coinex
otetmarket
propification.com

ریزش ساختمان سه طبقه در گلستان تهران ؛ جزئیات و آمار تلفات [+فیلم]

بنابر گزارشات واصله، ظهر امروز جمعه 2 تیر 1402 و در نتیجه ریزش ساختمان سه طبقه در گلستان تهران شمار زیادی از ساکنان ساختمان زیر آوار مدفون شدند و تاکنون جستجو برای یافتن مصدومان و کشته‌شدگان احتمالی ادامه دارد.

سانحه ریزش ساختمان در گلستان تهران ظهر امروز رخ داد و به گفته مسئول جمعیت هلال احمر بلافاصله تیم‌های امدادی زنده‌یاب به محل اعزام شده‌اند. در جدیدترین اخبار این حادثه جزئیاتی از شمار کشته‌ها و مصدومان منتشر شده است. همچنین دقایقی پیش خبر از دستگیری مالک و مهندس ناظر دخیل در این فاجعه منتشر شد. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

ریزش ساختمان سه طبقه در گلستان تهران

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر تهران در خصوص سانحه ریزش ساختمان در تهران اظهار داشت: ظهر جمعه گزارشی مبنی بر ریزش ساختمان مسکونی در شهر گلستان بهارستان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران اعلام شد.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن نوع حادثه و ایجاد آوار، تیم‌های عملیاتی و سگ‌های زنده یاب از هلال احمر شهرستان بهارستان، تهران و رباط کریم به محل حادثه اعزام شدند.

فتحی بیان کرد: تا این لحظه ۳۱ نفر در این سانحه حادثه دیده اند، که پنج نفر از این افراد فوت کرده اند و ۲۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: حال تعدادی از مصدومان وخیم است.

تسنیم نیز در گزارشی به نقل از فرماندار شهرستان بهارستان نوشت:

احتمال وجود چندین نفر از ساکنان زیر آوار وجود دارد که تیم‌های امدادی در حال آواربرداری هستند.

عبدالله نوحی با بیان اینکه عملیات ساخت‌وساز یک ساختمان در شهر گلستان (تهران) منجر به حادثه شد اظهار داشت: ساختمان 3 طبقه قدیمی در بافت فرسوده و در جوار ملکی که در حال ساخت‌وساز و گودبرداری بود، فروریخته است.

وی به تخریب کامل ساختمان اشاره کرد و افزود: احتمال وجود چندین نفر زیر آوار وجود دارد که تیم‌های امدادی در حال آواربرداری هستند.

در ادامه سیدمحمد میرزمانی شهردار گلستان گفت: یک ساختمان 3 طبقه و مستهلک صبح امروز به‌علت عدم استحکام بنا در حین پی‌کنی یک و نیم متری ساختمان همجوار ریزش کرد.

ی به حضور دادستان و فرماندار بهارستان در محل حادثه اشاره کرد و افزود: علاوه بر مسئولان تیم‌های امدادی و سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه حضور دارند.

شهردار گلستان در پایان تأکید کرد: اخبار تکمیلی این حادثه متعاقباً از طریق رسانه‌ها به نظر مردم خواهد رسید. گفتنی است شاهدان محلی از حضور یک زن جوان و یک فرزندش در زیر ساختمان آوار شده خبر می‌دهند.

مالک و مهندس ناظر ساختمان در حال گودبرداری دستگیر شدند

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، دادستان عمومی و انقلاب بهارستان از بازداشت مالک و مهندس ناظر ساختمان گودبرداری شده در حادثه ریزش آوار در گلستان خبر داد.

سید امیر احمدی اظهار داشت: دستگاه قضائی در رابطه با ترک فعل مسئولین در رابطه با ریزش ساختمان سه طبقه در شهر ورود خواهد کرد.

وی افزود: مهندس ناظر و مالک ساختمان به علت عدم رعایت اصول ایمنی ساخت‌وساز بازداشت شده‌اند تا تحقیقات در این رابطه تکمیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان گفت: اثاثیه ساکنان ساختمان سه طبقه نیز تخریب شده است و دیگر ساختمان‌های همجوار این ملک تخلیه و انشعابات آن تا اطلاع ثانوی قطع شده است و کارشناسان در حال حاضر با بررسی جوانب فنی به دنبال اعلام نظر کارشناسی آوار ساختمان و خسارت‌های جانبی آن هستند.

خروج یک کودک زنده از زیر آوار

نیروهای امدادی شهر گلستان بعد از چند ساعت تلاش با هوشیاری مردم موفق شدند کودکی که در میان آوار گرفتار شده بود را نجات دهند.

مدیر آتش‌نشانی شهر گلستان گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده بعید به نظر می‌رسد دیگر کسی زیر آوار باقی مانده باشد، اما همچنان آواربرداری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دلیل پیدا شدن این بچه از زیر آوار همین سگیه ک اکثر شماها با اکراه و تنفر میگید نجسه و در حال حاظر حق راه رفتن توی معابر و پارکها رو نداره
    سگی ک نه مال مردم رو خورده ن اختلاس میکنه و نه با بی لیاقتی و کم کاری باعث ضربه خوردن معشیت مردم شده نجس تشریف داره و اونوقت به اونایی که با ریا و ظاهرسازی(یقه بسته+ریش+تسبیح) توی سازمان ها و ارگانهای تصمیم گیرنده دولت هستن میگیم حاجی و تا کمر براشون خم میشیم و بعدش گندش در میاد یا خودش مال مردم رو خورده و اختلاس کرده یا بچه هاش و عروس و داماداش

    پاسخ