coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رشد جهشی کاربران اینترنت و افزایش مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی

براساس اطلاعات موجود دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانسته اند نقشی مهم در پیشرفت فناوری اطلاعات و رشد جهشی کاربران اینترنت داشته باشند.

به گزارش تکراتو، به نظر می رسد که رشد جهشی کاربران اینترنت در میان همه مباحث مربوط به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های اقتصادی ، غیرقابل انکارترین دستاورد دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، باشد. رشد جهشی کاربران اینترنت  در این 5 سال چشمگیر بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، فعالیت‌های صورت گرفته و دستاوردهای کسب شده در حوزه ICT در طول دوره چهار ساله دولت یازدهم با هیچ دوره دیگری قابل مقایسه نیست. این دستاوردها به لحاظ کمی یا به عبارتی فراگیری استفاده از اینترنت و یا به لحاظ کیفی و سرعت اینترنت مشهود بوده است. رشد جهشی کاربران اینترنت در دنیای امروز و در کشور ایران بسیار مشخص است.


بیشتر بخوانید: شکاف دیجیتالی چیست ؟ نابرابری در دسترسی و استفاده از فناوری اطلاعات


گزارش مربوط به رشد جهشی کاربران اینترنت

بنا بر گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت ثابت و سیار در سال ۱۳۹۲ حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر به حدود ۴۳ میلیون نفر رسیده است که معادل ۱۲ درصد رشد است. این پیشرفت به خاطر ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی لازم محقق شده است.

افزایش تعداد برنامه های فروشگاه های بومی

تعداد برنامه‌های بومی در فروشگاه‌های نرم‌افزار آنلاین در دولت‌های نهم و دهم حدود ۴۲۰۰ عدد بوده که در حال حاضر به بیش از ۱۲۰ هزار عدد رسیده است. این یعنی ۲۸ برابر رشد در تولید اپلیکیشن‌ و نرم‌افزارهای بومی.

پس ایران توانست با ۵۲ درصد نرخ مشارکت مردم در استفاده از اینترنت در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه اول مشارکت مردمی را در سرشماری اینترنتی سال ۱۳۹۵ در دنیا به دست آورد. در این رتبه‌بندی کشور ژاپن با ۳۵ درصد رشد در رتبه دوم قرار دارد. اینها به دلیل ایجاد و رشد ۱۰ برابری زیرساخت‌های ارتباطی و همچنین رشد ۱۵ درصدی پهنای باند داخلی از ۶۲۴ گیگابایت در ثانیه از سال ۱۳۹۲ به ۱۰ هزار گیگابایت در سال ۱۳۹۶ است.


بیشتر بخوانید: اجرای سرشماری فناوری اطلاعات ؛ سهم ICT در سبد خانوار تعیین می‌شود!


رشد جهشی کاربران اینترنت در روستاها

همچنین در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها تا سال ۱۳۹۲ هیچ روستایی به اینترنت دسترسی نداشت، در حالی که طبق همین گزارش حالا بیش از ۲۷ هزار روستا در سراسر کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آخرین آمارهای حوزه فاوا گفته بود که طبق آمار مرکز ITU جمهوری اسلامی ایران، بیشترین رشد را در کشورهای آسیا پاسیفیک داشته است.

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر