coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دولت آمریکا صادرات پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خاورمیانه را ممنوع کرد!

دولت آمریکا به منظور جلوگیری از فروش مجدد پردازنده‌های گرافیکی به چین، صادرات پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خاورمیانه را ممنوع کرد.

دولت بایدن فروش پردازنده‌های گرافیکی H100 و A100 انویدیا در منطقه خاومیانه را محدود کرده است. آنها دلیل این تصمیم خود را جلوگیری از فروش مجدد این پردازنده‌های گرافیکی به چین عنوان کرده‌اند.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. در همین رابطه دولت آمریکا ممنوعیت جدیدی را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی انویدیا وضع کرده است. بر این اساس کشورهای خاورمیانه از دسترسی به پردازنده‌های گرافیکی H100 و A100 انویدیا منع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت صادرات گالیوم و ژرمانیوم توسط چین اجرایی شد؛ پاسخ قاطع چین به تحریم‌های آمریکا!

دولت آمریکا صادرات پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خاورمیانه را ممنوع کرد!

بر اساس اعلام tomshardware، مقامات دولت آمریکا دلیل این ممنوعیت را جلوگیری از ورود این پردازنده‌های پیشرفته به خاک چین از طریق کشورهای خاورمیانه عنوان کرده‌اند. ظاهراً چینی‌ها از طریق برخی کشورهای خاورمیانه به خرید این پردازنده‌های گرافیکی و صادرات مجدد آن به خاک چین مشغول هستند.

فروش تراشه‌های H100 و A100 انویدیا به چین و روسیه ممنوع شده و انویدیا فقط مجوز فروش چیپست‌های H800 و A800 را آن هم به کشور چین دارد. اگر چه انویدیا از محدودیت‌های جدید صادرات تراشه‌های این شرکت در خاورمیانه پرده برداشته اما دقیقاً اسامی کشورهای مشمول این ممنوعیت را اعلام نکرده است.

دولت آمریکا صادرات پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خاورمیانه را ممنوع کرد!

عربستان سعودی و هم امارات متحده عربی دو کشوری هستند که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده و یکی از مشتریان عمده انویدیا محسوب می‌شوند. از سوی دیگر این دو کشور در حال تعمیق همکاری‌های خود با چین بوده و عربستان هم متعهد شده که روی پروژه‌های هوش مصنوعی در چین سرمایه‌گذاری کند.

اکنون، دولت ایالات متحده نگران است که پردازنده‌های گرافیکی محاسباتی A100 و H100 انویدیا از خاورمیانه به چین بروند و به همین خاطر محدودیت‌های جدیدی را در این زمینه اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره صادرات پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به خاورمیانه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر