coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI ؛ سم آلتمن کنار گذاشته شد

تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI منجربه اخراج سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت هوش مصنوعی شد. وقتی که ChatGPT روح خود را از دست می‌دهد.

با وجود نزدیک شدن به تولد 1 سالگی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGpt، تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI باعث شد تا سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت بزرگ هوش مصنوعی اخراج شود. قطعاً از سال گذشته تاکنون دوستداران تکنولوژی بارها نام آلتمن را شنیده و اخبار مربوط به این کارآفرین آمریکا را خوانده‌اند.

او و شرکت متنوعش با تولید و معرفی چت‌بات چت‌جی‌پی‌تی ولوله‌ای در دنیای فناوری به راه انداختند و باعث بوجود آمدن مدل‌های مختلف هوش مصنوعی و پیشرفت نجومی این فناوری شدند. اما این اواخر مدیرعامل OpenAI خطرات استفاده از هوش مصنوعی و تأثیر آن در آینده بشر را به افراد گوشزد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام جدید برای ChatGPT Plus موقتا متوقف شد؛ تصمیم OpenAI برای کنترل مصرف

تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI

OpenAI رسماً با انتشار بیانیه‌ای از اخراج سم آلتمن مدیرعامل این شرکت بزرگ خبر داد.

شرکت هوش مصنوعی OpenAI که از یکی از بزرگترین شرکت‌های هوش مصنوعی در جهان است، در یک حرکت غیرمنتظره خبر از اخراج سم آلتمن داد. OpenAI خالق چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT است که حالا در دنیای تکنولوژی نامی شناخته شده تلقی می‎‌شود.

در بخشی از بیانیه OpenAI آمده است که این کار نتیجه بررسی ژرف‌اندیشانه هیئت‌مدیره است.

اما دراصل چیزی که منجر به اخراج آلتمن از مدیرعاملی OpenAI شد، عدم صداقت این شخص در برخورد با هیئت‌مدیره است؛ و این اخلاق منجر به ناتوانی آلتمن در انجام وظایفش می‌شد. در ادامه بیانیه آمده است:

«هیئت‌مدیره دیگر به توانایی‌ آلتمن برای ادامه‌ رهبری OpenAI اعتماد ندارد.»

تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI
تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI

حال که سم آلتمن دیگر جایی در OpenAI ندارد قرار شد میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI به طور موقت بر صندلی مدیرعاملی تکیه بزند تا جایگزینی مناسب برای جایگاه مدیرعاملی پیدا شود. جستجو برای یافتن مدیرعامل مناسب به زودی آغاز می‌شود.

منابع آگاه اطلاع دادند که هیچ‌کدام از کارمندان OpenAI از اخراج سم آلتمن خبر نداشتند و با انتشار بیانیه این شرکت متوجه این قضیه شدند.

قطعاً اخراج آلتمن که افراد بسیاری OpenAI را با تصویر او بر ذهن سپرده‌اند، شوکی عجیب به طرفداران این شرکت و اهالی تکنولوژی وارد می‌کند. صنعت هوش مصنوعی حالا یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های خود را از دست داده و معلوم نیست که جایگزین وی تا چه حد می‌تواند نزد کاربران محبوب شود.

اخراج سم آلتمن درحالی همه را در شوک فرو برد که این شخصیت مشهور چند روز پیش در یک رویداد اختصاصی تحت عنوان “کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI” به معرفی ابزارهایی جدید برای ساخت نسخه‌های اختصاصی ChatGPT پرداخت.

حتماً می‌دانید که مایکروسافت اولین و بزرگترین سرمایه‌گذار هوش مصنوعی در این شرکت است. غول نرم‌افزاری دنیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همکاری خود با این شرکت هوش مصنوعی ادامه خواهد داد. در این بیانیه آمده است:

«ما همکاری بلندمدتی با OpenAI داریم و در همین‌ حین که نسل بعد هوش مصنوعی را در دسترس مشتریان‌مان قرار می‌دهیم، مایکروسافت به میرا و تیمش متعهد می‌ماند.»

تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI

ایلان ماسک روزی به همراه سم آلتمن (هم‌بنیانگذار OpenAI) اداره این شرکت را برعهده داشتند. این دو کارآفرین آمریکایی جزء رؤسای هیئت‌مدیره این شرکت بودند ولی ماسک سال 2018 OpenAI را ترک کرد تا بر روی تسلا به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی کار کند. ماسک حالا شرکت اختصاصی هوش مصنوعی خود به نام “x.AI” را دارد.

همچنین OpenAI در بیانیه خود اشاره کرده است که گرگ بروکمن، هم‌بنیانگذار دیگر به عنوان رئیس هیئت‌مدیره شناخته نمی‌شود؛ ولی وی همچنان به فعالیت خود در OpenAI ادامه می‌دهد.

پیش‌تر اعلام شد که سم آلتمن به دنبال جایگزینی هوش مصنوعی بر انسان است و قصد دارد این تکنولوژی را آنقدر پیشرفته دهد که دیگر جایی برای انسان در مشاغل وجود نداشته باشد.

اما از طرفی دیگر وی معتقداست که هوش مصنوعی جای مشاغل زیادی را می‌گیرد و از بیرون راندن انسان توسط این تکنولوژی هشدار داد. مشخص است که با پیشرفت روبه رشد هوش مصنوعی، جایگاه انسان روزبه‌روز در مشاغل بیشتر به خطر انداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اخراج سم آلتمن از سمت مدیرعاملی OpenAI چیست؟ آیا با اخراج وی مسیر پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی تغییر خواهد کرد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما درکیان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر