coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

متقاضیان وام اشتغال زایی بخوانند؛ چه افرادی می‌توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند؟

وام اشتغال زایی یکی از وام‌های کاربردی بانک مرکزی است که یک نوع کمک هزینه ایجاد شغل به حساب می‌آید. این وام را همه می‌توانند دریافت کنند، اما بسته به شرایطی. در این بین برخی افراد نیز نمی‌توانند از مزایای این وام بهره‌مند شوند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای جدید به بانکهای عامل ارسال و در آن به محدودیت‌های قرض‌الحسنه اشاره کرده است. براساس بخشنامه بانک مرکزی، وام اشتغال زایی برای بار دوم به یک نفر پرداخت نخواهد شد. اما اگر طرح جدیدی ایجاد شود چه؟ در پاسخ به این سؤال گفته شده که وام اشتغال تنها یکبار در طول زندگی فرد به آن تعلق میی‌گیرد و اگر طرح جدیدی نیز آغاز شود، آن فرد بازهم نمی‌تواند برای دومین بار مبلغ وام اشتغالزایی را دریافت کند. گفتنی‌ست که مبلغ تسهیلات اشتغال‌زایی تاکنون 150 یا 200 میلیون تومان بوده است.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر بخوانید: چگونگی پیگیری وضعیت وام فرزندآوری 1403 ؛ مراحل پیگیری تصویری تسهیلات فرزندآوری

وام اشتغال زایی فقط یکبار قابل پرداخت است

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است:

«با در نظر گرفتن محدودیت منابع قرض‌الحسنه شبکه بانکی کشور و رعایت عدالت اجتماعی، دریافت مجدد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی توسط یک فرد (ولو با معرفی طرح جدید)، امکان‌پذیر نمی‌باشد. ضمناً در صورت افزایش سقف فردی تسهیلات مزبور در سالهای آتی، دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات قبلی (با معرفی همان نهاد حمایتی و یا سایر نهادها) میسر نمی‌باشد.»

وام اشتغال زایی فقط یکبار قابل پرداخت است

مبلغ وام اشتغال‌زایی در سال جاری 150 میلیون تومان و در برخی موارد نیز 200 میلیون تومان برای افراد معمولی تعیین شده است. مبلغ این وام برای کارفرمایان که تعدادی ممدجو را در استخدام خود دارند به 4 میلیارد تومان هم می‌رسد و مدت بازپرداخت وام نیز 7 ساله اعلام شده است.

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع در صورت تایید رسته‌های شغلی توسط کمیسیون‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی، 3000 میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها 40 درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط پرداخت وام اشتغال‌زایی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر