coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماجرای مسدود شدن 92 سایت ایرانی توسط آمریکا چیست؟

ایالات متحده آمریکا ۹۲ دامنه پایگاه اینترنتی را به علت ارتباط با ایران مسدود کرده است. امام ماجرای مسدود شدن 92 سایت ایرانی توسط آمریکا چیست؟

در یک اقدام عجیب، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که 92 سایت ایرانی را در نقاط مختلف جهان به علت دروغ پراکنی و تبلیغات برضد دولت آمریکا مسدود کرده است.

این ادعا در حالی مطرح میشود که چیزی تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی نمانده است. این وزارتخانه آمریکا مدعی شده است که چهار مورد از این دامنه ها به نام های newsstand۷.com, usjournal.net, usjournal.us و twroday.net، از سوی یا به نیابت از ایران برای تاثیرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت.

ماجرای مسدود شدن 92 سایت ایرانی توسط آمریکا چیست؟

این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی ارتباط این سایت ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است و هدف فعالیت آنها را ترویج پروپاگاندای حکومت ایران و تاثیر گذاری بر جریان سیاست ایالات متحده دانسته.

بیشتر بخوانید:

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا این سایت ها در نقاط مختلف جهان، خاورمیانه، اروپا و آسیای شرقی فعال بوده‌اند.

ماجرای مسدود شدن 92 سایت ایرانی توسط آمریکا چیست؟

هرچند دامنه این سایت‌ها متعلق به شرکت‌های آمریکایی بوده و توسط آنها اداره می شد اما به گفته وزارتخانه مذکور از آنجا که متعلق به ایران هستند فعالیت آنها نقض تحریم‌ها و تخطی از «قانون ثبت کارگزاران خارجی» (FARA) محسوب می‌شوند که بر اساس آن کارگزاران خارجی باید به طور صریح وضعیت خود را اعلام کنند تا دولت و شهروندان آمریکا از منابع اطلاعاتی و هویت آنها مطلع شوند. «جان دمرز» دستیار وزیر دادگستری درباره مسدود شدن این دامنه‌ها گفت:

«سازمان‌های ناشر اخبار جعلی به ابزار جدید دروغ‌پراکنی کشورهای اقتدارگرا در راستای تضعیف دموکراسی ما تبدیل شده‌اند. از هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از سوءاستفاده دولت ایران از شرکت‌ها و رسانه‌های اجتماعی آمریکایی به منظور نشر مخفیانه پروپاگاندا و اثرگذاری بر مردم آمریکا استفاده خواهیم کرد.»

«جان بنت»، از ماموران ویژه پلیس فدرال آمریکا نیز تاکید کرده سایت‌‌های مذکور ابتدا با ارائه اطلاعاتی از سوی گوگل شناسایی شده‌اند و در ادامه توییتر و فیسبوک هم به مقامات کمک کرده‌اند. وی با اشاره به مزایایی چنین همکاری‌هایی میان FBI و شبکه‌های اجتماعی، از تداوم آن در آینده خبر داده است.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر