coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جاسوسی اطلاعات نظامی آمریکا توسط هواوی ؛ اتهام جدید شرکت چینی!

اتهامات و محدودیت‌های قبلی که بر سر هواوی آوار شد کم بود که حالا بار دیگر اتهام اتهام جاسوسی اطلاعات نظامی آمریکا توسط هواوی مطرح شده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، درباره شرکت فناوری چینی هواوی، تحقیقاتی انجام می‎دهد که دلیل آن، «نگرانی درباره مسائل امنیتی و احتمال ارسال داده‌های نظامی از طریق تجهیزات هواوی که در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد»، عنوان شده است.

تجهیزات هواوی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و سیلوهای موشکی روی برج‌های سلولی قرار گرفته و توانایی انتقال اطلاعات و داده‌های منطقه به چین را دارند. از این رو، این مسئله موجب نگرانی ایالات متحده شده است.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

اتهام جاسوسی اطلاعات نظامی آمریکا توسط هواوی

نزدیک بودن تجهیزات هواوی به پایگاه نظامی ارتش آمریکا، باعث وجود نگرانی‌های زیادی برای آمریکا درباره سرقت شدن اطلاعات نظامی و داده‌های حساس و انتقال آن به مقامات چینی شده است. از این رو، وزارت بازرگانی ایالات متحده شروع به انجام تحقیقاتی درباره این شرکت کرده است.

اتهام جاسوسی اطلاعات نظامی آمریکا توسط هواوی

پس از اینکه جو بایدن در اوایل 2021 میلادی (1400 شمسی) به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور شروع به کار کرد، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اقدام به انجام یک سری تحقیقات درباره شرکت هواوی نمود. رویترز اخیرا به یک سند 10 صفحه‌ای که شامل احضاریه‌ای در سال 2021 بوده دسترسی یافته است و در این احضاریه، درباره نحوه اشتراک گذاری داده‌های هواوی با طرف‌های خانگی، مطالبی بیان شده است.

عضو کمیسیون فدرال ارتباطات، برندن کار، ادعا می‌کند که برج‌های سلولی نزدیک پایگاه نیروی هوایی مالمستورم در مونتانا برای مدت زمانی از فناوری هواوی بهره می‌برد. بر این اساس، امکان دارد گوشی‌هایی که از این برج سلولی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند، حاوی اطلاعاتی درباره آن پایگاه نظامی باشد. برندن کار گفت:

«درواقع، نگرانی اصلی این است که اگر یک حمله موشکی قاره‌پیما (ICBM) اتفاق بیفتد، ممکن است این فناوری‌ها به‌عنوان یک سیستم هشدار اولیه به‌کار گرفته شود.»

وزارت بازرگانی ایالات متحده درباره تحقیقات توضیحی نداد و واقعیت وجود تحقیقات را تایید یا رد نکرد، با این حال یکی از اعضا در این باره اشاره کرد:

«حفاظت از شهروندان ایالات متحده و امنیت آن‌ها دربرابر جمع‌آوری اطلاعات مضر، برای حفاظت از اقتصاد و امنیت ملی ما حیاتی است.»

سفارت چین در واشنگتن طی بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت آمریکا سعی دارد با سواستفاده از قدرت حکمیت و مفهوم امنیت ملی، شرکت هواوی و دیگر شرکت‌های مخابرات چینی را از میان بردارد. آمریکا قصد دارد بدون ارائه دلیل محکمی برای اثبات تهدید بودن این شرکت‌ها برای امنیت ملی ایالات متحده و دیگر کشورها، اقدامات بدون پشتوانه را ادامه دهد.

از طرفی مشخص نیست، در صورت تشخیص هواوی به عنوان تهدیدی برای ایالات متحده توسط آژانس امنیت ملی، چه اقداماتی در این خصوص انجام خواهد شد. همچنین نمی‌توان به صورت قطعی گفت که تجهیزات هواوی، توانایی جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری اطلاعات را دارند.

دولت آمریکا، با متهم کردن شرکت هواوی به جاسوسی از طرف دولت چین، اقداماتی در خصوص کاهش خطرات احتمالی انجام داده است. در سال 2018 (1397 شمسی) رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، یک لایحه دفاعی در خصوص بهره‌مندی از فناوری‌های شرکت‌های چینی امضا کرد.

طبق این لایحه، استفاده از برخی فناوری‌های خاص شرکت‌های هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های چینی برای دولت ایالات متحده و پیمانکارانش ممنوع است. یک سال پس از آن، دولت آمریکا شرکت هواوی را به لیست سیاه صادرات افزود و تحریم‌هایی علیه آن وضع کرد که هواوی را بحران‌های مهمی درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اتهام جاسوسی اطلاعات نظامی آمریکا توسط هواوی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر