coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیامک هدیه پیروزی رئیس جمهور جعلی است؛ مراقب شیادان باشید

از روز گذشته پیامکی تحت عنوان پیامک هدیه پیروزی رئیس جمهور برای بسیاری از مشترکان اپراتورها ارسال شده که باید بگوییم دست شیادان و کلاهبرداران به میان است.

رئیس پلیس همدان، در اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد که پیامک هدیه پیروزی رئیس جمهور از سمت کلاهبرداران ارسال شده و کلیک و تپ کردن بر روی لینک درج شده در این پیامک، چیزی جزء خالی کردن حساب شما نخواهد داشت. البته این تنها مورد از کلاهبردادری‌های مجازی در کشور نیست؛ زیرا مدتهاست که افراد سودجود و شیاد از طریق پیامک افکار شوم‌شان را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

راهنمای خرید تکراتو

در کشور ما به خصوص بیشترین میزان این نوع کلاهبرداری‌ها دیده می‌شود. علت این افزایش تعداد کلاهبرداری نیز عمدتاً به مشکلات معیشتی خانوارها برمی‌گردد. به عنوان مثال بارها همزمان با واریز سود سهام عدالت، شاهد افزایش تعداد اسمس‌های حاوی لینک‌های مخرب با موضوع واریز مبلغ این سود هستیم. از طرف دیگر بسته‌های اینترنتی مناسبتی نیز یکی دیگر از ترفندهای شیادان است، همچنین بارها دید‌ه‌ایم که بسته‌های معیشتی کالاهای اساسی و تبلیغات آن در فضای مجازی نیز به عنوان راهی برای کلاهبرداری شناخته شده است. با این وجود فضای مجازی دیگر سالم و امن نیست و باید بیشتر از خود و اطرافیانمان محافظت کنیم.

بیشتر بخوانید: پلیس هشدار داد؛ کلاهبرداری با پیامک توقیف خودرو

پیامک هدیه پیروزی رئیس جمهور کلاهبرداری است

محمدباقر زارعی، رییس پلیس فتای همدان از کلاهبرداری با موضوع نتیجه انتخابات خبر داد و گفت:

«پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، کلاهبرداران به ارسال پیام‌هایی نظیر «هدیه پیروزی رییس جمهور» به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب‌های بانکی کردند.»

پیامک هدیه پیروزی رئیس جمهور کلاهبرداری است

وی افزود: «در اینگونه شرایط که راه کلاهبرداری باز است، ارائه لینک‌های مخرب، پیامک‌های جعلی، لینک دریافت هدایای مختلف، معرفی نرم‌افزازهای مختلف جعلی و انتقال به درگاه‌های بانکی جعلی اصلاً دور از انتظار نیست.»

زارعی تاکید کرد:

«پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند.»

رئیس پلیس فتا همدان افزود: «موارد اینگونه کلاهبرداری رو به افزایش است و علت اصلی آن سهل‌انگاری و ناآگاهی کاربران است. ضمناً تعداد پرونده‌های این موارد مدام در حال افزایش است.»

سرهنگ زارعی گفت:

«پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‌‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص این نوع کلاهبرداری‌های چیست؟ به نظر شما چرا شیادان به این راحتی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؟ آیا امکان کنترل آنها وجود دارد؟ چنانچه در این مورد نظری دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر