coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین فیلم های امیلی بلانت ؛ از لبه فردا تا اوپنهایمر!

در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های امیلی بلانت می‌پردازیم. امیلی بلانت یکی از بازیگران موفق بریتانیایی است که در آثار سینمایی ماندگاری نقش‌آفرینی کرده و برنده‌ی جایزه گلدن گلوب شده است.

امیلی اولیویا لورا بلانت (Emily Olivia Laura Blunt) در ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ در لندن متولد شد. پدرش الیور سیمون پیتر بلانت، وکیل دادگستری و مادرش جوآنا معلم بود. امیلی بلانت از 7 سالگی تا 14 سالگی درگیر لکنت زبان بود. او به کمک معلمانش توانست بر این مشکل غلبه کند و بعدها عضو هیئت مدیره موسسه لکنت زبان آمریکا شد.

بلانت پس از دوران ابتدایی و متوسطه به کالج خصوصی هنرهای نمایشی رفت. او در سال 2001 در نمایش خانواده سلطنتی به کارگردانی سر پیتر هال، مقابل جودی دنچ نقش‌آفرینی کرد. این نخستین نقش جدی امیلی بود که مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفت. روزنامه ایونینگ استاندارد، لقب بهترین تازه کار را برایش به کار برد.

 امیلی بلانت برای بازی در نقش یک مامور اف‌بی‌آی پایبند به اصول در فیلم جنایی سیکاریو، یک الکلی در فیلم هیجان‌انگیز دختری در قطار و یک مادر بازمانده از آخرالزمان در فیلم ترسناک یک مکان ساکت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در ادامه به معرفی آثار برتر لیست فیلم های امیلی بلانت می‌پردازیم.

یشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های امیلی بلانت

بلانت در فیلم تلویزیونی بودیکا (۲۰۰۳) بازی کرد و پس از آن، کاترین هاوارد را در مینی‌سریال هنری هشتم (۲۰۰۳) به تصویر کشید. نخستین حضور او در یک فیلم بلند برمی‌گردد به ایفای نقش او در درام تابستان عشقی من (۲۰۰۴).

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم های امیلی بلانت

نقش برجسته بلانت در سال ۲۰۰۶ با بازی در فیلم تلویزیونی دختر گیدیون و فیلم کمدی درام شیطان پرادا می‌پوشد به خوبی دیده شد. فیلم اول برای او برد جایزهٔ گلدن گلوب را به همراه داشت و برای فیلم دوم، نامزد دریافت جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

بلانت در بازیگری با ایفای نقش‌های اصلی چند فیلم پیشرفت کرد؛ فیلم ویکتوریای جوان، کمدی عاشقانه‌ی صید ماهی آزاد در یمن، فیلم‌های علمی تخیلی اداره تعدیل، لوپر و لبه فردا  و فیلم‌های موزیکال به‌سوی جنگل و بازگشت مری پاپینز از فیلم های برتر امیلی بلانت هستند. او همچنین در فیلم اوپنهایمر حضور داشته که یکی از بهترین فیلم های 2023 است.

بهترین فیلم های امیلی بلانت جوایز گوناگونی از جمله یک جایزه گلدن گلوب و نیز نامزدی سه جایزه فیلم بفتا را برای او به ارمغان آورد. فوربز در سال ۲۰۲۰ او را به عنوان یکی از بازیگران گران‌قیمت زن جهان معرفی کرد.

بلانت در سال 2005 با مایکل بوبله خواننده کانادایی نامزد کرد اما در سال 2008 از او جدا شد. پس از آن، با جان کرازینسکی (بازیگر، کارگردان و نویسنده) نامزد کرد. آن‌ها سال 2010 در ایتالیا ازدواج کردند. این زوج هنرمند دو فرزند به نام های هازل و ویولت دارند.

لبه فردا (Live Die Repeat: Edge of Tomorrow)

بهترین فیلم های امیلی بلانت

  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: علمی تخیلی اکشن
  • کارگردان: داگ لیمان
  • نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، جز باتر ورث
  • بازیگران: تام کروز، امیلی بلانت، بیل پاکستون، برندن گلیسون، مدلین منتاک
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.9 از 10

فیلم لبه فردا از بهترین فیلم های علمی تخیلی ، براساس کتاب «تنها چیزی که نیاز داری کشتن است» اثر هیروشی ساکورازاکا ساخته شده است و از بهترین فیلم های اکشن امیلی بلانت به شمار می‌رود. امیلی بلانت در این فیلم در نقش ریتا ورتاسکی بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت.

خلاصه داستان: سربازی به نام ویل کیج در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگ علیه بیگانگان، دوباره زنده می‌شود و به موقعیت پیشین خود برمی‌گردد. او متوجه می‌شود که اتفاقات مرموزی رخ می‌دهد، توانایی بارها مردن و زنده شدن را پیدا کرده و می‌تواند هر بار اشتباه قبل را اصلاح کند یا راهی جدید برای مقاومت با دشمنان فرازمینی یا بیگانگان پیدا کند.

 Sicario (سیکاریو)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم های اکشن امیلی بلانت
  • ژانر: درام جنایی اکشن
  • کارگردان: دنی ویلنو
  • نویسنده: تیلور شریدان
  • بازیگران: امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین، ویکتور گاربر، رائول تروهی‌یو، ماکسیمیلیانو هرناندز
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.6 از 10

سیکاریو یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن امیلی بلانت محسوب می‌شود و داستان آن درباره‌ی جنگ مواد مخدر در مکزیک است. سیکاریو بهترین فیلم امیلی بلانت در ژانر جنایی است که نامزد دریافت جایزه اسکار در سه رشته مختلف شامل بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم و بهترین تدوین صدا شد.

خلاصه داستان: در حمله‌ی تیم سوات اف بی آی به یک مخفیگاه مظنونان مکزیکی در چندلر، آریزونا، مامور کیت ماکر، همکار او ریگی واین و تیم آنها دهها جنازه کشف می‌کنند. زمانی که تیم اف بی آی در حال جستجوی محل بود، انفجار یک ماده منفجره جاسازی شده باعث کشته شدن دو مامور شد.

بعد از حادثه رئیس کیت، دیو جنینگز، به او پیشنهاد می‌دهد تا به همکاری با نیروی ویژه وزارت دفاع و مامور سی آی ای، مت گریور، بپردازد تا از این راه بتواند کسانی که باعث بروز حوادث شدند، از جمله مانول دیاز را شناسایی کند. اما در میان اتفاقات غیرمنظره‌ی دیگر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های بردلی کوپر

حلقه مرگ (Looper)

بهترین فیلم های امیلی بلانت

  • ژانر: درام اکشن
  • کارگردان: رایان جانسون
  • نویسنده: ریان جانسون
  • بازیگران: بروس ویلیس، جوزف گوردون لویت، امیلی بلانت، جف دانیلزریال، پایپر پرابو، شو چینگ
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.4 از 10

لوپر فیلمی غنی به لحاظ ایده‌های جدید و ناب درباره‌ی سفر در زمان است، اما این‌ موضوع سبب نمی‌شود تا تماشای فیلم روندی گیج کننده داشته باشد. حلقه مرگ از فیلم های برتر امیلی بلانت است. بعدها بلانت فاش کرد که پس از خواندن نیمی از متن فیلمنامه، با بازی در این فیلم موافقت کرد؛ او حتی نمی‌دانست قرار است چه نقشی در فیلم ایفا کند. لوپر پس از انتشار به یکی از بهترین فیلم های اکشن امیلی بلانت تبدیل شد.

خلاصه داستان: داستان فیلم در سال ۲۰۴۴ اتفاق می‌افتد. باندهای تبهکار آینده برای نابودی دشمنان خود، آن‌ها را دست بسته به گذشته می‌فرستند تا مزدورانشان که لوپر نام دارند، آن‌ها را بکشند. دستمزد قاتل از طریق شمش‌های طلایی که همراه با قربانی است پرداخت می‌شود. جو فردی است که در تلاش است تا به این چرخه پایان دهد.

 A Quiet Place: Part II (یک مکان ساکت: بخش ۲)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم امیلی بلانت در ژانر ترسناک
  • ژانر: وحشت درام
  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • نویسنده: جان کرازینسکی، بر پایه شخصیت‌ها اثر برایان وودز اسکات بک
  • بازیگران: امیلی بلانت، کیلین مورفی، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، جایمن هانسو
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 7.2 از 10

این فیلم دنباله‌ای بر یک مکان ساکت محصول سال ۲۰۱۸ است و بهترین فیلم امیلی بلانت در ژانر ترسناک محسوب می‌شود. بلانت در این فیلم نقش اِوِلین آبوت را بازی می‌کند. قسمت سوم با عنوان یک مکان ساکت: روز اول، قرار است در ۸ مارس ۲۰۲۴ منتشر شود. با توجه به دو قسمت قبل می‌توان گفت بخش جدید یک مکان ساکت از بهترین فیلم های جدید امیلی بلانت خواهد بود.

خلاصه داستان: خانواده ابوت پس از ماجراهای وحشتناک داخل خانه، حالا باید با وحشت دنیای بیرون روبه‌رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آنان پا به دنیای ناشناخته‌ها می‌گذارند و خیلی زود می‌فهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می‌یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند و اتفاقات غیرمنظره‌ی وحشتناکی پیش روی آن‌هاست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های اکشن 2023

Wild Mountain Thyme (آویشن کوهستان وحشی)

بهترین فیلم های امیلی بلانت

  • ژانر: درام عاشقانه
  • کارگردان: جان پاتریک شنلی
  • فیلمنامه‌نویس: جان پاتریک شنلی بر پایه بیرون از مالینگار اثر جان پاتریک شنلی
  • بازیگران: جیمی درنان، امیلی بلانت، جان هم، کریستوفر واکن
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 5.7 از 10

خلاصه داستان: بزرگ خانواده، اعضای خانواده‌اش را تهدید می‌کند که به جای پسر خودش، مزرعه‌اش را به برادرزاده امریکایی‌اش خواهد بخشید و این موضوع، دلیل درگیری‌ میان اعضای خانواده می‌شود.

در آویشن کوهستان وحشی، بلانت درنقش رزماری مالدوم بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت و می‌توان Wild Mountain Thyme را از بهترین فیلم های عاشقانه امیلی بلانت دانست.

Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم های کمدی امیلی بلانت
  • ژانر: موزیکال فانتزی  خانوادگی کمدی
  • کارگردان: راب مارشال
  • فیلمنامه‌نویس: دیوید مگی، بر پایه والت دیزنی پیکچرز مری پاپینز اثر بیل والش دان دگرادی
  • بازیگران: امیلی بلانت، لین-منیول میراندا، مریل استریپ، بن ویشاو، امیلی مورتیمر، کالین فرث، دیک ون دایک، پیکسی دیویس، جوئل داوسون
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 6.7 از 10

بازگشت مری پاپینز را می‌توان بهترین فیلم امیلی بلانت دانست. این فیلم نخستین بار در سالن تئاتر دالبی لس آنجلس و در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ به روی پرده رفت.

فیلم بازگشت مری پاپینز از بهترین فیلم های امیلی بلانت است که در زمان اکران با واکنش بسیار مثبت منتقدان همراه بود و از نطر تیم بازیگری به ویژه هنرنمایی امیلی بلانت مورد توجه قرار گرفت. هیئت ملی بازبینی فیلم، بازگشت مری پاپینز را جزو ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ دانست.

Mary Poppins Returns از بهترین فیلم های کمدی امیلی بلانت است که در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب در چهار رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی (امیلی بلانت)، بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی (لین-منیول میراندا) کاندیدای دریافت جایزه شد.

خلاصه داستان: چین و مایکل بنکس زن و شوهری هستند که سه فرزند دارند و باهم اوقات خوبی را می‌گذرانند. آن‌ها به دیدن مری پاپینز می‌روند که مدت بسیار زیادی است او را ندیده‌اند و از دیدار دوباره‌ی او خیلی خوشحال می‌شوند.

آنها قصد دارند موضوع مهمی را به مری پاپینز بگویند. پس از گذشت دهه‌ها از نخستین حضور او، بار دیگر مری پاپینز باز می‌گردد تا کودکان را در حل مشکلات‌شان یاری نماید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2023

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

Salmon Fishing in the Yemen (صید ماهی آزاد در یمن)

بهترین فیلم های امیلی بلانت

  • ژانر: کمدی عاشقانه درام
  • کارگردان: لاسه هالستروم
  • فیلمنامه‌نویس: سایمون بیوفوی بر پایه رمان صید ماهی آزاد در یمن اثر پل تاردی
  • بازیگران: یوان مک‌گرگور، امیلی بلانت، کریستین اسکات توماس، عمرو واکد، کاترین استدمن
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 6.8 از 10

فیلم صید ماهی آزاد در یمن بر خلاف نامش داستان عاشقانه و زیبایی دارد و می‌توان آن را از بهترین فیلم های عاشقانه امیلی بلانت دانست. Salmon Fishing in the Yemen از لحاظ خلق لحظه‌های طنز هم موفق بوده و به همین دلیل در فهرست بهترین فیلم های کمدی امیلی بلانت هم قرار می‌گیرد. این فیلم جذاب و کمدی نامزد دریافت گلدن گلاب نیز شد. بلانت در این فیلم در نقش مقابل ایوان مک گرگور ایفای نقش کرده است.

خلاصه داستان: یک شیخ عرب به نام محمد بن زایده بنی تیهاما (عمر واکد) می‌خواهد در کشور یمن ماهی قزل آلا پرورش دهد و به همین دلیل با دولت انگلستان مکاتباتی انجام می‌دهد و تحقیقات به دکتر آلفرد جونز (یوان مک‌گرگور) محول می‌شود.

دکتر جونز این کار را غیرممکن می‌داند، اما با فشار دولت مجبور می‌شود آن را بپذیرد. در این راه زنی به نام هریت چتوود تالبوت (امیلی بلانت) هم او را همراهی می‌کند، هریت نماینده شیخ محمد است.

Into the Woods (به‌سوی جنگل)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
فیلم های برتر امیلی بلانت
  • ژانر: درام فانتزی کمدی ماجراجویی موزیکال
  • کارگردان: راب مارشال
  • نویسنده: جیمز لاپین بر پایه به سوی جنگل اثر استفان سوندهایم جیمز لاپین
  • بازیگران: مریل استریپ، امیلی بلانت، جیمز کوردن، آنا کندریک، کریس پاین، تریسی آلمن، کریستینه بارانسکی، جانی دپ، مکنزی موزی
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 5.9 از 10

یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی امیلی بلانت Into the Woods است که توسط والت دیزنی پیکچرز تولید شده‌ است. فیلم به سوی جنگل در سال ۲۰۱۵ نامزد ۳ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس، کاندیدای اسکار بهترین کارگردانی هنری) شد. بی شک به سوی جنگل از بهترین فیلم های امیلی بلانت است.

خلاصه داستان: یک نانوا و همسرش که دوست دارند بچه‌دار شوند، برای رسیدن به هدف خود با جادوگری معامله می‌کنند. جادوگر به آن‌ها وعده یک نوزاد را می‌دهد. البته اگر بتوانند برای او شنلی به قرمزی خون (شنل قرمزی)، گاوی به سفیدی شیر (جک و لوبیای سحرآمیز)، کفش‌هایی از طلای خالص (سیندرلا) و مقداری از موهای زرین (راپانزل) را بیاوردند.

برای به دست آوردن این اقلام، نانوا باید به درون جنگلی تاریک و اسرارآمیز سفر کرده و با غولی که تهدید به نابودی همه‌ی روستاییان می‌کند به مبارزه بپردازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

The Girl on the Train (دختری در قطار)

بهترین فیلم های امیلی بلانت

  • ژانر: معمایی مهیج
  • کارگردان: تیت تیلور
  • نویسنده: ارین کریسیدا ویلسون بر پایه دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز
  • بازیگران: امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ثرو، لوک ایوانز، ادگار رامیرز
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 6.5 از 10

لیست فیلم های امیلی بلانت را با دختری درقطار ادامه می‌دهیم. او در نقش راشل واتسون، بازی متفاوت و قوی‌تری از آثار قبلی‌اش به نمایش گذاشت. فیلمبرداری دختری در قطار از ۴ نوامبر ۲۰۱۵ در نیویورک انجام شد و نخستین نمایش فیلم در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در اودئون میدان لستر بود و سپس توسط یونیورسال استودیوز در ۷ اکتبر ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد.

خلاصه داستان: راشل زنی دائم‌الخمر است و به تازگی دچار مشکلات عصبی شده‌ است. یکی از کارهای روزمره راشل این است که وقتی با قطار در حال رفت و آمد به محل کارش است، از مقابل خانه قدیمی خود و همسر سابقش عبور کند و زندگی گذشته خود را با زندگی زوج جوان دیگری که در همسایگی خانه قدیمی هستند مقایسه کند.

این زوج که از نظر ریچل، خوشبخت‌ترین زوج جهان هستند مگان و اسکات نام دارند. در یکی از همین روزها که ریچل در حال تماشای زندگی این زوج از داخل قطار است ناگهان با صحنه تکان دهنده‌ای روبرو می‌شود. روز بعد ریچل با احساس خماری زیاد و جای چند زخم و کبودی بر روی بدنش از خواب بیدار می‌شود و از گزارش تلویزیونی متوجه می‌شود که مگان ناپدید شده است. حالا ریچل تنها کسی است که می‌تواند در بسته شدن این پرونده همیار پلیس باشد، اما مشکل اصلی اینجاست که ریچل از آن شب چیزی را به خاطر نمی‌آورد.

پرسه در جنگل (Jungle Cruise)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم های کمدی امیلی بلانت
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: ژاومه کالت-سرا
  • فیلمنامه‌نویس: مایکل گرین، جان ریکوآ، گلن فیکارا
  • بازیگران: دواین جانسون، امیلی بلانت، ادگار رامیز، جسی پلمونس، جک وایتهال
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.6 از 10

اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های والت دیزنی هستید، ما تماشای پرسه در جنگل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین فیلم های امیلی بلانت است.

خلاصه داستان: کاپیتانی به نام فرانک در در اوایل قرن بیست، مامور می‌شود دانشمندی انگلیسی و برادرش را که در جستجوی یافتن «درخت زندگی» هستند به جنگل ببرد. آن‌ها در مسیر با خطراتی همچون حیوانات وحشی، آب‌وهوای به شدت بد و مرگبار جنگل و نیز یک گروه از دانشمندان آلمانی مواجه می‌شوند.

Oppenheimer (اوپنهایمر)

بهترین فیلم های امیلی بلانت
بهترین فیلم های امیلی بلانت در سال 2023
  • ژانر: حماسی زندگینامه‌‌ای
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت،‌ رابرت داونی جونیور، رامی مالک، مت دیمن
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: 9 از 10

بدون شک Oppenheimer از بهترین فیلم های امیلی بلانت در سال 2023 است. در این فیلم امیلی بلانت نقش کاترین «کیتی» اوپنهایمر را ایفا می‌کند. فیلم جدید نولان داستان زندگی جی.رابرت اوپنهایمر، در طول جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند.

نولان فیلم‌نامه Oppenheimer را بر پایه کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر نوشته است.

خلاصه داستان: جی.رابرت اوپنهایمر فیزیکدان نظریه‌پرداز آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته می‌شود. در اوپنهایمر زندگی پدر بمب اتمی به تصویر کشیده شده است.

Oppenheimer یکی از جدیدترین و بهترین فیلم های امیلی بلانت در سال 2023 است که در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ به‌وسیله یونیورسال پیکچرز به صورت جهانی اکران شد. با در نظر گرفتن بودجه فیلم و هزینه‌های بازاریابی، ورایتی اعلام کرد که این فیلم برای سودآوری باید حداقل ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد.

سوالات متداول

 بهترین فیلم های امیلی بلانت کدامند؟

لبه فردا (Live Die Repeat: Edge of Tomorrow)، پرسه در جنگل (Jungle Cruise)، Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) ف حلقه مرگ (Looper)،  A Quiet Place: Part II (یک مکان ساکت: بخش ۲) و Oppenheimer (اوپنهایمر) از بهترین فیلم های امیلی بلانت هستند.

جدیدترین فیلم امیلی بلانت کدام است؟

Oppenheimer (اوپنهایمر) جدیدترین فیلم امیلی بلانت است که در حال حاضر در سینماها اکران شده و هنوز نسخه دیجیتالی آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین فیلم های امیلی بلانت چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر