coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آموزش عکاسی از غروب با گوشی ؛ معرفی چند نکته و ترفند برای ثبت غروبی زیبا

در این آموزش عکاسی از غروب با گوشی ، شما را با ترفندها و نکاتی آشنا می‌کنیم که عکاسان حرفه‌ای از آنها برای ثبت تصاویری متفاوت و برجسته استفاده می‌کنند.

غروب خورشید یکی از محبوب‌ترین لحظات برای عکاسی محسوب می‌شود و اکثر ما تجربه عکس گرفتن از این لحظه را داریم؛ اما گرفتن عکس‌های زیبا از غروب خورشید نسبت به آنچه که تصور می‌شود سخت‌تر است. برای انجام این کار با نکات و ترفندهای خاصی را رعایت کرده و عکاسی را در مناسب‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

اگر به عکاسی با گوشی علاقه دارید، در این مقاله‌ی آموزش عکاسی از غروب با گوشی با ما همراه باشید تا با نکات ریز اما مهم برای انجام این کار آشنا شوید. با رعایت این نکات می‌توانید عکس‌های هنری و جذاب‌تری از غروب خورشید بگیرید که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند و جذابیت بیشتری به صفحه اینستاگرام یا فیسبوک شما بدهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


آموزش عکاسی از غروب با گوشی

پیشرفت چشمگیر دوربین گوشی‌های هوشمند باعث شده که کاربران مبتدی هم بتوانند عکس‌های زیبا و حرفه‌ای ثبت کنند. یکی از جذاب‌ترین صحنه‌ها برای عکاسی، صحنه غروب خورشید است که هر روز همه ما شاهد آن هستیم. با پایین آمدن خورشید در افق و تغییر پیدا کردن رنگ آسمان به نارنجی، قرمز، بنفش و صورتی کاملاً طبیعی است که خیلی از ما تصمیم بگیریم که این صحنه زیبا را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی
آموزش عکاسی از غروب با گوشی

ممکن است اولین واکنش ما با دیدن این صحنه زیبا، باز کردن دوربین گوشی و تلاش برای ثبت زیبایی آن باشد. اما برای به تصویر کشیدن زیبایی که در واقعیت شاهد آن هستید، باید یکسری نکات و ترفندهای کمتر شناخته شده را رعایت کنید که در ادامه‌ی آموزش عکاسی از غروب با گوشی با آنها آشنا می‌شوید.

1. خاموش کردن فلاش دوربین

یکی از مؤثرترین ترفندهای عکاسی از غروب با گوشی، غیرفعال کردن فلاش گوشی است. معمولاً فلاش دوربین به صورت خودکار در محیط‌های کم نور فعال می‌شود اما تقریباً هیچ وقت این قابلیت برای عکاسی از غروب خورشید مفید نیست.

وقتی در اپلیکیشن دوربین گوشی قرار دارید، می‌توانید با ضربه زدن روی آیکن شبیه به رعد و برق، به تنظیمات فلاش دسترسی پیدا کنید. حتماً برای عکاسی از غروب با موبایل مطمئن شوید که این قابلیت غیرفعال است.

غیر فعال کردن فلاش برای گرفتن سلفی در ساعت‌های طلایی عکاسی و عکاسی از مناظر هم بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

آموزش تبدیل ویدیو به گیف

2. تغییر دادن فیلتر دوربین

تغییر دادن و تنظیم فیلتر دوربین هم می‌تواند به ثبت تصاویری زیباتر کمک کند. می‌توانید این کار را بعد از ثبت تصاویر هم انجام دهید. مثلاً بعضی از فیلترهای آیفون مثل حالت Vivid جلوه بسیار زیباتری به عکس‌های غروب می‌دهند.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی

از فیلتری استفاده کنید که رنگ‌ها را زیباتر نشان دهد اما می‌توانید تنظیمات گرمای تصویر را هم تغییر دهید تا تصویر کمی گرم‌تر از حالت معمولی به نظر برسد. بهتر است که بعد از گرفتن عکس هم فیلترها و تنظیمات مختلف تصویر را امتحان کنید تا به بهترین حالت ممکن برسید.

3. چرخاندن گوشی به پهلو

بسیاری از مواقع، خیلی از ما برای عکاسی، گوشی‌ها را در حالت پرتره می‌گیریم. با توجه به این که نسبت ابعاد مناسب برای انتشار عکس در استوری‌های اینستاگرام 4 به 5 است، این موضوع چندان جای تعجب ندارد. اما گاهی اوقات، حالت پرتره برای دستیابی به نتیجه ایده آل مناسب نیست.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی

یکی از روش های عکس گرفتن از غروب آفتاب با گوشی، قرار دادن گوشی در حالت افقی است که نمای بسیار زیباتری به تصویر می‌دهد.

چرخاندن گوشی برای گرفتن عکس از مناظر شهری در هنگام غروب هم بسیار توصیه می‌شود. اگر بعداً تصمیم به انتشار این عکس در اینستاگرام گرفتید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل کانوا یا فتوشاپ اکسپرس، به آن حاشیه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین دوربین گوشی 2024

بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار

4. قرار دادن افراد در صحنه

آموزش عکاسی از غروب با گوشی را با یک ترفند ساده اما مؤثر دیگر ادامه می‌دهیم. یکی از بهترین روش‌های افزایش جذابیت تصاویر، پوشش دادن افراد در تصویر است. هنگام عکاسی از غروب با موبایل می‌توانید به روش‌های مختلف افراد را به عکس اضافه کنید از جمله با گرفتن عکس‌های پرتره و استایل خیابانی. یکی دیگر از روش‌های جذاب انجام این کار، گرفتن عکس‌های سایه نما است.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی

عکس گرفتن از مردم در مواقعی که در محلی شلوغ هستید و مایل نیستید که عکس شما شبیه به عکس‌های دیگران باشد، بسیار مفید است. وجود انسان‌های دیگر می‌تواند یک عنصر جدید به تصویر اضافه کند؛ به خصوص اگر عکاسی شما سبک مستند دارد.

یادگرفتن جنبه‌های مهم شامل کردن انسان‌ها در تصاویر هم اهمیت زیادی دارد. مثلاً برای عکاسی خیابانی، باید یاد بگیرید که چطور افراد را به شکل کاملاً طبیعی و غیرمصنوعی در شات‌ها پوشش دهید.

5. استفاده حداکثری از لنز فلر (Lens Flare)

معمولاً استفاده از لنز فلر در گوشی‌های موبایل سخت‌تر از دوربین عکاسی است اما این مورد هم یکی از مهم‌ترین ترفندهای عکاسی از غروب با گوشی محسوب می‌شود. برای انجام این کار، هنگام غروب گوشی را به سمت خورشید گرفته و روی خورشید ضربه بزنید تا فوکوس دوربین روی این قسمت خاص قرار بگیرد. پس از آن، باید دوربین شما عکسی زیبا با لنز فلر ثبت کند.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی

ممکن است برای رسیدن به تصویر مطلوب نیاز به چند بار امتحان کردن داشته باشید. همچنین، توصیه می‌شود که با لنز فلر در عکاسی و دلیل رخ دادن آن هم آشنا باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

6. پیدا کردن صحنه‌ای جذاب

آموزش عکاسی از غروب با گوشی را با یک نکته جالب و مهم دیگر ادامه می‌دهیم. قطعاً تصویر غروب خورشید به تنهایی کاملاً زیباست؛ اما در عین حال، هر عکس زیبایی جذاب نیست. یکی از روش های عکس گرفتن از غروب آفتاب با گوشی که جذابیت آن را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد، اضافه کردن صحنه‌های جالب اطراف است.

آموزش عکاسی از غروب با گوشی

نحوه انجام این کار بستگی به محلی دارد که در آن هستید. مثلاً اگر در شهر باشید، می‌توانید از مناظر شهری عکاسی کنید اما اگر در طبیعت هستید، اضافه کردن درخت‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. می‌توانید پس زمینه‌های جذاب دیگری مثل کوه‌ها را هم اضافه کنید. اگر نزدیک دریا هستید هم حتماً از زیبایی‌های دریا و حیات وحش اطراف آن برای زیباتر شدن غروب خورشید بهره ببرید.

7. تمرکز بر سایه‌ها و بافت‌های جذاب

تمرکز بر جزئیاتی مثل تعامل نور با سطوح هم می‌تواند به زیباتر شدن عکس‌ها کمک کند. مثلاً حین غروب، نور خورشید به روش متفاوتی از ساختمان‌ها منعکس می‌شود. شدت نور خورشید هم در اوقات مختلف سال متفاوت است.

به همین ترتیب، می‌توانید انواع سایه‌ها و بافت‌ها را در خیابان‌ها و مناظر پیدا کنید. تمرکز بر این تغییرات نور، به خصوص هنگام عکاسی از خورشید در محل زندگی خودتان، شما را به نتایج جالب‌تری می‌رساند.

احتمالاً برای رسیدن به نتایج دلخواه ممکن است نیاز باشد که بارها عکس گرفته و برای مدتی طولانی و با دقت زیاد محیط اطراف را تحت نظر داشته باشید، اما قطعاً این انتظار و تمرین شما را به نتایج ارزشمندی می‌رساند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی

8. عکاسی در شرایطی متفاوت و منحصربفرد

آموزش عکاسی از غروب آفتاب را با یک نکته مهم دیگر به پایان می‌بریم که عده کمی آن را رعایت می‌کنند. وقتی صحبت عکاسی از غروب با گوشی باشد، خیلی از ما به عکس گرفتن از خورشید لب ساحل و کنار دریا فکر می‌کنیم. اما تقریباً همه عکس‌های جذاب غروب خورشید در شرایطی متفاوت و منحصربفرد گرفته می‌شوند. مثلاً می‌توانید در یک روز برفی زمستان، زمانی که خورشید در حال غروب است عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. به همین صورت، اگر باران باریده و نزدیک غروب خورشید رنگین کمان در آسمان ظاهر شده، قطعاً عکس بسیار زیبایی خواهید داشت.

ممکن است عکاسی از غروب در هوای ابری کار سختی به نظر برسد اما اگر تکه‌هایی از نور از بین ابرها مشاهده می‌شود، حتماً این کار را انجام دهید.

جمع‌بندی

بعضی از صحنه‌ها در دنیای واقعی زیباتر از عکس‌ها به نظر می‌رسند؛ از جمله صحنه‌های غروب خورشید. عکاسی از چنین صحنه‌هایی مستلزم داشتن دیدگاهی متفاوت است اما نکات و ترفندهای زیادی هستند که به زیباتر شدن عکس‌های شما کمک می‌کنند. مثلاً می‌توانید فیلتر دوربین را تغییر داده و انسان‌ها را در صحنه پوشش دهید. غیرفعال کردن فلاش دوربین هم تأثیر چشمگیری در زیباتر شدن تصاویر دارند. امیدواریم که آموزش عکاسی از غروب با گوشی برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

چگونه با گوشی از غروب خورشید عکاسی کنیم؟

فلاش دوربین را خاموش کنید، فیلترهای مختلف را امتحان کنید، گوشی را به پهلو بچرخانید، افراد را در صحنه پوشش دهید، از لنز فلر استفاده کنید، در یک صحنه جذاب و شرایطی متفاوت و خاص عکس بگیرید.

بهترین حالت ایزو برای عکاسی از غروب خورشید چیست؟

بهتر است برای عکاسی از غروب ایزوی کم تا متوسط مثل 200، 400 یا 800 را انتخاب کنید.

چگونه در آیفون برای عکاسی از غروب از شعله عدسی استفاده کنیم؟

هنگام غروب، گوشی را به سمت خورشید گرفته و روی خورشید ضربه بزنید تا فوکوس دوربین روی این قسمت خاص قرار بگیرد. پس از آن، باید دوربین شما عکسی زیبا با لنز فلر ثبت کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره آموزش عکاسی از غروب با گوشی چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر