coinex
otetmarket
propification.com

از چه راه هایی می توان امنیت سایت را بالا برد؟

در سال 1990 با پیشرفت و رشد شبکه جهانی وب، امکانات متنوع و بروزی معرفی و صنایع جدیدی نیز ایجاد شدند. با این حال با پیشرفت روزافزون اینترنت، تهدیدات جدید و جدی در این حوزه به‌وجود آمدند. هرزنامه‌ها توانستند راه خود را به حساب کاربری ایمل افراد پیدا کنند و ویروس‌ها توانستند شبکه‌های تجاری را ویران کنند. در همین راستا هکرها پا به عرصه گذاشتند و نفوذ آن‌ها به اطلاعات شخصی و فریب دادن افراد بیشتر شد، به‌طوری که اسرار تجاری، اعتبار حساب بانکی و حتی هویت افراد در خطر قرار داشت.هر چه یک فرد یا کسب و کار به فناوری آنلاین بیشتر متکی باشد، ریسک حملات هکری برای وی بیشتر است. روش‌های جلوگیری از هک می‌تواند این ریسک را کاهش دهد، با ما جهت بررسی روش‌های موثر جلوگیری از هک همراه شوید.

برای ورود به مجموعه دوره های آموزش هک و امنیت وارد این لینک از وب سایت توسینسو شوید

آشنایی با انواع حملات سایبری

هکرها جهت دسترسی به اطلاعات مدنظر و نفوذ به سیستم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. آشنایی با انواع حملات هکری به شما کمک می‌کند تا بتوانید از روش‌های پیشگیری استفاده کنید.

بهره‌گیری از روش فیشینگ

حملات فیشینگ(Phishing) نوعی کلاهبرداری بوده که در آن فرد هکر به عنوان یک نهاد معتبر همانند شرکت‌های معروف، بانک‌ها یا ایمیل خود را معرفی کرده تا بتواند پیوندها یا پیوست‌های مخرب را توزیع کند. درصورتی‌که فرد از صحت اطلاعات نهاد اطلاعی نداشته باشد به‌راحتی می‌تواند مورد حملات سایبری قرار بگیرد. در حملات فیشینگ فرد مهاجم می‌تواند با ارسال لینک برای فرد دریافت کنند(درصورت کلیک کردن فرد دریافت کننده) تراکنش‌های مالی وی را کنترل کند.

استفاده از نرم افزارهای مخرب

نرم افزارهای مخرب یا به عبارتی بدافزارها، به برنامه‌های نفوذی جهت سواستفاده از دستگاه‌هایی که به نفع فرد هکر طراحی شده است، گفته می‌شود. انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب وجود دارند که نه تنها جهت فریب دادن فرد استفاده شده، بلکه می‌تواند در راستای از بین بردن کنترل‌های امنیتی نیز تاثیر گذار باشند. از رایج‌ترین نرم افزارهای مخرب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باج افزار(Ransomware): باج افزارها یا نرم افزارهای اخاذی می‌توانند از طریق ارسال یک عکس یا لینک صورت گیرند و فرد با کلیک برروی آن اجازه دسترسی به فرد هکر را بدهد. در نهایت فرد هکر با قفل کردن رایانه یا سایت برای جلوگیری از انتشار آن از شخص باج می‌گیرد.
  • تروجان‌ها(Trojans): در این نوع حملات، با ارسال پیوست از طریق ایمیل در یک فایل رایگان جهت دانلود انجام پذیر است. تروجان قادر به جمع آوری انواع اطلاعات حساس کاربر همانند اطلاعات پرداخت، اعتبار، رمز عبور وی و… است.

از چه راه هایی می توان امنیت سایت را بالا برد؟

برای ورود به بهترین دوره های آموزش شبکه که پیشنیاز یادگیری هک و نفوذ هستند ، وارد این لینک از وب سایت توسینسو شوید

حملات DDOS

حملات انکار سرویس توزیع شده DDOS(distributed denial-of-service) شامل مجموعه‌ای از چندین سیستم کامیپوتری در معرض خطر بوده که به یک هدف مانند سرور، وبسایت یا سایر منابع شبکه حمله کرده و منجربه تخریب سیستم می‌شوند.

حملات پایگاه داده‌ای یاSQL

وبسایت‌های مبتنی بر پایگاه داده یا SQL در برابر حملات SQL بیشتر در معرض خطر قرار دارند. زمان استفاده از سایت متصل به پایگاه داده درخواست به سرور ارسال شده، در زمان حمله هم یک درخواست مخرب به سرور فرستاده شده که می‌تواند داده‌های ایجاد شده در پایگاه را اصلاح یا حذف نماید یا در نهایت اطلاعات جدیدی را به پایگاه داده اضافه کند.

بات نت‌ها

بات نت‌ها Botnets شامل مجموعه‌ای از دستگاه‌های متصل به اینترنت بوده که از راه دور توسط هکرها کنترل می‌شوند. آن‌ها همواره جهت بالا بردن ترافیک سایت و ارسال هرزنامه از حملات DDOS استفاده می‌کنند. هدف از ایجاد یک بات نت، آلوده کردن دستگاه‌های بیشتر و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد است.

مطمئن‌ترین روش های جلوگیری از هک

هر فرد و کسب و کار می‌دانند، که حملات سایبری یک تهدید دیجیتال جدی برای فعالیت‌های آنلاین آن‌ها است. با این وجود برخی از افراد و کسب و کارها نمی‌دانند انجام چه اقدامات امنیتی جهت محافظت از حریم شخصی و اطلاعات آن‌ها در اینترنت در برابر هکرها لازم و ضروری است. اقدامات زیر به شما کمک می‌کنند که بتوانید تا حدودی از حملات سایبری در امان باشید.

نصب SSL و پلاگین‌های امنیتی

یکی از روش های جلوگیری از هک که درواقع نوعی اقدام امنیتی اساسی جهت محافظت از اطلاعات کاربر در دنیای وب محسوب می‌شود، نصب SSL و پلاگین‌های امنیتی است. با انجام این اقدام اطلاعات ارسال شده از سوی شما رمزگذاری شده و فقط گیرنده هدف شما می‌تواند آن را دریافت کند.

نصب و استفاده از فایروال

یکی از مهم‌ترین ابزارهای دفاعی در برابر حملات هکرها، استفاده از فایروال‌ها(firewall) هستند. در هسته‌ی فایروال‌ها کدی وجود دارد که درخواست‌های مخرب را شناسایی و آن‌ها را مسدود می‌کند. درصورت استفاده از firewall، درخواست‌های اطلاعاتی شما ابتدا توسط فایروال شناسایی شده و پس از تشخیص آن درخواست، درصورتی‌که IP آن اطلاعات مخرب شناخته شود، درخواست به‌جای پردازش به‌طور کامل مسدود می‌شود.

در اختیار داشتن بروزترین نرم افزارهای امنیتی

یکی از روش های جلوگیری از هک، استفاده از آخرین نسخه نرم افزارها است. این نکته برای کسب و کارهایی که از CMS یا سیستم مدیریت محتوا همانند وردپرس استفاده می‌کنند، حائز اهمیت می‌باشد. از آن‌جایی که در سایت‌های وردپرسی افزونه‌های مختلف رایگانی در اختیار افراد قرار دارد، بروزرسانی دائم آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.آپدیت افزونه‌ها، حاوی کدها و ویژگی‌های بوده که پلاگین و سایت را در مقابل تهدیدات و حملات هکری در امان نگه می‌دارد.

استفاده از آنتی ویروس

بهره‌گیری از آنتی ویروس‌ها یکی از روش‌های جلوگیری از هک است. از آن‌جایی که هکرها با ارسال ویروس‌ها می‌توانند سیستم شما را تخریب کنند، استفاده از یک آنتی ویروس قوی جهت اسکن اطلاعات حائر اهمیت است. Bitdefender، Panda Free Antivirus، Malwarebytes و Avast نمونه‌ای از آنتی ویروس‌های بسیار قوی جهت استفاده برای لپ تاپ و کامپیوتر هستند.

برخی از آنتی ویروس‌ها با ارائه بروزسانی‌های خودکار، از دستگاه شما در برابر ویروس‌های جدید که روزانه تولید می‌شوند، محافظت بیشتری را به عمل می‌آورند.

بهره‌گیری از رمزهای عبور سخت و پیچیده

یک راه بسیار ساده؛ اما تضمینی جهت جلوگیری از هک، استفاده از رمزهای عبود سخت و پیچیده است. رمزهای عبور ایمن به طور معمول، پیچیده‌تر و طولانی‌تر هستند و می‌توانند دسترسی به اطلاعات را برای هکرها، سخت‌تر کنند. برای داشتن یک رمز عبور مناسب و پیچیده از حداقل 8 کارکتر، ترکیب اعداد، حروف کوچک، بزرگ و همچنین نمادها استفاده کنید.

بروزرسانی دائم مرورگر و برنامه‌ها

استفاده از آخرین نسخه برنامه‌ها و مرورگرها تاثیر بسیار زیادی در دفع حملات سایبری و بالا بردن امنیت و حریم خصوصی شما دارد. درصد بالایی از بروزرسانی‌ها شامل کدهای امنیتی هستند که دسترسی هکرها و سواستفاده از داده‌ها را برای آن‌ها سخت و مشکل می‌کنند.به‌علت پیچیدگی بسیار بالای مرورگرها به ویژه در حوزه امنیت و حریم خصوصی، علاوبر نصب آپدیت‌ها، بهتر است تنظیمات امنیتی مرورگر خود را بادقت بررسی کنید.

توجه به دسترسی کاربران در سایت

بررسی و محدود کردن میزان دسترسی کاربران سایت، یکی از روش‌ های جلوگیری از هک است. توجه و حفظ امنیت یک سایت ممکن است برای کاربران و کارمندان یک سایت کم اهمیت بوده و حتی در بسیار از شرایط داشتن دسترسی کاربران می‌تواند امنیت سایت و حریم خصوصی افراد دیگر را تهدید کند.

جهت حفظ حریم خصوصی افراد و همچنین حفظ امنیت سایت، باید به هر فرد دسترسی مورد نیاز داده شود و مدیریت کامل سایت توسط فردی که در این حوزه از تجربه کافی برخوردار است، صورت بگیرد.

بکاپ گیری منظم از سایت

یکی دیگر از روش های جلوگیری از هک سایت، بکاپ گیری منظم از سایت است. تهیه نسخه پشتیبان از سایت این امکان را به شما می‌دهد تا درصورت بروز مشکل یا هک شدن سایت، بتوانید به نسخه سالم قبلی سایت خود و اطلاعات قبل از حمله هکری، دست پیدا کنید.

استفاده از قابلیت تایید دو مرحله‌ای

بهره‌گیری از قابلیت تایید دو مرحله‌ای امنیت رمز عبور شما را بیشتر و دسترسی افراد هکر را به اطلاعات سخت‌تر می‌کند. در تایید دومرحه‌ای به جای استفاده از رمز عبور تنها، از شما درخواست می‌شود تا یک کد تاییدیه از سوی Google Authenticator اکانت جیمیل خود، در کادر مدنظر وارد کنید. در این روش حتی اگر فرد بتواند به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند، جهت ورود به کد تاییدیه نیز احتیاج دارد.

از چه راه هایی می توان امنیت سایت را بالا برد؟

برای ورود به بهترین دوره های آموزش لینوکس فارسی که پیشنیاز یادگیری هک و نفوذ هستند وارد این لینک از توسینسو شوید

سخن پایانی

با توجه به گسترش دنیای اینترنت و استفاده افراد از آن، محافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی برای اشخاص و کسب و کارها امری ضروری و مهم است. امروزه روش‌های بسیار همچون استفاده از رمز عبور پیچیده، بهره‌گیری از تایید دو مرحله، فعال سازی فایروال، بکاپ گیری منظم از سایت نمونه‌ای از روش‌هایی بوده که در بالا بردن امنیت سایت و حریم خصوصی افراد در برابر حملات سایبری کمک می‌کند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر