coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

کشف غاری ۱۰۰ متری در ماه؛ محلی مناسب برای احداث پایگاه فضایی

کشف غاری ۱۰۰ متری در ماهدانشمندان ژاپنی غاری به وسعت ۱۰۰ متر را در سطح ماه شناسایی کردند و معتقدند می‌توان از آن برای احداث یک پایگاه فضایی در آنجا استفاده کرد.

راهنمای خرید تکراتو

مدارگرد ژاپنی SELENE که به دور تنها قمر سیاره زمین می‌گردد، وجود حفره‌ای ۵۰ کیلومتری از جنس مواد مذاب، منشاء گرفته از فعالیت‌های آتشفشانی ۳.۵ میلیارد سال قبل را در ماه تایید کرده است. مسلما ایالات متحده و روسیه که اخیرا تمرکز خود را بیش از پیش بر روی ماه گذاشته‌اند، از این کشف جدید خرسند خواهند بود.

تاکنون هیچ فضانوردی در این حفره وارد نشده است اما به گزارش گاردین، سازمان فضایی ژاپن (JAXA) در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ یک فضانورد به ماه ارسال کند.

نتایج این اکتشاف هفته گذشته در مجله آمریکایی Geophysical Research Letters به چاپ رسید. بر اساس این مقاله، حفره کشف شده در منطقه تپه ماریوس (Marius Hills) واقع شده است و قادر است فضانوردان را در برابر آستانه‌های دمایی و تابش‌های فرابنفش محافظت کند. دمای کره ماه در روز به ۱۰۷ درجه سانتی‌گراد و در شب به منفی ۱۵۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. محققان بر این باورند این حفره بهترین محل برای احداث یک پایگاه فضایی در ماه است.

آیا شما به زندگی در کره ماه تمایلی دارید؟
آیا شما به زندگی در ماه تمایلی دارید؟

جونیچی هاریویاما، محقق ارشد این پروژه در JAXA می‌گوید:

“ما می‌دانستیم که چنین حفره‌هایی از مواد مذاب در این ناحیه واقع هستند ولی وجود آنها تاکنون مورد تایید قرار نگرفته بود. منطقه‌ای این چنینی، بدلیل داشتن وضعیت دمایی پایدار و توانایی محافظت از فضانوردان و تجهیزات در برابر تشعشعات کیهانی و بارش سنگ‌های ریز آسمانی، بهترین کاندیدا برای احداث یک پایگاه فضایی در آینده‌ای نه چندان دور است. همچنین بررسی دقیق ساختار درونی این حفره می‌تواند نگرشی منحصر به فرد را درباره‌ی تاریخچه تکاملی ماه ارائه کند.”

روسیه چندی پیش تمایل خود برای اجرای برنامه کلون سازی انسان در ماه با ارسال چهار فضانورد تا سال ۲۰۳۰ را اعلام کرده بود. بر اساس گزارشات بی‌بی‌سی، چینی‌ها نیز برای ارسال انسان به سطح کره ماه تا پایان سال ۲۰۳۶، بعنوان بخشی از یک پروژه طولانی مدت به‌نام “کاوش محلی برای اقامت”، اقدام خواهند کرد.

در همین رابطه مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده، اخیرا گفته است:

“ما فضانوردان آمریکایی را به ماه باز می‌گردانیم، اما نه فقط برای ردپا و پرچمی از خود به جای بگذارند، بلکه برای ایجاد پایگاه‌هایی که بتوانیم برای رسیدن به مریخ از آنها بهره گیریم.”

منبع : Ladbible

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر