coinex
راهنمای خرید تکراتو

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

بیت کوین در حال تست مجدد محدوده حمایتی خود است. 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته در صورت حفظ حمایت بیت کوین رشد چشم‌گیری خواهند داشت.

سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها به دلیل انتشار داده‌های تورم مصرف‌کننده ایالات متحده آمریکا در 13 جولای، رفتار محتاطانه‌ای از خود نشان می‌دهند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شاخص قیمت مصرف کننده (Consumer price index) در ماه ژوئن بالاتز از سطخ 8.6 درصدی در ماه باشد. در صورت تشخیص صحیح کف قیمتی، 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته رشد قیمتی قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته

به دلیل عدم قطعیت کلان، سرمایه‌گذاران همچنان اطمینانی از پایان اصلاح بیت کوین ندارند. Jurrien Timmer، مدیر کلان جهانی Fidelity Investments عقیده دارد بیت کوین به کف قیمتی بازار صعودی سال 2013 بازگشته است. او در این راستا گفت:

اگر قیمت بیت کوین بر اساس میلیون‌ها آدرس غیر صفر تعیین شود، BTC در حال حاضر بسیار ارزان قیمت است.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

شاخص Reserve Risk که نشان‌دهنده احساسات بلند‌مدت هولدرها در بازار است، به پایین‌ترین حد خود از ماه جولای سقوط کرده است. Murad، تحلیلگر بازارهای مالی به این نکته اشاره کرد که بیت کوین در حال حاضر در تایم‌ فریم‌های بالا به منطقه کف قیمتی رسیده است.

آیا بیت کوین توانایی شکستن مقاومت‌های پیش رو و آغاز چرخه صعودی جدید را دارد؟ آیا نشانه‌هایی از رسیدن به کف قیمتی در آلت کوین‌ها مشاهده می‌شود؟ برای پی بردن به پاسخ این پرسش‌ها، نمودار 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را بررسی می‌کنیم.

بررسی نمودار بیت کوین (BTC/USDT)

بیت کوین در تاریخ 7 جولای موفق به شکست الگوی مثلث متقارن (symmetrical triangle) شد، اما گاوها نتوانستند قیمت را در مناطق بالاتر تثبیت کنند. رفتار حرکتی بیت کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان تسلیم نشده‌ و در حال تلاش برای حفظ مقاومت بالای 23363 دلار هستند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (21230 دلار) حفظ کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن تلاش خرس‌ها، جفت ارز BTC/USDT تا خط حمایت مثلث ریزش خواهد کرد. بازگشت قیمت از سطح فعلی، نشان‌دهنده ادامه خرید معالمه‌گران در سطوح پایینی است. گاوها مجدداً تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت 23363 دلار و میانگین متحرک 50 روزه (24692 دلار) تثبیت کنند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، یک حرکت صعودی جدید آغاز خواهد شد.

در صورتی که قیمت به زیر خط حمایت سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را بار دیگر به زیر 17622 دلار بکشانند. خرس‌ها در حال حاضر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 کندلی (EMA 20) رساندند، اما گاوها نیز به طور همزمان در حال تلاش برای دفاع از SMA-50 هستند. این داده‌ها نشان‌دهنده احتمال انباشت قیمت در سطوح پایین‌تر است. اگر گاوها قیمت را به بالای EMA-20 برسانند، جفت ارز BTC/USDT به احتمال زیاد تا 22500 دلار رشد خواهد کرد.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

در صورتی که قیمت از EMA-20 ریزش کند، احتمال سقوط قیمت تا زیر SMA-50 وجود دارد. در صورت وقوع این احتمال، ریزش قیمتی بیت کوین تا 19300 دلار ادامه خواهد یافت. قرار گرفتن قیمت در زیر خط میانی شاخص RSI و EMA 20، نشان‌دهنده عدم برتری گاوها یا خرس‌ها نسبت به یکدیگر است.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

بررسی نمودار UNI/USDT

یکی دیگر از 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته، UNI نام دارد. یونی سواپ با موفقیت الگوی سروشانه معکوس (inverse Head And Shoulder) را تکمیل کرده و در حال حاضر بالای مقاومت 6.08 دلاری قرار دارد. خرس‌ها در تلاشند تا قیمت را مجدداً به سطوح پایینی قبلی ببرند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

در صورت موفقیت خرس‌ها در پایین‌ بردن قیمت، افزایش قیمت UniSwap به بالای 6.08 دلار یک تله گاوی (bull trap) خواهد بود. در این صورت، قیمت Uni به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.39 دلار) حرکت خواهد کرد. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، احتمال شکست به بالای 6.62 دلار وجود دارد. در صورت تشدید قدرت خریداران در ناحیه 6.62 دلاری، قیمت UNI/USDT به 8.78 دلار خواهد رسید.

در صورتی که قیمت یونی سواپ به زیر میانگین متحرک شکسته شود، شاهد ضعف در حرکت صعودی خواهیم بود و به احتمال زیاد حرکات قیمت جفت ارز UNI/USDT برای چند روز بلاتکلیف خواهد ماند. خرس‌ها هم اکنون قیمت را به زیر سطح 6.08 دلار رساندند، اما بازگشت قدرتمند قیمت از سطح EMA-20 نشان‌دهنده خرید تهاجمی گاوها در سطوح پایین‌تر است.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

گاوها بار دیگر برای رساندن قیمت به بالای 6.62 و از سرگیری روند صعودی تلاش خواهند کرد. در صورت وقوع سناریو ریزشی، قیمت به زیر EMA-20 سقوط خواهد کرد. این رفتار نشان‌دهنده به دام انداختن گاوهای تهاجمی توسط خرس‌های بازار است. در صورت وقوع سناریو نزولی، قیمت UNI به SMA-50 سقوط می‌کند. در صورتی که این سطح نیز شکته شود، کاهش قیمتی تا 4.60 دلار ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: شیبا اینو در سال 2022

تحلیل نمودار ICP/USDT

اینترنت کامپیوتر (ICP) چهارمین رمزارز از لیست 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته به شمار می‌رود. ICP در تاریخ 8 ژوئن به بالاتر از SMA 50 روزه (6.48 دلار) رسید. گاوها در حال حاضر در تلاش برای تشکیل یک کف قیمتی هستند. میانگین متحرک نزدیک به تکمیل یک کراس صعودی در RSI است. این داده‌ها نشان می‌دهند که خرس‌های بازار در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

در صورتی که گاوها قیمت را به یک سطح حمایتی تبدیل کنند، قیمت از میانگین متحرک بازخواهد گشت. این اتفاق منجر به افزایش احتمال رسیدن قیمت ICP به سطح روانی 10 دلاری خواهد شد. در این ناحیه به احتمال زیاد خرس‌ها مجدداً به فشار نزولی خود بیافزایند. در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک برسد، خرس‌ها به فروش تهاجمی در سطوح بالاتر ادامه خواهند داد. جفت ارز ICP/USDT در صورت فشار نزولی به 5 دلار سقوط خواهد کرد. این سطح یک حمایت بسیار قدرتمند تلقی می‌شود.

سایه‌های بلند در کندل‌های بالای 7 دلار نشان‌دهنده عدم تسلیم فروشنده‌هاست. خرس‌ها در رالی‌های صعودی به فشار نزولی خود می‌افزایند. در حال حاضر خرس‌ها قیمت را به زیر EMA 20 رساندند، اما نکته مثبت اینجاست که گاوها در این سطح سفارش‌های زیادی قرار داده‌اند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای EMA-20 بازگردانند. در صورتی که این اقدام موفقیت‌آمیز باشد، قیمت ICP در قدم اول به 6.70 دلار و در قدم بعدی به 7 دلار خواهد رسید. در صورتی که قیمت به زیر 6.30 دلار سقوط کند، جفت ارز ICP/USDT تا SMA-50 ریزش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: دوج کوین در سال 2022

تحلیل نمودار AAVE/USDT

چهارمین رمزارز از لیست 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته اخیر، AAVE نام دارد. AAVE/USDT در تاریخ 9 جولای به بالاتر از SMA 50 روزه خود (79 دلار) صعود کرد. این صعود نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند است. متحرک نمایی 20 روزه AAVE و شاخص RSI وضعیت مثبتی دارند. این داده‌ها نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای به‌دست آوردن قدرت در بازار هستند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

در صورتی که گاوها قیمت را بالای SMA 50 نگه دارند، جفت ارز AAVE/USDT شتاب بیشتری خواهد گرفت و به سمت مقاومت روانی 100 دلاری حرکت خواهد کرد. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع قدرتمند عمل کند. در صورتی که گاوها قبل از رسیدن قیمت به SMA 50 ریزش را متوقف کنند، قیمت AAVE/USDT توانایی رسیدن به 120 دلار را خواهد داشت.

اگر قیمت به پایین‌تر از SMA 50 سقوط کند، خرس‌ها به فروش خود در رالی قیمتی ادامه خواهند داد. در صورت تداوم فشار نزولی، خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برده و گاوهای مهاجم را به دام خواهند انداخت. نمودار چهار ساعته AAVE/USDT نشان می‌دهد که این جفت ارز مقاومت 78 دلاری را شکسته و الگوی مثلث صعودی (bullish ascending triangle pattern) را تکمیل کرده است.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

خرس‌ها قیمت را به زیر منطقه شکست مثلث بازگرداندند اما گاوها با افزایش فشار صعودی موفق به نگه داشتن میانگین متحرک نمایی 20 کندلی AAVE/USDT شدند. در صورتی که قیمت بتواند بالای 83 دلار تثبیت کند، جفت ارز AAVE/USDT با جذب فشار صعودی تا 93 دلار صعود خواهد کرد. هدف نهایی الگوی مثلث افزایشی 110 دلار است. برای نقض این دیدگاه صعودی، خرس‌ها می‌بایست قیمت را به زیر EMA-20 بازگردانند. این اتفاق درها را برای سقوط احتمالی به SMA-50 باز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2022

تحلیل نمودار QNT/USDT

QNT، نام پنجمین ارز از لیست 5 رمزارز بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته است. Quant در روزهای گذشته صعود قدرتمندی را تجربه نمود. احتمال تشکیل کف قیمتی در این ناحیه بالا خواهد بود. با افزایش فشار صعودی قیمت QNT/USDT به 67 دلار رسید.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

میانگین‌های متحرک یک کراس صعودی را تکمیل کرده و RSI نیز در منطقه مثبتی قرار دارد. این داده‌ها نشان می‌دهند که به احتمال زیاد یک تغییر روند را پیش رو خواهیم داشت. تنها مانع پیش روی حرکت صعودی، ناحیه روانی 90 دلاری به شمار می‌رود. در صورتی که قیمت از این مقاومت ریخته و موفق با شروع حرکت صعودی جدید از ناحیه EMA 20 روزه (64 دلار) شود، به احتمال زیاد احساسات بازار مثبت شده و معامله‌گران در حال خرید کف قیمتی هستند.

در سناریو صعودی قیمت QNT/USDT تا سطح روانی 100 دلار افزایش خواهد یافت. این دیدگاه مثبت ممکن است در کوتاه مدت با ادامه یافتن حرکت نزولی و بازگشت قیمت به زیر 67 دلار باطل شود. فروشندگان در تلاشند تا حرکت صعودی QNT/USDT را در 90 دلار متوقف کنند. میانگین متحرک صعودی و شاخص RSI در منطقه مثبتی قرار دارند. این آمار نشان می‌دهد که گاوها قدرت نسبی در بازار دارند.

5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته ؛ این رمزارزها را زیر نظر بگیرید!

در صورتی که قیمت از EMA-20 بازگردد، خریداران بار دیگر قیمت را به 90 دلار خواهند رساند. شکست مقاومت و بسته شدن کندل روزانه بالای آن، نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی کوتاه مدت خواهد بود. در صورت کاهش قیمت به زیر EMA-20، دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در این صورت، جفت ارز QNT/USDT تا SMA-50 کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره 5 رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر