coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کشف اتفاقی یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی حین جستجو برای یک گوشواره طلا!

یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی توسط یک خانواده نروژی در منطقه‌ای مسکونی درحالی که این خانواده دنبال گوشواره طلا گمشده می‌گشتند کشف شد.

خانواده نروژی ساکن جنوب این کشور بعد از آنکه یک گوشواره طلا را گم کردند، با فلزیاب برای گشتن به دنبال گوشواره به باغچه خانه‌شان رفتند. آن‌ها به‌جای پیدا کردن گوشواره، به اشیای دوران قدیم دست یافتند و این کشف اتفاقی یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی است.

بیشتر بخوانید: کشف مجموعه‌ای از لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال [+عکس]

کشف اتفاقی یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی

سازمان میراث فرهنگی وستفولد اوگ تلمارک نروژ اینگونه گفته است: «خانواده “آسویک” حین جستجوی گوشواره گمشده خود بودند و به محض روشن کردن فلزیاب، به اجسام حکاکی شده و کاسه‌ای شکل و اشیاء دیگر دفن شده دست پیدا کردند و اینطور به نظر میاید که متعلق به دوران وایکینگ‌ها هستند.»

این اشیاء باستانی زیر یک درخت بزرگ دفن شده بودند. کارشناسان باور دارند که این دو شیء فلزی برای دفن یک زن در قرن نهم میلادی استفاده شده‌اند. آنها معتقدند که این آثار مربوط به زمان وایکینگ‌ها در سواحل جنوبی نروژ تعلق دارد.

کشف اتفاقی یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی

باستان‌شناسان از قبل مطلع بودند که در جومفرولند در ناحیه وستفولد تلمارک سکونتگاه‌هایی برای زمان‌های قبل وجود داشته است. یکی از کارشناسان گفته است که قدمت سگک بین 780 تا 850 سال تخمین زده می‌شود.

مسئولان اداره میراث فرهنگی نروژ نیز از این خانواده بخاطر کشف بزرگ و تماس با مقامات پس از این کشف بسیار قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد کشف اتفاقی این گنجینه چندهزارساله وایکینگی چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت تکراتو با ما در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر