coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اسکرین شاتی از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S24 منتشر شد

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S24 جدیدترین ویژگی این گوشی هوشمند است. اخیرا اسکرین شاتی از محصول جدید سامسونگ منتشر شده که قابلیت جدید آن را نشان می‌دهد؛ ویژگی‌ای که انتظار می‌رود در برخی دیگر از محصولات غول فناوری آسیایی نیز دیده شود.

بعد رونمایی و اعلام مشخصات گلکسی S24 که در چند ماه گذشته منتشر شده متوجه قابلیت ارسال پیامک از طریق ارتباط ماهواره‌ای این گوشی هوشمند شدیم، قابلیتی مشابه که در آیفون نیز دیده می‌شود. در تصویر منتشر شده که محتملا از یکی از سری‌های S24 گرفته شده به وضوح می‌توان دید که قابلیت ارتباط ماهوواره‌ای گلکسی S24 به چه صورت است. در این اسکرین شات نشان داده که می‌توانید در تنظیمات این گوشی، پیامک‌های اضطراری (Emergency texts via satellite) را از طریق ماهواره ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: عکس‌های جدید گلکسی S24 اولترا در کنار S23 Ultra منتشر شد

در توضیحات این قابلیت آمده است که اگر خارج از محدوده پوشش شبکه‌های مخابراتی باشید یا گوشی شما به هیچ شبکه ای متصل نباشد و نیاز داشتید با سرویس‌های اورژانسی مانند اورژانس تماس بگیرید، دستگاه به ماهواره متصل می شود تا پیامک شما را ارسال کند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S24
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S24

شاید عملکرد این ویژگی شباهت زیادی به آنچه که قبلاً در آیفون‌ها دیده بودیم داشته باشد. به عبارت دیگر ، کاربر قادر است پیامکی حاوی موقعیت جغرافیایی خود را به اورژانس ارسال کند و از آن‌ها کمک بخواهد. این قابلیت خصوصاً در شرایطی مانند گیر افتادن کاربر در مناطق دورافتاده و عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگران ، بسیار مفید خواهد بود.

اسفند سال پیش بود که سامسونگ از فناوری ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه 5G NTN را برای گوشی‌های هوشمندش رونمایی کرد. این فناوری که با استانداردهای 3GPP سازگار است، احتمالاً در گوشی‌های سری گلکسی S24 دیده خواهد شد. طبق گزارش‌هایی که اعلام شده، ویژگی ارتباط ماهواره‌ای احتمالاً روی هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون سری گلکسی اس 24 سوار خواهد بود اما همچنان مشخص نیست که سامسونگ برای امکان استفاده از این ویژگی با چه کشورهایی همکاری خواهد کرد

پیش از این نیز اپل، چنین امکانی برای کاربرانش فراهم کرده بود؛ درست به مانند هواوی در میت 60 پرو. این ویژگی تاکنون به خوبی نشان داده که چقدر عملکرد مثبتی در نجات جان انسان‌ها در مواقع بحرانی دارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گلکسی S24 چیست؟ به نظر شماا می‌تواند به مانند هم رقیبانش عملکرد درستی داشته باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر