coinex
otetmarket
propification.com

جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام شد

همزمان با آغاز مرحله سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، شرایط و جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز توسط وزارت صمت اعلام شده است.

از صبح امروز ثبت نام مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز شد و برای اولین بار، علاوه بر سهم قرعه‌کشی طرح عادی و طرح جوانی جمعیت، سهمی 20 درصدی از ظرفیت قرعه‌کشی محصولات به طرح جایگزینی خودرو فرسوده اختصاص یافته است. اما چه خودروهایی فرسوده محسوب می‌شوند؟

بیشتر بخوانید: شرایط فروش محصولات سایپا شهریور 1401 ؛ طرح‌ها و جزئیات

جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

ثبت نام سومین مرحله فروش یکپارچه خودرو در شرایطی آغاز شده که برای اولین بار در این طرح سهمیه خاصی برای تعویض خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است. بنابر اعلام سخنگوی وزارت صمت:

براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، خودروسازان مکلف هستند در ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو، یک گواهی اسقاط خودروی فرسوده ارائه دهند تا خودروهای تولیدی قابل شماره‌گذاری باشند. در حال حاضر، شرایط موجود برای ارائه گواهی اسقاط خودرو، به سبب افزایش قیمت خودروها و نبود سازوکارهای تشویقی یا تنبیهی، چندان پاسخگوی تولید نبوده و به نوعی به یک گلوگاه تبدیل شده است. بنابراین قانون‌گذار، برای رفع این مشکل درصد فوق‌الذکر (۱۰ درصد) ظرفیت قرعه‌کشی‌ها را در نظر گرفته تا بدین منظور (اسقاط و جایگزینی خودروهای فرسوده) اختصاص دهد.

جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اعلام شد

سن فرسودگی خودرو در سال 1401 در شهرهای بزرگ چون تهران برای خودروهای سنگین و شخصی 20 سال و برای تاکسی 10 سال تعیین شده است. البته این شرایط بدون اعمال پیمایش خودرو است. در صورتی‌که خودرو مذکور به دلیل افت عملکرد و از بین رفتن قطعات کنترل آلایندگی، توانایی قبولی در آزمون‌های معاینه فنی را نداشته باشد، فرسوده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    طریقه پرداخت پول تعویض جهت دریافت خودرو

    پاسخ