coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بحران کمبود جهانی تراشه در تسلا ؛ اعتراض خریداران بالا گرفت

کمبود جهانی تراشه باعث شده تا تسلا برخی از خودروهای الکتریکی خود را به بدون پورت USB به دست مشتریان برساند. برخی مشتریان احتمالا بعد از تحویل خودرو، متوجه می‌شوند که ماشین‌شان، پورت USB ندارد.

خبرها حاکی از آن هستند که تسلا هم علیرغم تمام موفقیت‌های مالی، با مشکل کمبود جهانی تراشه مواجه شده است. به گزارش Electrek، برخی از خریداران ماشین‌های تسلا Model 3 و تسلا Model Y،‌ ماشین‌های خود را بدون پورت USB-C تحویل گرفتند.

این خریداران متوجه شدند که جای پورت USB-C که باید در کنسول وسط و فضای بین صندلی‌های عقب باشد، خالی است. حتی برخی در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که شارژر وایرلس خودروی الکتریکی آنها کار نمی‌کند. بعضی از خریداران گفته‌اند که پیش از تحویل، از این موضوع مطلع شدند؛ اما برخی دیگر مدعی هستند که تسلا این نقص را به آنها اطلاع نداده بود.

این خریداران متوجه شدند که جای پورت USB-C که باید در کنسول وسط و فضای بین صندلی‌های عقب باشد، خالی است. حتی برخی در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که شارژر وایرلس خودروی الکتریکی آنها کار نمی‌کند.

نقص خودرهای تسلا به دلیل کمبود جهانی تراشه

کارشناسان تسلا مدعی شدند که نبود پورت USB-C در ماشین‌های تسلا مدل 3 و تسلا مدل Y به دلیل کمبود جهانی تراشه است. برخی مشتری‌ها شنیده بودند که تسلا قصد دارد این قطعه اتصال‌دهنده را در دسامبر (آذر ماه) نصب کند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا افرادی که این ماشین‌ها را تحویل گرفته‌اند هم شامل این برنامه‌ریزی تسلا می‌شوند یا خیر.

مدت‌هاست که تسلا هیچ پاسخی به پرسش‌ها نمی‌دهد و برخی احتمال می‌دهند که تسلا، تیم روابط عمومی خود را منحل کرده است.

این اولین باری نیست که برند‌های خودروسازی، ماشین‌های خود را با نقص قطعه تحویل مشتری می‌دهند. بی‌ام‌دبلیو هم اخیرا ویژگی نمایشگر لمسی خود را از برخی مدل‌ها حذف کرد. تسلا و بی‌ام‌دبلیو همچنین آپشن‌‌های تنظیمات کمر صندلی‌ها را در بعضی از مدل‌های خود حذف کردند. چنین اتفاق‌هایی در دنیای خودروسازی چندان عجیب نیست و متاسفانه جایگزین‌های خوبی هم برای این نقص‌ها وجود ندارد. بارها پیش آمده که خودروسازها، ماشین‌های خود را با تاخیر تحویل دادند،‌ تولید را متوقف کردند و از مشتری‌ها خواستند که بیشتر صبر کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نقص گوشی گلکسی S21 FE چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر