coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

واردات خودروهای کارکرده برای همه ایرانیان آزاد شد

بالاخره امروز میوه‌ای که منتظرش بودیم به ثمر نشست. دولت تصمیم به واردات خودروهای کارکرده گرفت که طبق آن همه ایرانیان می‌توانند خودرو به کشور وارد کنند.

امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت مقرر شد که واردات خودروهای کارکرده برای همه ایرانیان آزاد شود. ظاهراً امروز برنامه هیئت دولت در حول محور خودرو چرخید و اتفاقات مهم و مثبتی در این زمینه افتاده است. ازجمله دیگر اخبار مرتبط در حوزه خودرو که امروز در نشست هیئت دولت به سمع و نظر مردم رسید، می‌توان به جریمه یک خودروساز به دلیل گران‌فروشی، افزایش تیراژ تولید خودرو به بیش از 1 میلیون و 500 هزار دستگاه، واردات خودرو به ویژه واردات خودروهای هیبریدی و برقی و غیره اشاره کرد. جزئیات بیشتر خبر را می‌توانید در ادامه مطلب دنبال کنید.


بیشتر بخوانید:


آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده برای عموم مردم

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز پس از برگزاری جلسه هیئت دولت به میان خبرنگاران آمد و جدیدترین تصمیمات گرفته شده را شرح داد. این جلسه امروز به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری با محوریت خودرو برگزار شد.

مصوبه مهم جلسات اخیر هیئت دولت آخرین گام در مقابله با انحصار خودروسازی بود که آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که از پیش در دولت تدوین شده بود و مرحله به مرحله پیش می‌رفت.

در این جلسه یک خودروسز ایرانی به دلیل گران‌فروش 5 هزار میلیارد تومان (همت) جریمه شد. از طرفی مقرر شده که خودروسازان امسال تعداد 1 میلیون و 700 هزار تومان خودرو تولید کنند.

همچنین در این جلسه از دستاوردهای خودرویی دولت سیزدهم نظیر آزاد شدن واردات خودرو و واردات خودروهای هیبریدی و برقی گفته شد.

آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده برای عموم مردم

اما امروز خبر مهم خوشحال‌کننده این است که واردات خودروهای دست دوم به کشور بالاخره آزاد شده و عموم مردم کشور می‌توانند خودروهای کارکرده مدل 2019 به بالا را به ایران وارد کنند. البته اخبار تکمیلی در آینده شرح داده خواهد شد و مشخص می‌شود که چگونه و به چه طریق می‌شود خودرو وارد کشور کرد.

ضمناً گفته شد که رعایت استانداردهای روز اروپا در واردات خودروهای دست دوم الزام و حتمی است. همچنین واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی در آیین‌نامه واردات خودرو مورد تاکید است. جزئیات تمامی موارد گفته شده را می‌توانید در ویدئوی منتشر شده از صحبت‌های بهادری جهرمی مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده و تصمیمات مهم دیگر گرفته شده در جلسه امروز هیئت دولت چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر