coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک

احتمالاً تا سال 2024 گوشی‌های همراه به صورت مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل شده و این به معنای پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک است.

آنطور که از شواهد پیداست، شرکت اسپیس ایکس موفق شده برای افزایش 10 هزار ماهواره کوچک مدار پایین زمین به صورت فلکی استارلینک خود طی چند سال آینده تاییدیه‌های لازم را دریافت کند و لذا با این اقدامات امیدوار است که با همکاری T-Mobile تا سال 2024 سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های موبایل قرار دهد.

به منظور انجام این مهم، اسپیس ایکس ظاهراً درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ارسال کرده بود که بر اثر این درخواست، تعدادی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزار اتصال مستقیم به شبکه‌ موبایل مجهز خواهند شد. در حقیقت با وجود این سخت‌افزار، قابلیت ارتباط بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی کاربران فراهم شده که اینترنت پرسرعت را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. بنابراین پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک با نام «استارشیلد» معرفی شد

پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک و ماهواره‌های شرکت اسپیس‌ایکس

هم اکنون، شرکت فضایی اسپیس ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک، موفق به پرتاب 3500 ماهواره استارلینک نسل اول به فضا شده و علاوه بر این مجوز FCC را جهت پرتاب 7500 ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل از پایان این دهه دریافت کرده است. با مجهز کردن ماهواره‌ها به سخت‌افزار جدید، این شرکت امیدوار است علاوه بر پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک، خدمات صوتی، پیام‌رسانی و وبگردی اولیه را با حداکثر سرعت تئوری 18.3 مگابیت بر ثانیه برای کاربران فراهم کند.

در آخر کلیه این مراحل، اگر همه چیز طبق برنامه مقرر جلو برود، اسپیس ایکس امیدوار بوده که بتواند تا سال 2024 با 2000 ماهواره نسل دوم خود، پوشش «کامل و مداومی» برای گوشی‌های هوشمند رقم بزند.

پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک

به منظور استفاده از سرویس استارلینک، کاربران باید تجهیزات خاصی مانند آنتن و گیرنده در اختیار داشته باشند. با این وجود، اسپیس ایکس در حال کار روی فناوری است که به کاربران اجازه خواهد داد تا گوشی‌های خود را مستقیماً به شبکه استارلینک متصل کنند و در این شرایط نیازی به تجهیزات تخصصی ویژه‌ای نخواهد داشت. با این فرآیند، دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت از فضا و استفاده از قابلیت‌های استارلینک تسهیل می‌شود.

گفتنی است که استارلینک سرویس اینترنت مبتنی بر ماهواره‌ای بوده که توسط اسپیس ایکس توسعه پیدا کرده و هدف آن ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده و محروم است. تا سپتامبر سال 2022 (شهریور ماه 1401)، صورت فلکی این سرویس از بیش از 3000 ماهواره تشکیل شده بود که در مجموع در آینده نزدیک به 12 هزار ماهواره در آن مستقر خواهد شد. این سرویس تا ژوئن 2022 (خرداد ماه 1401) بیش از 500 هزار مشترک را به خود جذب کرده و ایلان ماسک قصد دارد این تعداد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان عمر فیلترینگ با طرح جدید استارلینک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر