coinex
otetmarket
propification.com

ال‌جی به دنبال جبران خسارت لغو سفارش صفحه‌نمایش microLED اپل واچ است

بر اساس یک گزارش جدید از کره، شرکت ال‌جی به دلیل لغو سفارش صفحه‌نمایش microLED برای اپل واچ اولترا به دنبال دریافت جبران خسارت از شرکت اپل است. این پروژه میکرو ال‌ای‌دی برای اپل واچ اولترا از چند سال پیش شایعه شده بود تا اینکه در ماه مارس گذشته اعلام شد که اپل این سفارش را لغو کرده است.

این سفارش در ابتدا از شرکت اُسرام انجام شده بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز در این پروژه دخیل بوده و حالا شرکت کره‌ای به این سادگی از این موضوع نمی‌گذرد و از اپل درخواست جبران خسارت برای “توقف” پروژه microLED اپل واچ دارد.


بیشتر بخوانید:


آماده‌سازی برای تولید صفحه‌نمایش microLED اپل خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای ال‌جی به همراه داشته است

این گزارش ادعا می‌کند که ال‌جی به درخواست غیررسمی اپل در حال آماده‌سازی برای انجام “فرآیند بکلایت میکرو ال‌ای‌دی” بود. اما پس از آن، همان طور که قبلاً هم گزارش شده بود، اپل “به طور مؤثر پروژه توسعه اپل واچ میکرو ال‌ای‌دی را لغو کرده است”. ال‌جی در این پروژه بزرگ بالغ بر “ده‌ها میلیارد وون” سرمایه‌گذاری کرده بود. (یک میلیارد وون معادل حدود 730 هزار دلار است. بنابراین ده‌ها میلیارد کره‌ای به حدود 65 میلیون دلار می‌رسد.)

ال‌جی ظاهراً برخی از تجهیزات خود را جابجا کرده، فضایی برای فرآیند بکلایت میکرو ال‌ای‌دی در یکی از کارخانه‌های خود فراهم کرده، نیروی انسانی جذب کرده و تیمی تشکیل داده بود.

ال‌جی به دنبال جبران خسارت لغو سفارش صفحه‌نمایش microLED اپل واچ است

همچنین برخی از تأمین‌کنندگان ال‌جی آماده تحویل تجهیزات شده بودند. به دنبال لغو پروژه توسط اپل، ال‌جی تیم خود را منحل کرد و هزینه‌های ثابت برای تأمین فضا و نیروی انسانی را متحمل شد.

نکته جالب اینجاست که تحلیلگران صنعت کره‌ای حدس می‌زنند که اگر اپل بخواهد ال‌جی را جبران کند، احتمالاً هزینه‌ای کمی بالاتر برای پنل‌های OLED که از ال‌جی برای آیفون‌ها و آیپدها خریداری می‌کند، پرداخت خواهد کرد. زیرا اپل هیچ‌وقت به طور عمومی اعلام نکرده بود که قصد توسعه اپل واچ میکرو ال‌ای‌دی را دارد و سپس این پروژه را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر