coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 ؛ نگاه نزدیک به مشخصات، قابلیت‌ها، قیمت و تاریخ عرضه

در این مطلب با اولین بررسی گلکسی زد فلیپ 6 همراه شما هستیم و مروری کلی داریم بر امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، قیمت و تاریخ عرضه این گوشی.

شرکت سامسونگ پس از مدت‌ها حفظ تاج و تخت در حوزه گوشی‌های تاشو، سال گذشته در این بازار با چالش‌های زیادی روبرو شد. گلکسی Z فلیپ 5 یک گوشی تاشوی جدید و پیشرفته بود اما رقبایی مثل موتورولا ریزر پلاس 2023 (که حالا نسخه 2024 آن هم روانه بازار شده) این گوشی را به حاشیه راندند. جای تعجب نیست که حالا سامسونگ با ارایه گلکسی Z Flip 6 به دنبال تغییر دادن این شرایط است.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 نشان می‌دهد که این گوشی نسبت به نسخه سال گذشته شامل تغییرات مهمی بوده که یکی از مهم‌ترین آنها، تکنولوژی هوش مصنوعی سامسونگ است. در ادامه مطلب با بررسی این گوشی همراه شما هستیم و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا می‌شویم. لازم به ذکر است که این مقاله شامل بررسی هندزآن گلکسی زد فلیپ 6 است و پس از عرضه این گوشی، با بررسی جامع‌تر آن از جمله نتیجه تست‌های بنچمارک همراه شما خواهیم بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی گلکسی زد فلیپ 6

همانطور که اشاره شد، مشخصات زد فلیپ 6 نسبت به زد فلیپ 5 پیشرفت‌های چشمگیری پیدا کرده؛ از جمله دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جدید، طراحی بادوام‌تر و نمایشگر کاربردی‌تر FlexWindow. بعضی از قابلیت‌های هوش مصنوعی این گوشی را قبلاً هم در گلکسی اس 24 اولترا مشاهده کرده بودیم، اما بعضی از آنها جدید هستند. همچنین این گوشی قابلیت‌های زیادی برای تنظیم و شخصی‌سازی دارد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6
بررسی گلکسی زد فلیپ 6

این تغییرات باعث شده‌اند که قیمت گلکسی Z Flip 6 نسبت به نسل قبل 100 دلار افزایش پیدا کند که از نظر بسیاری از کاربران، این افزایش قیمت خوشایند نیست. مشخصات فنی گلکسی Z Flip 6 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید و در ادامه، بررسی هندزآن این گوشی را ادامه می‌دهیم.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 مشخصات فنی زد فلیپ 6
ابعاد و وزن
  • حالت تاشو 3.35 x 2.83 x 0.58 اینچ
  • حالت باز 6.5 x 2.83 x 0.27 اینچ
  •  وزن 6.59 اونس (حدود 187 گرم)
نمایشگر
  • نمایشگر کاور 3.4 اینچی AMOLED با رزولوشن 748× 720 پیکسل 60 هرتزی
  • نمایشگر اصلی 7.6 اینچی FHD+ AMOLED با رزولوشن 2640× 1080 پیکسل با نرخ نوسازی 1 تا 120 هرتز
تراشه
  •  اسنپدراگون 8 نسل 3
رم
  •  12 گیگابایت
حافظه داخلی
  • 256، 512 گیگابایت
دوربین
  • دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگمf/2.2
باتری
  •  4000 میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ باسیم 25 وات، بی‌سیم 10-15 وات
رنگ بندی
  • نقره‌ای، زرد، آبی، سبز، مشکی، سفید، هلویی
قیمت زد فلیپ 6
  • 1099  دلار

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر طراحی

بررسی زد فلیپ 6 نشان می‌دهد که این گوشی به ظاهر نسبت به سری قبل تغییر چشمگیری نداشته است. این گوشی هم در حالت بسته جمع و جور است و آلومینیوم به کار رفته در ساخت آن، حس محکم و بادوام بودن دارد. طراحی و ابعاد FlexWindow هم شبیه به مدل سال قبل به نظر می‌رسد و در قسمت پایین سمت راست، جایی که نمایشگر با دوربین‌ها برخورد دارد، یک برش وجود دارد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

این طراحی با رنگ‌های پاستیلی جدید به کار رفته در گلکسی زد فلیپ 6 نسبت به قبل ارتقاء یافته است. اطراف لنز دوربین‌ها هم از رنگی مشابه با بدنه گوشی استفاده شده که یک کنتراست جذاب در آن ایجاد می‌کند. سامسونگ، دوام فلیپ 6 را با استفاده از یک طراحی جدید برای لولای گوشی افزایش داده که هنگام بسته شدن گوشی، واکنش بهتری دارد و چین وسط تصویر هم نسبت به فلیپ 5 به میزان چشمگیری صاف‌تر شده است.

در مجموع، زد فلیپ 6 هم مثل گوشی‌های جدید ریزر جذاب به نظر می‌رسد که احتمالاً بخش زیادی از این جذابیت، ناشی از اضافه شدن رنگ‌های جدید است. سامسونگ برای شخصی‌سازی بیشتر، این گوشی را با قاب‌های جدید FlipSuit همراه کرده که ظاهری تعاملی و جذاب در FlexWindow ایجاد می‌کند. حتی بعضی از این قاب‌ها، یکسری LED دارند که از طریق شارژ بی‌سیم انرژی گرفته و قسمت پشت گوشی را روشن می‌کنند. این تغییرات، تأثیر زیادی بر افزایش جذابیت این گوشی داشته‌اند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر نمایشگر

بررسی گلکسی Z Flip 6 را با ارزیابی نمایشگرهای این گوشی ادامه می‌دهیم اما قبل از آن لازم به ذکر است که مشخصات فنی هر دو نمایشگر این گوشی نسبت به Galaxy Z Flip 5 ثابت مانده‌اند. به عبارت دیگر، همانطور که در جدول مشخصات فنی Galaxy Z Flip 6 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک نمایشگر بیرونی 3.4 اینچی 60 هرتزی AMOLED و یک نمایشگر داخلی 6.7 اینچی FHD+ Super AMOLED با نرخ نوسازی تطبیق پذیر دارد که حداکثر به 120 هرتز می‌رسد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

با این حال، نمایشگر اصلی این گوشی به دلیل تولید رنگ‌هایی زیبا و چشم نواز – و زاویه دید وسیع – تصویر بسیار جذابی دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که حداکثر روشنایی این نمایشگر 2600 نیت است و بررسی هندزآن Z Flip 5 هم نشان داده که این گوشی تصویر کاملاً روشنی دارد.

اما تغییرات مهم‌تر، مربوط به نمایشگر 3.4 اینچی FlexWindow گوشی هستند که حالا نسبت به قبل قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی بیشتری دارد. بررسی Galaxy Z Flip 6 نشان داده که علاوه بر امکان استفاده از ویجت‌های مختلف برای این قسمت، یک گزینه هم برای ترکیب چند ویجت در طرح صفحه اصلی وجود دارد که باعث شده استفاده از ویجت‌ها بسیار راحت‌تر باشد. همچنین، تصویر تعاملی جدید قسمت قفل صفحه که به لمس و حرکات واکنش نشان می‌دهد هم بسیار جذاب است؛ مثل دوناتی که هر زمان گوشی را کج کرده یا بچرخانید، به اطراف حرکت می‌کند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

علیرغم جذابیت این قابلیت‌های تنظیم و شخصی‌سازی FlexWindow، دسترسی به همه اپلیکیشن‌های مربوطه نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد که شامل دانلود اپلیکیشن Good Lock هم می‌شود. در حال حاضر، همه اپلیکیشن‌ها برای FlexWindow بهینه‌سازی نشده‌اند اما مثلاً این قابلیت برای شبکه‌های اجتماعی پیاده‌سازی شده و می‌توانید در این قسمت، ویدیوهای ریلز را به راحتی پیمایش کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات گلکسی Z Flip 6 مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به همان چیپ‌ستی است که در گوشی‌های پرچمدار امسال سامسونگ به کار رفته؛ یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3. اولین بررسی گلکسی زد فلیپ 6 نشان داده که این گوشی انیمیشن‌ها و رابط کاربری را به شکل کاملاً روان اجرا می‌کند و البته نرخ نوسازی پویای 120 هرتزی تصویر هم در روان به نظر رسیدن تصویر Z Flip 6 تأثیر زیادی دارد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

این گوشی سامسونگ، پردازش‌های هوش مصنوعی را هم به سرعت اجرا کرده و مثلاً پرتره‌های هوش مصنوعی را کاملاً فوری و روان تولید می‌کند. با در نظر گرفتن نمره بالا و عملکرد بسیار خوب این تراشه در سایر گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود که این شرایط برای Galaxy Z Flip 6 هم صدق کند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر نرم‌افزار و هوش مصنوعی

گلکسی زد فلیپ 6 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ظاهر کلی این سیستم‌عامل برای کاربران گوشی‌های جدید گلکسی آشناست و این گوشی با همان امکانات هوش مصنوعی ارایه شده که امسال در سری S24 پیاده‌سازی شده بودند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تولید فوری حرکت آهسته، ویرایش تصاویر بر اساس هوش مصنوعی مولد، تبدیل گفتار به متن، Note Assist و غیره اشاره کرد. یکی از قابلیت‌های منحصربفرد فلیپ 6، قابلیتی به نام Suggested Replies یا پاسخ‌های پیشنهادی است که فقط روی نمایشگر FlexWindow کار می‌کند و می‌تواند برای پیام‌ها، پاسخ‌هایی مناسب تولید کند. این قابلیت، شبیه به پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در Chat Assist است اما یک نسخه ساده‌سازی شده از آن برای نمایشگر بیرونی است.

یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی که در زد فلیپ 6 نسبت به گلکسی اس 24 اولترا کاربردی‌تر بوده، حالت ترجمه است. به این دلیل که می‌توانید گوشی را در حالت نیمه تاشو قرار دهید؛ طوری که هر دو نمایشگر روشن باشند و گفتگوهای ترجمه شده را برای طرف مقابل نمایش دهند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

قابلیت هوش مصنوعی بعدی این گوشی، Photo Ambient است که والپیپر را کمی بر اساس ساعت و وضعیت آب و هوا تغییر می‌دهد و گزینه‌هایی هم برای انتخاب رنگ قاب اطراف والپیپر دارد. در اپلیکیشن گالری هم قابلیت Photo Assist وجود دارد که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، هر تصویری را به یک طرح و نقاشی تبدیل کند و مثلاً پرتره‌های شما را تبدیل به عکس کارتونی یا مدل سه بعدی کند.

Galaxy Z Flip 6 هم مثل گلکسی اس 24 تا 7 سال آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر شارژ و باتری

همانطور که در جدول مشخصات Galaxy Z Flip 6 مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است. با توجه به اینکه ظرفیت باتری این گوشی نسبت به سری قبل (3700 میلی آمپر ساعت) افزایش داشته، انتظار می‌رود که این مدل ماندگاری شارژ بیشتری داشته باشد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

با در نظر گرفتن بهره‌وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 3، گلکسی Z Flip 6 می‌تواند از نظر ماندگاری شارژ نسبت به موتورولا ریزر پلاس 2024 پیشی بگیرد. این گوشی در تست ماندگاری شارژ به رکورد بیشتر از 14 ساعت دست پیدا کرده در حالی که در آن از تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 استفاده شده که نسبت به چیپ‌ست گلکسی زد فلیپ 6 در سطح پایین‌تری قرار دارد.

در عین حال، گلکسی Z Flip 6 از نظر سرعت شارژ نسبت به نسل قبل پیشرفت نداشته و سرعت شارژ باسیم و بی‌سیم آن به ترتیب 25 و 15 وات است.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر دوربین

در این بخش از بررسی زد فلیپ 6 نگاهی به سیستم دوربین این گوشی داریم که متشکل از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. این در حالیست که دوربین سری قبل، 12 مگاپیکسلی بود. همچنین سامسونگ این بار طوری از تکنولوژی ترکیب پیکسل استفاده کرده که قابلیت زوم 2x با کیفیت بسیار خوب فراهم شود. این ترکیب بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد و به نوعی قابلیت‌های سیستم‌های سه دوربینه را در قالب یک پکیج دو دوربینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

این گوشی هم مثل ریزر پلاس 2024 یک حالت camcorder جدید دارد که وقتی از آن در حالت نیمه باز استفاده می‌کنید، حس و حال نوستالژیکی ایجاد می‌کند – در این حالت، کنترل‌های زوم را هم کاملاً در اختیار دارید. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این گوشی، تنظیم فریم تصاویر با استفاده از زوم هوش مصنوعی است. در واقع، صرف نظر از اینکه در حال عکاسی از خودتان باشید یا یک گروه از افراد، AI zoom به صورت خودکار فریم تصویر را برای شما تنظیم می‌کند.

معمولاً گوشی‌های تاشوی سامسونگ از نظر دوربین نسبت به گوشی‌های موتو برتری دارند و انتظار می‌رود که این شرایط برای Galaxy Z Flip 6 هم صدق کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سری A سامسونگ

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بررسی گلکسی زد فلیپ 6 از نظر قیمت و تاریخ عرضه

بر خلاف انتظار و میل خریداران، قیمت Galaxy Z Flip 6 نسبت به سری قبل 100 دلار افزایش یافته و از 1099 دلار شروع می‌شود. این قیمت برای مدل 256 گیگابایتی گوشی با 12 گیگابایت رم است. با توجه به اینکه قیمت گوشی موتورولا ریزر از 999 شروع می‌شود، انتظار می‌رود که امکانات و عملکرد زد فلیپ 6 این اختلاف قیمت را توجیه کند.

بررسی گلکسی زد فلیپ 6

زد فلیپ 6 نسخه 512 گیگابایتی هم دارد که قطعاً قیمت آن نسبت به مدل پایه این گوشی بیشتر است.

تاریخ عرضه زد فلیپ 6 روز 24 جولای (3 مرداد) اعلام شده و قرار است این گوشی در سایت‌های آمازون، بست بای، سامسونگ و اپراتورهای بی‌سیم به فروش برسد. ثبت پیش سفارش این گوشی هم از چند روز پیش شروع شده است. این گوشی چهار رنگ اصلی دارد یعنی نقره‌ای، زرد، آّبی و سبز. سه رنگ دیگر از این گوشی هم به صورت اختصاصی در سایت سامسونگ به فروش می‌رسد که شامل مشکی، سفید و هلویی هستند.

جمع‌بندی

در پایان بررسی گلکسی زد فلیپ 6 می‌توان گفت که این گوشی نسبت به موتورولا ریزر پلاس 2024 جذاب‌تر است؛ به خصوص اگر کیفیت دوربین بهتری داشته باشد. وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید هم باعث شده که این گوشی قابلیت شخصی‌سازی بیشتری داشته باشد. اما افزایش قیمت زد فلیپ 6 می‌تواند باعث انصراف بعضی از کاربران از خرید این گوشی شود؛ مگر اینکه عملکرد آن این افزایش قیمت را توجیه کند. منتظر بررسی کامل Galaxy Z Flip 6 پس از عرضه آن باشید.

سوالات پرتکرار

قیمت گلکسی Z Flip 6 چقدر است؟

قیمت Galaxy Z Flip 6 نسبت به سری قبل 100 دلار افزایش یافته و از 1099 دلار شروع می‌شود.

تاریخ عرضه گلکسی Z Flip 6 چه زمانی است؟

ثبت پیش سفارش این گوشی تاشوی سامسونگ شروع شده و از 24 جولای (3 مرداد) در سایت‌های آمازون، بست بای، سامسونگ و اپراتورهای بی‌سیم به فروش می‌رسد.

گلکسی Z Flip 6 چند دوربین دارد؟

این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی گلکسی زد فلیپ 6 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر