coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی میان رده نوکیا 5.1 پلاس با شماره سریال TA-1109 در تنا رویت شد

رندرهای 3D که اوایل این ماه منتشر شدند، نشان دادند که اچ‌ام‌دی گلوبال می‌خواهد دومین گوشی مجهز به ناچ خود را هم با نام نوکیا 5.1 پلاس (Nokia 5.1 Plus) بسازد.

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ابتدا با عرضه انحصاری گوشی نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) در چین به جمع سازندگانی اضافه شد که در ساخت گوشی‌های خود از نمایشگرهای مجهز به ناچ استفاده می‌کنند. دومین گوشی مجهز به ناچ نمایشگر این سازنده هم اخیرا با شماره سریال TA-1109 توسط تنا تایید شده است.

نوکیا 5.1 پلاس نسبت به نوکیا ایکس 6 سخت‌افزارهای ضعیف‌تری دارد که البته چندان هم دور از ذهن نیست زیرا شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال نشان داده است که هرچه شماره موجود در نام گوشی‌هایش بالاتر باشد، آن محصولات از سخت‌افزارهای قوی‌تری بهره می‌برند.

مشخصات فنی گوشی میان رده نوکیا 5.1 پلاس

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.86 اینچی 1520 در 720 پیکسلی با نسبت تصویر 19 به 9 و پردازشگر هشت هسته‌ای 2.0GHz بهره می‌برد. هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که پردازشگر این گوشی هوشمند توسط مدیاتک ساخته شده است یا کوالکام؛ با اینحال بعید نیست که سازنده مشهور چینی از پردازشگر مدیاتک در ساخت این محصول استفاده کرده باشد. احتمالا این تراشه پردازنده هلیو پی 22 است که در شیائومی ردمی 6 (Xiaomi Redmi 6) هم به کار رفت.

نوکیا 5.1 پلاس در سه مدل با رم‌های 3، 4 و 6 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند از یک دوربین دوگانه اصلی هم بهره می‌برد. تنا گفته است که لنز اصلی این دوربین یک سنسور 13 مگاپیکسلی است. 5.1 پلاس یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را هم در اختیار شما می‌گذارد.

 

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به یک پورت کارت حافظه میکرو SD، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی، اسکنر اسکنر اثر انگشت و سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو اشاره کرد. این محصول قرار است که در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه شود.

تصاویری که توسط تنا منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که نوکیا 5.1 پلاس با همان سبک طراحی به کار رفته در رندرهای این گوشی هوشمند ساخته شده است. برای مثال در عکس‌های تنا هم دوربین دوگانه و فلش LED این اسمارت فون میان‌رده در یک قسمت با آرایش عمودی قرار گرفته‌اند و سنسور اسکنر اثر انگشت هم در زیر این ساختار قرار دارد. همانطور که گفته شد نوکیا 5.1 پلاس یک گوشی مجهز به ناچ است، اما در عکس‌های تنا به دلیل خاموش بودن نمایشگر این ویژگی مشخص نیست. به نظر می‌رسد که نوکیا می‌خواهد از دوربین سه‌گانه هم در ساخت گوشی‌هایش استفاده کند زیرا چند وقت پیش فیلم یک گوشی کانسپت زیبا به نام نوکیا 9 ایکس (Nokia 9X) با دوربین سه‌گانه اصلی در فضای مجازی قرار گرفته بود.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر