;
coinex

سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک با نام «استارشیلد» معرفی شد

سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک با نام «استارشیلد» (Starshield) با هدف استفاده توسط دولت‌ها توسط شرکت اسپیس ایکس معرفی شد.

این سرویس جدید با کاربردهای دولتی خود در حوزه امنیت امکانات بیشتری دارد و می‌تواند نیاز دولت‌ها را فراهم کند. در سال‌های گذشته اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را در اختیار کاربران عادی قرار داده است؛ اما اکنون سرویس جدید کاربرد دیگری از اینترنت ماهواره‌ای را فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد دولت‌ها نیاز به اینترنت ماهواره‌ای با امکانات متفاوت نسبت به کاربران عادی دارند و اسپیس ایکس با معرفی سرویس جدید استارشیلد به این نیاز پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: افزایش دو برابری قیمت اینترنت استارلینک در اوکراین ؛ سواستفاده ماسک از وضع بد اوکراین!

سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک

SpaceX می‌گوید استارشیلد رمزگذاری شده است و برای ارتباطات بسیار امن استفاده می‌شود. سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در حال حاضر اطلاعات کاربر نهایی را رمزگذاری می‌کند. نسخه جدید این سرویس استارشیلد امنیت بالاتری دارد و رمزگذاری با قابلیت اطمینان بالاتری را ارائه می‌دهد. در این سرویس داده‌ها در سطح بالاتری از امنیت رمزگذاری و طبقه بندی می‌شوند. استارشیلد حتی قابلیت این را دارد تا از ماهواره‌هایی که به عنوان ماهواره‌های جاسوسی شناخته می‌شوند نیز پشتیبانی کند.

سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک با نام «استارشیلد» معرفی شد

اسپیس ایکس می‌گوید سرویس ماهواره‌ای اینترنتی جدیدش که مخصوص دولت‌هاست، حتی می‌تواند برای برخی از مشتریان دولتی طراحی و تنظیم شود.

پلتفرم پرتاب فالکون 9 برای استارشیلد یک موهبت است. اسپیس ایکس همکاری نزدیکی با وزارت دفاع آمریکا دارد و با معرفی این سرویس جدید توجه بیشتری را به موضوع امنیت ملی نشان می‌دهد. این شرکت می‌گوید می‌تواند سیستم‌های استارشیلد را طوری طراحی کند که تمام ویژگی‌هایی را که مشتریانش نیاز دارند، برآورده کند.

با توجه به همکاری اسپیس ایکس با وزارت دفاع آمریکا، انتظار می‌رود سرویس استارشیلد توسط دولت آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. البته این خدمات به کشورهای دیگر نیز قابل ارائه است. از سوی دیگر، برخی از فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در استارشیلد مشمول مقررات تجارت بین المللی اسلحه (ITAR) است. با این حال، سیاست انتقال فناوری و ارائه آن به کشورهای دیگر، چالش‌هایی را برای اسپیس ایکس به همراه دارد. به عبارت ساده‌تر، کشورهایی که رابطه خوبی با آمریکا دارند می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. به همین ترتیب می‌توان گفت کشورهایی مانند روسیه یا چین نمی‌توانند مشتری این سرویس باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سرویس رمزگذاری شده اینترنت استارلینک چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر