دست می‌آید

این رقم در قیاس با رقیبان بزرگی همچون نتفلیکس هم بالاتر است. نتفلیکس در سال 2023 برابر با 33.7 میلیارد دلار کسب درآمد کرد. همچنین اسپاتیفای 14.3 میلیارد دلار، آمازون پرایم ویدیو 14 میلیارد دلار و دیزنی پلاس 8.4 میلیارد دلارهمگی در سال 2023 درآمد داشتند.

درآمد یوتیوب تنها در بخش تبلیغات از مجموع درآمدهای اسپاتیفای، هولو، دیزنی پلاس و HBO Max بیشتر بوده و حتی اختلاف زیادی با آمازون پرایم ویدیو دارد.

جالب اینکه این درآمد عجیب را می‌توان با برخی شرکت‌‌هایی بزرگ و قدیمی همچون کوکاکولا نیز مقایسه کرد. مثلا درآمد یوتیوب در سال 2023 برابر با شرکت کوکاکولا، دویچه بانک و اوراکل بوده است. بیایید به شکل دیگری مقایسه کنیم. مثلا اگر یوتیوب یه پلتفرم نبود و یک شرکت مستقل بود و در لیست Fortune 500 جای می‌گرفت، حتی از شرکت‌های مطرحی همچون شیائومی و استارباکس هم بالاتر بود.

این درآمد آنقدر جالب و شگفت‌انگیز هست که جلوتر برویم. نظرتان در مورد مقایسه درآمد یوتیوب با تولید ناخالص داخلی (GDP) برخی کشورها چیست؟ بله! درآمد یوتیوب در سال 2023 با کشورهای لتونی، بحرین و پاراگوئه برابر بوده است. جالب‌تر هم می‌شود زمانی که بدانید درآمد رسانه ویدیو محور یوتیوب در سال 2023 از کشورهایی کوچکی همچون نپال و حتی از ترکیب کشورهای مالی و مالت هم بیشتر بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد که یوتیوب را نه به عنوان یک پلتفرم، بلکه باید به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

یوتیوب : دکمه ردکردن تبلیغات حذف نشده است

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر