راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آغاز پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط بیمه‌ ها از دی ۱۴۰۳ – جزئیات دستورالعمل جدید

آغاز پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط بیمه‌ ها از دی ۱۴۰۳ ، جبران هزینه‌های افت قیمت را برای مالکین ممکن می‌سازد. نحوه پرداخت به چه صورت است؟

طبق اعلام قائم‌مقام رئیس‌ کل بیمه مرکزی، از دی ۱۴۰۳، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو شده‌اند. این تغییر به دنبال مصوبه دولت و تهیه آیین‌نامه اجرایی توسط بیمه مرکزی، امکان جبران مالی برای مالکانی که خودروهایشان دچار کاهش ارزش می‌شوند را فراهم می‌آورد. این طرح پس از بررسی‌های متعدد و همکاری نهادهای مرتبط، به تصویب شورای عالی بیمه رسیده و در مراحل آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اجراست.

راهنمای خرید تکراتو

آغاز پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط بیمه‌ ها از دی ۱۴۰۳

مجید مشعلچی، قائم‌مقام رئیس‌کل بیمه مرکزی، در تشریح دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اظهار داشت که محاسبه افت قیمت خودرو از همان آغاز قانون بیمه شخص ثالث با نظرات متنوعی همراه بوده است و تاکنون در بیشتر موارد، تنها در صورت شکایت بیمه‌گزار و صدور حکم قضایی، توسط شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شد.

آغاز پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط بیمه‌ ها از دی ۱۴۰۳

نحوه پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط شرکت‌های بیمه

وی ادامه داد: «بیمه مرکزی در سال گذشته با ارسال نامه‌ای از مجلس خواستار تصویب قوانینی برای تسریع در پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو شد و پس از تصویب دولت، آیین‌نامه اجرایی آن تهیه شد.»

زمان اجرای دستورالعمل جدید بیمه برای پرداخت خسارت افت قیمت خودرو

مشعلچی افزود:

«این دستورالعمل با همکاری سندیکای بیمه و شرکت‌های بیمه در چندین جلسه تخصصی شورای عالی بیمه و با حضور کارشناسان فراجا و کانون کارشناسان رسمی دادگستری بررسی شد. در نهایت، شیوه‌نامه اجرایی پرداخت خسارت افت قیمت خودرو با توافق در شورای عالی بیمه تصویب و مقرر شد که از تاریخ ۱ دی‌ماه به طور کامل در شرکت‌های بیمه اجرایی شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اجرای دستورالعمل پرداخت حق خسارت خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر