راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مشکل وب سایت آرشیو همچنان برقرار است؛ هکرها به ابزار ایمیل سازمانی سایت دسترسی دارند

آنطور که مشخص است مشکل وب سایت آرشیو همچنان ادامه دارد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که هکرها ابزار ایمیل سازمانی سایت را در اختیار دارند.

حدود دو هفته پیش مشخص شد که سایت بایگانی اینترنت مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات مربوط به 31 میلیون کاربر لو رفته است. چند روز بعد مشخص شد که این سایت دوباره در دسترس کاربران قرارگرفته اما در حالت «فقط خواندنی» قابل استفاده است. اکنون theverge، گزارش جدیدی منتشر کرده نشان می‌دهد مشکل وب سایت آرشیو همچنان ادامه دارد.

راهنمای خرید تکراتو

مشکل وب سایت آرشیو همچنان ادامه دارد

ماجرا از جایی شروع شد که تیم Internet Archive ایمیلی را به این سایت ارسال کرد. ایمیل جدید در واقع پاسخ  پیامی بود که در تاریخ 9 اکتبر (18 مهر 1403) ارسال شده بود. نکته عجیب اینکه تیم پشتیبانی واقعی Internet Archive جواب این پیام را نداده است.

آنطور که مشخص است هکرها ابزار ایمیل سازمانی سایت را در اختیار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد حملات قبلی باعث شده که هکرها هنوز به برخی از اطلاعات و قسمت‌های سایت دسترسی داشته‌ باشند. کاربران در ردیت نیز این موضوع را تایید کرده و اعلام کردند که پاسخ‌های مشکوکی از تیم این وب‌سایت دریافت کرده‌اند.

تیم وب سایت آرشیو نیز همچنان در تلاش است تا سایت خود را بازسازی کنند. بروستر کال، بنیان‌گذار Internet Archive، نیز اعلام کرده که دلیل این حمله‌ها را نمی‌داند اما شبانه روز به همراه تیمش در تلاش است تا دوباره کاربران بتوانند از سرویس‌های این سایت استفاده کنند.

در حال حاضر کاربران به قابلیت Wayback Machine دسترسی دارند؛ اما از استفاده ابزارهایی مانند کتاب‌های بی‌شمار، نرم‌افزار، تصاویر، ویدیوها، صداها و حتی آرشیوهای دیجیتال جزیره‌ی آروبا محروم‌اند. انتظار می‌رود در روزهای آینده بخش‌های بیشتری از این وب‌سایت بازسازی شود.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر