coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پایان کار الکسا (Alexa Internet) ؛ سرویس آنالیز ترافیک وب از دسترس خارج می‌شود

پایان کار الکسا (Alexa Rank) سرویس آنالیز ترافیک وب سایت‌ها متعلق به آمازون به زودی اتفاق خواهد افتاد. این خبر برای وب‌مسترهای ایرانی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

الکسا اعلام کرده است که پس از گذشت 25 سال از شروع فعالیتش سال آینده به کار خود پایان خواهد داد و برای همیشه از دسترس خارج می‌شود. شرکت الکسا اینترنت (Alexa Internet) یکی از زیرمجموعه های هلدینگ عظیم آمازون است و برای مدت های طولاتی رفرنسی برای مقایسه سایت ها به شمار می‌رفته است.

مطابق اعلام رسمی، این سرویس در تاریخ 1 می 2022 برابر با 1 اردیبهشت‌ماه 1401 بازنشسته و از دسترس کاربران اینترنت خارج می‌شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا جزئیات بیشتری را بررسی کنیم.

پایان کار الکسا (Alexa Internet)

سرویس آنالیز ترافیک وب از دسترس خارج می‌شود

در بیانیه کوتاهی که در وبسایت این سرویس منتشر شده، دلیل پایان کار الکسا به درستی مشخص نیست. در متن این بیانیه (از اینجا کامل بخوانید) آمده است:

25 سال قبل الکسا اینترنت را بنیان نهادیم. پس از گذشت بیش از 2 دهه که به شما کمک کردیم تا مخاطبان دیجیتال خود را پیدا کنید، به سختی تصمیم گرفته‌ایم در 1 می 2022 الکسا دات کام را بازنشسته کنیم.  سپاس که برای تحقیق کلیدواژه، آنالیز رقبا و تحقیق محتوایی و بسیاری موارد دیگر ما را انتخاب کرده بودید.

پایان کار الکسا (Alexa Internet) ؛ سرویس آنالیز ترافیک وب از دسترس خارج می‌شود

پروستر کیل در سال 1996 الکسا اینترنت را بنیان نهاد و سه سال بعد با رقم 250 میلیون یورو آن را به آمازون فروخت. این سرویس یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین ابزارهای وب‌مسترینگ در سراسر جهان بود که وضعیت بیش از 30 میلیون وبسایت را مورد بررسی قرار می‌داد. در ایران نیز رنک الکسا یکی از شاخصه‌های مهم (و این اواخر مبتذل) در میان اهالی رسانه و وبمسترها به شمار می‌رفته است.

الکسا به کتاب تاریخ اینترنت می‌پیوندد؛ شاید جایی در کنار یاهو مسنجر. 

.

نظر شما در خصوص پایان کار الکسا چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در این خصوص درمیان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    باسلام
    similarweb.com جایگزین الکسا خواهد شد.

    پاسخ

    ای بابا یادش بخیر یه زمانی میفرفتم امار سایتایی زیاد توشون میرفتمو باهاش در میاوردم

    پاسخ