coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سنسور ISOCELL 2 سامسونگ ؛ از نسل دوم حسگر تصویر ایزوسل چه می‌دانیم؟

سنسور ISOCELL 2 سامسونگ معرفی شد. نسل اول این سنسورها در سال 2013 معرفی شده بود و ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان آورد. در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید تا بیشتر با این فناوری جدید آشنا شویم.

سنسورهای ایزوسل که در سال 2013 معرفی شدند با ایجاد حائل (Barrier)‌ در اطراف هر پیکسل به کاهش تداخل رنگ (ترکیب شدن رنگ‌های دو پیکسلِ در کنار هم) کمک می‌کردند. طراحی اوریجینال از حائل فلزی استفاده می‌شد که خود مقدار نور را جدب می‌کرد. گذار به یک سنسور جدید برای دیواره‌هایی از جنس ماده‌ای جدید در ابتدا با نام ایزوسل پلاس (ISOCELL Plus) به طور کامل این مشکل را حل نکرد. در ادامه با اخبار گوشی تکراتو همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

سنسور ISOCELL 2 سامسونگ معرفی شد

ایزوسل پلاس نیز مشکل تداخل رنگ را حل نکرد. در نتیجه سامسونگ تصمیم گرفت تا به سطح جدید از فناوری در توسعه سنسورهای تصویر خود گذار کند. البته از این سنسورهای جدید در بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021 خبری نیست. در سنسور ISOCELL 2 بخش پایینی این حائل‌ها با ماده‌ای با خاصیت بازتابش بیشتر جایگزین شده است. در این ویدیو می‌توانید نمای دقیقی از این ترکیب را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2021

به علاوه در نسل دوم به طور قابل توجه‌ای حساسیت به نور بهبود یافته و در مقایسه با سنسورهای نسل قبلی هدررفت اپتیکال (Optical Loss) کاهش بیشتری پیدا کرده است. با این کار سنسورهای تصویر می‌توانند پیکسل‌های بیشتری را در یک سطح کنار هم قرار دهند، ولی کماکان بتوانند نور بیشتری را به دام بیاندازند.

(برای اندازه بزرگتر روی تصاویر کلیک کنید)

سامسونگ پیش از این در ماه ژانویه وعده یک سنسور 200 مگاپیکسلی را داده بود و اعلام کرد که در حال کار بر روی سنسورهای 600 مگاپیکسلی است. به نظر می‌رسد سنسور ایزوسل 2.0 در راستای همین هدف باشد تا با پیکسل‌های کوچک‌تر عملکرد بهتری نیز داشته باشند. آنچه روز گذشته اعلام شده تنها پیش نمایش است و هنوز سامسونگ اعلام نرده که چه سنسورهایی قرار است از ایزوسل نسل دوم بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

نظر شما در خصوص سنسور ISOCELL 2 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در این خصوص به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر