coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نتایج مالی سه ماهه سوم سال 2024 اپل فراتر از انتظارات بود

شرکت اپل امروز نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه سوم سال مالی جاری اعلام کرد. بر اساس این گزارش، درآمد اپل در این دوره به 85.8 میلیارد دلار رسید که بالاتر از پیش‌بینی 84.46 میلیارد دلاری تحلیل‌گران بود.درآمد اپل ناشی از فروش آیفون‌ها در این مدت به 39.30 میلیارد دلار رسید، در حالی که پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که این رقم کمی پایین‌تر، یعنی 38.95 میلیارد دلار خواهد بود.

به جز آیفون‌ها، درآمد ناشی از فروش مک (Mac) و آی‌پد (iPad) به ترتیب 7.01 میلیارد دلار و 7.16 میلیارد دلار گزارش شده که هر دو رقم بالاتر از پیش‌بینی‌های 6.98 میلیارد دلار و 6.63 میلیارد دلار هستند.


بیشتر بخوانید:


درآمد اپل در سه ماهه سوم 2024 از محصولات مختلف

درآمد ناشی از دستگاه‌های پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی نیز در سه‌ماهه سوم به 8.10 میلیارد دلار رسید که بالاتر از پیش‌بینی 7.79 میلیارد دلار بود.

همچنین درآمد حاصل از خدمات مختلف به 24.21 میلیارد دلار رسید، در حالی که تحلیل‌گران انتظار داشتند که این رقم 23.96 میلیارد دلار باشد. درآمد به ازای هر سهم نیز در این دوره 1.40 دلار اعلام شد که بالاتر از پیش‌بینی 1.35 دلار تحلیل‌گران بود.

قابل توجه است که این شرکت در آخرین سه‌ماهه، رکوردهای جدیدی را هم در زمینه درآمد و هم درآمد به ازای هر سهم ثبت کرده است.

درآمد اپل در سه ماهه سوم 2024 از محصولات مختلف

دسته خدمات اپل همچنین یک رکورد جدید در درآمد کلی به دست آورده است. همچنین، درآمد ناشی از فروش آی‌پدها به طور قابل توجهی افزایش یافته که به نظر می‌رسد ناشی از عرضه اخیر مدل‌های جدید آی‌پد پرو و آی‌پد ایر باشد.

حاشیه سود ناخالص این شرکت در این دوره 46.3 درصد گزارش شده که از 44.5 درصد در دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است. اپل همچنین اعلام کرد که برای این سه‌ماهه، مبلغ 0.25 دلار به ازای هر سهم به سهام‌داران خود پرداخت خواهد کرد که در تاریخ 15 اوت به سهام‌دارانی که تا 12 اوت در فهرست ثبت شده بودند، پرداخت خواهد شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در این رابطه گفت: «امروز، اپل رکورد جدیدی را با درآمد 85.8 میلیارد دلاری در سه‌ماهه ژوئن گزارش کرد که 5 درصد بیشتر از سال گذشته است.» او همچنین به به‌روزرسانی‌های iOS شامل Apple Intelligence که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اعلام شده بود، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر