coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ایلان ماسک دوباره از OpenAI شکایت کرد؛ دلیل آن چیست؟

ایلان ماسک تصمیم گرفته دوباره از شرکت OpenAI و بنیان‌گذاران آن یعنی سم آلتمن و گرگ براکمن شکایت کند. در شکایت تازه‌ای که روز دوشنبه تسلیم شده، وکلای ایلان ماسک ادعا کرده‌اند که مدیران شرکت OpenAI به نوعی او را فریب داده‌اند. آنها اظهار می‌کنند که با استفاده از نگرانی‌های ماسک در مورد خطرات جدی هوش مصنوعی، او را متقاعد کرده‌اند که در تأسیس این شرکت مشارکت کند. آن‌ها این ماجرا را “نمونه کاملی از تقابل فداکاری و طمع‌ورزی” توصیف کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:


ماسک: شرکت OpenAI فقط حرف! فقط ادعا!

طبق ادعای وکلا آلتمن و براکمن مصرانه پیگیر ماسکه بوده اند تا او را متقاعد کنند که یک شرکت غیرانتفاعی به نام OpenAI  تاسیس کند که هدف آن ساختن هوش مصنوعی به شکلی ایمن باشد که به بشریت کمک می کند. اما وکلا مدعی هستند که همه این‌ها “ادعای توخالیِ زیبا بوده که آلتمن از آنها به جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کرده است.”

وکلای ماسک اعلام کردند: “پس از اینکه ماسک نام خود را به این پروژه اختصاص داد، زمان زیادی را صرف کرد، ده‌ها میلیون دلار سرمایه اولیه به آن پرداخت و دانشمندان برجسته هوش مصنوعی را به OpenAI جلب کرد. اما آلتمن و همدستانش به این هدف خیانت کردند. مانند خیانت‌های که در داستان‌های دراماتیک شکسپیر صورت گرفته است.”

در این شکایت همچنین آمده است که به ماسک گفته شده بود که OpenAI قرار است دانشمندان برجسته را استخدام کند تا با DeepMind گوگل در رقابت برای ساختن هوش مصنوعی عمومی (AGI) رقابت کند. اما وکلا ادعا کردند که شرکت پس از نزدیک شدن به ساختن AGI، یک نهاد انتفاعی ایجاد کرده است.

آلتمن، ماسک و براکمن OpenAI را در دسامبر 2015 به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی تأسیس کردند. ماسک در سال 2018 از این شرکت جدا شد، اما وکلای او در اولین شکایت اعلام کردند که او “تا اواسط سپتامبر 2020 به حمایت از OpenAI ادامه داده است.”

OpenAI اکنون خود را به عنوان یک شرکت “انتفاعی محدود” توصیف می‌کند. در سال 2019، OpenAI ،LP را تأسیس کرد که یک ترکیب از نهاد انتفاعی و غیرانتفاعی است. در یک پست وبلاگ در آن زمان، OpenAI اعلام کرد که هدف این ساختار این است که سرمایه‌گذاران و کارکنان در صورت موفقیت شرکت در دستیابی به مأموریت‌های خود، بازدهی محدود داشته باشند.

وکلای ماسک تغییر به این ساختار ترکیبی را به عنوان “وسیله‌ای برای خودثروتمندی آلتمن و شرکایش” توصیف کرده‌اند که در همکاری آن‌ها با مایکروسافت مشخص است.

ماسک در سال 2023 شرکت هوش مصنوعی خود به نام xAI را تأسیس کرد. مأموریت این شرکت انتفاعی “پیشرفت درک جمعی ما از جهان” است.

ماسک برای اولین بار در ماه مارس از OpenAI و بنیان‌گذاران آن سم آلتمن و گرگ براکمن شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت با همکاری با مایکروسافت مأموریت غیرانتفاعی خود را به خطر انداخته است. OpenAI در پاسخ به این شکایت، آن را “ناسازگار” و “متناقض” خواند و ایمیل‌های بین مدیران اجرایی OpenAI و ماسک را منتشر کرد تا ادعاهای او را رد کند.

ماسک سپس در ماه ژوئن، تنها یک روز قبل از اینکه یک قاضی قرار بود آینده این پرونده را در جلسه‌ای بررسی کند، شکایت خود را علیه OpenAI، آلتمن و براکمن پس گرفت.

OpenAI، آلتمن و براکمن تا زمان انتشار این خبر اظهار نظری در این باره نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: businessinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر