coinex
راهنمای خرید تکراتو

جدال بر سر محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام ؛ واکنش تند وزیر ارتباطات به سردار جلالی

بر سر محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام جنجال به پا شد. این موضوع با واکنش تند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود.

اخباری در مورد حضور سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در طبقه نهم وزارت ارتباطات منتشر شده است. همانطور که داستان دزدیده شدن ابرهای ایران که از زبان سردار جلالی مطرح شده بود، خبر ساز شد؛ حضور این سرورها نیز در وزارت ارتباطات جنجال به پا کرد و جالب اینکه این خبر را نیز سردار جلالی مطرح کرده است. وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع به تندی واکنش نشان داد.

سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام دقیقا کجا هستند؟

سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام

سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام (ره) وزارت ارتباطات قرار دارند. سردار محمدحسین جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور این خبر را مطرح کرد. به گفته وی می توان در حال حاضر با مراجعه به طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی (ره) از حضور این سرورها مطمئن شد.

وزیر ارتباطات سخنان سردار جلالی در مورد محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام را تکذیب کرد!

آیا واقعا سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در طبقه نهم ساختمان وزارت ارتباطات قرار دارند؟ سردار جلالی چنین چیزی را مطرح کرد، اما وزیر ارتباطات آن را رد کرده است. البته چندی پیش نیز سردار جلالی در مورد دزدیده شدن ابرهای بارور شده ایران موضوعاتی را مطرح کرد و اعلام نمود که این ابرها توسط اسرائیل و یک کشور دیگر دزدیده شده اند که صحت آن مشخص نشد.


بیشتر بخوانید: دزدی ابر از آسمان ایران ؛ واکنش‌ها به ادعای ابر دزدی و برف دزدی از آسمان کشور!


اکنون نیز وی اعلام کرده که سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در طبقه نهم این ساختمان قرار دارند که باعث شد وزیر ارتباطات نسبت به آن واکنش نشان دهد. وزیر ارتباطات وجود سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام را در این ساختمان تکذیب کرد و اعلام نمود که:

  • شاید نشود دزدی ابرها را ثابت یا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه نهم ساختمان امام را می‌شود ثابت کرد
  • از خبرنگاران دعوت کرده ایم تا بروند و بازدید کنند یک روز می‌گویند سرور در طبقه نهم است، روز دیگر می‌گویند اینترنتش را وزارت ارتباطات تامین می‌کند؛ خوب، همه اینترنت کشور را ما تامین می‌کنیم
  • کسی که مدام می رود مصاحبه می‌کند خودش بگوید در راستای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی چه کار کرده؟
  • در بحث نسخه‌های غیررسمی تلگرام، مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گرفته، این نسخه‌ها در دوران گذار بمانند تا توامندی لازم ایجاد شود
  • متعجبم که چرا برخی با اهداف سیاسی و صحبت‌های نادرست، برای کشور هزینه‌تراشی می‌کنند

محل سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام

اینکه واقعا سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام در کجا قرار دارند فعلا مشخص نیست. در مود اینکه واقعا این پیام رسان ها ایرانی هستند هم ابهاماتی وجود دارد و معلوم نیست که آیا فیلتر خواهند شد یا نه!

ماه پیش بود که عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از اختصاص 200 سرور به تلگرام طلایی خبر داد. بعد از فیلترینگ تلگرام، تعدادی از نسخه های غیررسمی این پیام‌رسان نیز فیلر شدند. در این بین تلگرام طلایی و هاتگرام که فیلتر نشده و مردم هنوز هم در داخل کشور از آنها استفاده می‌کنند.

البته در مورد ایرانی بودن تلگرام طلایی، پیش از این نیز خبرهایی منتشر شد. در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس بود که وزیر اطلاعات اعلام کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و چیزی بیش از ۲۵ میلیون عضو فعال دارد.


بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات: “تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است” ؛ پیام رسان وزارت ارشاد چیست؟


عبدالصمد خرم آبادی با انتشار مطلبی در کانال خود در پیام‌رسان سروش، به تخلفات دو نسخه غیررسمی تلگرام واکنش نشان داد و از پایان فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام خبر داد. متن کامل این خبر را می‌توانید در لینک زیر بخوانید. اما اگر واقعا این دو نسخه غیررسمی از تلگرام، ایرانی هستند و سرورهایی در ایران دارند، چرا فیلتر می‌شوند و اگر این پیام رسان ها ایرانی نیستند پس چرا به آنها سرورهایی در ایران تعلق گرفته است؟

.

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر