coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نسخه جدید ویندوز 11 با دستیار هوش مصنوعی Copilot و پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR منتشر شد

در کانال توسعه‌دهندگان دسترسی به نسخه جدید ویندوز 11 مجهز به دستیار هوش مصنوعی Copilot و پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR فراهم شده است.

طبق وعده مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی Copilot برای آزمایش‌کنندگان نسخه جدید ویندوز 11 ارائه شد. جدیدترین بیلد ویندوز 11 (23493) که توسط کانال توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته، دسترسی به Windows Copilot، پشتیبانی بومی از فایل‌های RAR و 7-Zip، صفحه اصلی جدید بخش تنظیمات و حتی یک میکسر صدا بهبود یافته را فراهم می‌سازد.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه Windows Copilot درحال‌حاضر تحت عنوان یک پیش‌نمایش اولیه ارائه شده، فعلاً کاملاً کاربردی نبوده و صرفاً امکان کنترل برخی تنظیمات اولیه ویندوز در آن فراهم است.  البته هنوز پشتیبانی از پلاگین‌های شخص ثالث را آغاز نکرده است، با‌این‌حال به گفته مایکروسافت به مرور زمان، ویژگی‌هایی به آن افزوده می‌شود.

در ماه اخیر این غول ردموندی برای اولین مرتبه از دستیار هوش مصنوعی Copilot برای نسخه جدید ویندوز 11 رونمایی کرد و نسخه‌ای که حالا در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار گرفته، در قالب نوار کناری به سمت راست ویندوز 11 اضافه شده است. تیم ویندوز در پست وبلاگ این شرکت اعلام کرده است: «این ویژگی با محتوای در حال نمایش دستکاپ شما هم‌پوشانی ندارد و بدون مانع در کنار پنجره‌های باز برنامه‌های شما اجرا می‌شود تا بتوانید در هر زمانی که نیاز دارید با Windows Copilot تعامل داشته باشید.»

بیشتر بخوانید: قابلیت استفاده از Passkey در ویندوز 11 فعال شد

قابلیت‌های نسخه جدید ویندوز 11

با Windows Copilot مجهز به هوش مصنوعی قادر خواهید بود افزون بر سؤالاتی که بینگ‌چت هم به آن‌ها پاسخ خواهد داد، دستورات سیستمی همچون تغییر محیط دسکتاپ به حالت تاریک، گرفتن اسکرین‌شات و فعالسازی حالت مزاحم نشوید را اجرا کنید.

نسخه جدید ویندوز 11
نسخه جدید ویندوز 11

این ویژگی هوش مصنوعی همچنین توانایی خلاصه‌سازی همچون نوار کناری بینگ در مایکروسافت اج، محتوای وب را دارد و همچنین قابلیت تولید تصاویر و متن را نیز ارائه می‌کند.

فایل‌های RAR یا Zip-7 شامل محبوب‌ترین فایل‌های ویندوز بوده و سرانجام مایکروسافت در این نسخه از آن‌ها به‌صورت بومی پشتیبانی خواهد کرد. به این معنی که برای اجرای این فایل‌ها، دیگر نیازی به برنامه‌هایی همچون WinRAR وجود ندارد. این قابلیت هم احتمالاً دارای برخی مشکلات اولیه باشد و مایکروسافت در نسخه‌های آتی مشغول بهبود آن‌ها خواهد بود.

نسخه جدید ویندوز 11

دیگر ویژگی که آزمایش‌کنندگان ویندوز درحال‌حاضر به آن دسترسی دارند، رابط کاربری بهبودیافته میکسر صدا در بخش تنظیمات سریع ویندوز 11 است. به ادعای مایکروسافت، این رابط کاربری، امکان شخصی‌سازی سریع صداها را طبق هر برنامه، همراه با کنترل‌های اضافی ارائه خواهد کرد. همچنین اکنون یک میانبر جدید (WIN + CTRL + V) قرار گرفته که جهت دسترسی سریع به میکسر صدا طراحی شده است.

افزون بر این موارد، همچنین مایکروسافت صفحه اصلی تنظیمات جدید ویندوز 11 را متحول ساخته و حالا یک نمای کلی از دستگاه در حال استفاده شما همراه با تنظیمات مهم به‌نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: 

 

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های نسخه جدید ویندوز 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر