راهنمای خرید تکراتو
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

مارک گرمن: آیپد پرو با تراشه M5 احتمالا اواخر سال 2025 معرفی می‌شود

همانطور که می‌دانید خانواده جدید مک‌بوک پرو M4 اپل امروز از راه می‌رسند. به نظر می‌رسد آیپد پرو با تراشه M5 پروژه بعدی اپل باشد.

چندروز گرگ جوسویاک، مدیر ارشد بازاریابی اپل، اعلام کرد که از دوشنبه با هفته‌ای پر از خبرهای مک‌بوک مواجه خواهیم شد. به گزارش wccftech، اکنون مارک گرمن توضیحاتی در خصوص برنامه‌های بعدی اپل ارائه داده است. آنطور که مشخص است غول فناوری آمریکایی قصد دارد پس از رونمایی از مک‌بوک پرو با تراشه M4، به سراغ توسعه تراشه‌های جدیدش برود.

راهنمای خرید تکراتو

آیپد پرو با تراشه M5 چه زمانی معرفی می‌شود؟

بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل در تلاش است تا تراشه M5 خود را برای آیپد پرو بعدی که اواخر سال آینده میلادی یا نیمه اول 2026 از راه می‌رسد، آماده کند. گرمن هم فکر می‌کند که تراشه بعدی اپل اواخر سال آینده میلادی آماده می‌شود. او احتمال می‌دهد که آیپدپروهای بعدی این تراشه را با خود به همراه خواهند داشت.

مارک گرمن: آیپد پرو با تراشه M5 احتمالا اواخر سال 2025 معرفی می‌شود

این گفته‌ها با برنامه‌ریزی‌های اپل مطابقت دارد. اگر خاطرتان باشد تراشه M4 هم اول در آیپد پرو استفاده شد و سپس نوبت به مک‌بوک‌ها رسید تا از آن استفاده کنند. بنابراین به نظر می‌رسد برای آیپدهای بعدی هم اپل همین‌کار را انجام می‌دهد. در این صورت آیپد پرو با تراشه M5 عرضه خواهد شد.

طبق محسابات گرمن، غول فناوری آمریکایی هر 18 ماه یک بار آیپد پرو جدیدی را معرفی می‌کند. اگر تراشه M5 تا پایان سال آینده میلادی آماده و عرضه شود، می‌توان انتظار داشت که آیپد پرو با تراشه M5 هم اواخر 2025 یا نیمه اول 2026 معرفی شود.

همانطور که می‌دانید بین معرفی‌های اپل وقفه‌های طولانی ایجاد نشده است، بنابراین تغییر تراشه منطقی به نظر می‌رسد و نباید انتظار تغییرات آنچنانی را داشته باشیم. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل قصد ندارد در ساخت تراشه جدیدش به سراغ فرایند تولید 2 نانومتری TSMC برود؛ اما در سال 2026 می‌توان انتظار چنین تصمیمی را داشت.

تراشه‌های جدید به‌ لطف استفاده از روش بسته‌بندی جدید SoIC بهبودیافته‌تر هستند. این روش که ابتدا در سال 2018 به‌کار گرفته شد، امکان قرار گرفتن تراشه‌ها در ساختاری سه‌بعدی روی هم فراهم می‌کند. این امر در نهایت به کنترل بهتر دما و کاهش نشت جریان منجر می‌شود. شایان ذکر است که عملکرد الکتریکی تراشه M5 هم از طراحی‌های دوبعدی بهتر است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر