coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزیر هوش مصنوعی امارات قتل در متاورس را جرم می‌داند

وزیر هوش مصنوعی در امارات مطرح کرد، قتل‌هایی که در دنیای فناوری متاورس انجام می‌شوند، باید به عنوان یک جنایت واقعی شناخته شوند. با این خبر همراه ما باشید تا با نظر وزیر هوش مصنوعی در مورد قوانین متاورس آشنا شویم.

وزیر هوش مصنوعی امارات متحده عربستان «عمر سلطان العلما»، در جلسه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، تاکید کرد که باید برای فناوری متاورس، قوانینی وضع شود تا از ارتکاب جرم‌های سنگین جلوگیری گردد. در صورتی که افراد، قوانین متاورس را زیر پا بگذارند، در دنیای حقیقی به عنوان مجرم تنبیه شوند.

قوانین متاورس

این روزها، دنیای جدید متاورس به سرعت در حال پیشرفت است و بیشتر شرکت‌ها بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. این سرمایه‌گذاری و سرعت بالای پیشرفت، بسیاری از سیاست مداران، از جمله وزیر امارات AI را دچار نگرانی کرده است.

قتل در متاورس

طبق اظهارات عمر سلطان العلما در داووس، این‌گونه برآورد می‌شود که واقعیت محور بودن متاورس، برای افراد خلافکار این امکان را فراهم می‌کند تا با روش‌هایی که در حال حاضر، غیر ممکن به شمار می‌آیند، به دیگران آسیب بزنند. وی افزود:

اگر برای شما در واتس‌اپ پیامی بفرستم، شاید تا شما را بترساند و شخصیت‌تان را ترور کند، اما باعث نمی‌شود خاطره‌ای در ذهن‌تان بماند که دچار PTSD (اختلال اضطراب پس از سانحه) شوید. اما اگر وارد متاورس، دنیای واقع‌گرایانه در آینده، شویم و من شما را به قتل برسانم، شما آن را می‌بینید. این کار شما را به جایی می‌رساند که باید در هر جای جهان که هستید به آن واکنش نشان دهید، چرا که همه قبول دارند برخی کارها غیرقابل قبول هستند.

عمر سلطان از «اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)»، آژانس اختصاصی سازمان ملل متحد برای فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، درخواست جلسه درباره تنظیم استانداردهای امنیتی بین‌المللی در مورد متاورس کرده است. در حقیقت وزیر هوش مصنوعی امارات، خواستار وضع قوانینی است تا همه انسان‌ها در تمام دنیا به قوانین متاورس پایبند باشند.

مثلا همان‌طور که فروش مواد مخدر غیر قانونی به شمار می‌آید، برای متاورس هم باید قوانینی در نظر گرفته شده و مجازاتی هم برای زیر پا گذاشتن این قوانین، وضع شود. از جمله درخواست‌های دیگر این وزیر، تعامل بین پلتفرم‌های مختلف است. وی اظهار کرد:

اگر متا در حال توسعه چیزی است و مجیک‌ لیپ روی پلتفرم دیگری کار می‌کند، باید نوعی تعامل بین آن‌ها وجود داشته باشد.

قانون در دنیای متاورس

همچنین «کریس کاکس» مدیر ارشد محصول متا در جلسه داووس، ضمن اظهار موافقت خود برای ایجاد قوانین جدید در متاورس، این‌گونه افزود:

احتمالا چیزی مانند یک سیستم رتبه‌بندی مانند آنچه برای صنعت فیلم، موسیقی و محتواهای مشابه داریم، باید در متاورس داشته باشیم. جوانان باید درباره قوانین محیطی که در آن راه می‌روند، آگاهی داشته باشند.

با توجه به اینکه هنوز سال‌های زیادی تا به متدوال شدن دنیای متاورس باقی مانده است، این امکان وجود دارد که دولت‌ها به دنبال وضع قوانین در آن باشند. البته با توجه به اینکه با وجود قوانین در دنیای اینترنت کنونی هنوز هم بسیاری از موارد در دنیای مجازی اینترنت غیر قابل کنترل است، بعید نیست که با وجود وضع قوانین در متاورس، باز هم مشکلات زیادی به وجود آید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اعمال قوانین متاورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر