coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رسوایی اطلاعاتی فیس بوک منجر به تشکیل پرونده های قضایی علیه آن شد!

رسوایی اطلاعاتی فیس بوک به تشکیل 4 پرونده قضایی علیه آن انجامید. این موضوع تا امروز مشکلات زیادی را برای این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش تکراتو، پس از رسوایی اخیر کمبریج آنالیتیکا و انتشار گزارش های مربوط به افشای اطلاعات 50 میلیون نفر از کاربران فیسبوک، 4 پرونده قضایی در دادگاه های فدرال کالیفرنیای شمالی علیه این کمپانی تشکیل شده است. براساس اطلاعات موجود، موسسه مشاوره کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات این کاربران برای کمک به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید: کاهش ارزش سهام فیس بوک تا ۵۸ میلیارد دلار!


رسوایی اطلاعاتی فیس بوک و شکایت علیه آن

یکی از افرادی که علیه فیسبوک پرونده تشکیل داده، لورن پرایس، یکی از کاربران این شبکه اجتماعی است که قصد دارد امور قانونی را به نمایندگی از 50 میلیون نفری که تحت تاثیر قرار گرفته اند پیش ببرد.

وی مدعی شده که فیسبوک هیچ اعتنایی به اطلاعات شخصی وی نکرده است در حالی که فیسبوک می گوید بدون اجازه یا ارسال نوتیفیکیشن، هیچ اطلاعاتی را فاش نخواهد کرد. وی همچنین افزوده که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، شاهد تبلیغات سیاسی در فید فیسبوک خود بوده است.

یکی دیگر از این پرونده ها که به دلیل رسوایی اطلاعاتی فیس بوک تشکیل شده مربوط به دو تن از سهام‌داران فیسبوک است. آنها علاوه بر مجموعه فیسبوک، به صورت مشخص از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و دیوید ونر، مدیر امور مالی این کمپانی نیز شکایت کرده اند.

روز گذشته در سن خوزه نیز پرونده ای دیگر تشکیل شد و جرمیا هالیسی به نمایندگی از تمام سهام داران، از مارک زاکربرگ، شریل سندبرگ، مدیر عملیات فیسبوک و تمام اعضای هیئت مدیره شکایت کرد. در این پرونده گفته می شود که مدیران اجرایی و اعضای هیئت مدیره قادر به جلوگیری از رخنه اطلاعات یا اطلاع دادن به کاربران در زمان مناسب نبوده اند و به همین خاطر، وظیفه امانت‌داری خود را زیر پا گذاشته اند و باعث به وجود آمدن این مشکلات شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر