coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تمسخر بیسوادی رئیس جمهور آمریکا توسط فیروز نادری

تمسخر بیسوادی رئیس جمهور آمریکا توسط فیروز نادریفیروز نادری با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود دونالد ترامپ را مورد تمسخر قرارداد.

نادری در توضیح عکس نوشت: “برای آنهایی که خلیج فارس را (Persian Gulf) را با گلف عربی (Arabian golf) اشتباه میگیرند!”

فیروز نادری که معاون پیشین مدیر کل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش رانت جت در ناسا و مدیر کل اکتشافات منظومه خورشیدی (از ۱۵ اوت ۲۰۱۱) بوده، متولد ۵ فروردین سال ۱۳۲۵ در شیراز است. وی تحصیلات متوسطه خود را در ایران گذراند و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق به آمریکا مهاجرت کرد. مدرک دوره کارشناسی خود را در دانشگاهی در ایالت آیووا و کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اخذ کرد.

نادری در توضیح عکس نوشت: "برای آنهایی که خلیج فارس را (Persian Gulf) را با گلف عربی (Arabian golf) اشتباه میگیرند!"

فیروز مایکل نادری پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و خدمت سربازی خود را گذراند و مدتی در مرکز سنجش از دور به فعالیت پرداخت.

زمانی که وی مشغول همکاری با ناسا بود مشاغل فنی و‌ مدیریتی در زمینهی مخابرات متحرک، رادارهای سنجش از دور و رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و منظومه خورشیدی را به عهده داشت.

نادری از سال ۱۹۹۶ مدیر برنامه منشاء حیات ناسا بود و در سال ۱۹۷۶ به آزمایشگاه پیشرانش جت پیوست و به عنوان مدیر آزمایش‌های پروازی علوم فضا و‌ مدیر طرح تفرق سنج (scatterrometer) ناسا به کار مشغول شد.

وی در فروردین ماه ۱۳۷۹ به سمت مدیر پروژه‌های اکتشاف مریخ منصوب شد. بیشترین شهرت نادری به خاطر موفقیت کاوشگر مریخ نورد «روح» و «فرصت» است که با مدیریت او اطلاعات زیادی از جمله امید بیشتر به وجود حیات در مریخ را به بشر داد.

فیروز نادری به همراه انوشه انصاری به عنوان نمایندگان ایران در سال ۲۰۱۷ جایزه اسکار اصغر فرهادی را دریافت کردند. وی همچنین موفق به اخذ دریافت بالاترین نشان سازمان فضایی ناسا در بهمن ماه گذشته شد. انتخاب دکتر فیروز نادری به عنوان موثرترین فرد ایالات متحده در سال گذشته نیز از افتخارات اوست.

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر