coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت چقدر جریمه دارد؟

حتماً اطلاع دارید که جریمه‌های رانندگی تا 5 برابر افزایش یافته‌اند. یکی از جرائم حادثه‌ساز، انجام حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت است که در نرخ‌های جدید افزایش چشمگیری داشته است.

6 روز پیش سردار محمدباقر سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا رسماً اعلام کرد که جرائم رانندگی جدید از 23 تیرماه 1403 اجرایی می‌شوند. این جرائم درست در زمان اعلامی یه رشته اجرا درآمد و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بین 4 تا 5 برابر افزایش یافتند. یکی از انواع جرائم حادثه‌ساز که پلیس حساسیت بسیار زیادی در آن دارد، جریمه حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت است. بهتراست بدانید که این مبلغ در نرخ‌های قدیمی به نهایت 130 هزار تومان می‌رسد؛ اما در نرخ‌های جدید برای راننده چقدر آب می‌خورد؟ در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری جدید با عنوان جریمه پلیس راهور [+ ویدئو]

مبلغ جریمه حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت

در تاریخ شنبه، 23 تیرماه 1403 نرخ‌های جریمه جدید با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری با افزایش محسوس اجرایی شد. در برخی از جرائم رانندگی افزایش شدید و بی سابقه‌ای اتفاق افتاده که به گفته رئیس پلیس راهور هدف از آن ایجاد بازدارندگی است.

برخی از جرائم به شدت افزایش یافته است؛ جرائمی مانند دور زدن درجا و انجام تک‌چرخ با موتورسیکلت (راندن موتور بر روی یک چرخ) که بسته به محل و نوع حرکت، 3 جریمه برای آن تخصیص یافته است.

مبلغ جریمه حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت

اگر این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی انجام شود، فرد متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. در سایر شهرها نیز مبلغ این جریمه 400 هزار تومان و در مسیرهای روستایی نیز 250 هزار تومان است.

تا قبل از جریمه‌های جدید، مبلغ جریمه برای این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزادی تجاری ۱۵۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۱۳۵ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۷۵ هزار تومان بود که در بازنگری انجام شده و از تاریخ ۲۳ تیرماه نرخ‌های جدید بر آن اعمال شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مبلغ جرائم رانندگی به خصوص جریمه انجام حرکات نمایشی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر