coinex
otetmarket
propification.com

تولید خودرو توربوشارژ دوگانه سوز توسط ایران خودرو [+ جزئیات]

ایران خودرو تصمیم به تولید خودرو توربوشارژ دوگانه سوز گرفته است که از گشتاور و قدرت بالایی برخوردار باشد. این در صورتی است که خودروسازان تمایلشان به تولید خودرو دوگانه‌سوز را از دست داده بودند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو خبر از تولید خودرو توربوشارژ دوگانه سوز در کارخانه این شرکت داد که از قدرت و گشتاور بالایی برخوردار است. این در صورتی است که چند روز پیش خبر از توقف تولید خودروهای دوگانه‌سوز و کم رغبتی خودروسازان برای تولید این خودروها دادیم. اما شاید برایتان سؤال باشد که چه خودروهایی برای دوگانه‌سوز شدن بهتر است؟ در جواب باید بگوییم که سورن پلاس بیش از دیگر محصولات ایران خودرو مورد توجه قرار گرفته است و احتمالاً اولین خودرویی خواهد بود که به پیشرانه توربورشارژ دوگانه‌سوز مجهز شود.

ضمناً لازم ایست بگوییم که ایران خودرو 2 هفته پیش تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کشور برای تولید خودروهای دوگانه‌سوز امضا کرده و قرار است چند هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی تولید شود. جزئیات خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید.


بیشتر بخوانید:


تولید خودرو توربوشارژ دوگانه سوز توسط ایران خودرو

مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو، به نخستین خودرو مجهز به این موتور (سورن پلاس) اشاره کرد و گفت: «در شرایط کنونی و پررنگ شدن اهمیت کاهش مصرف سوخت، در صورت حمایت از مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز، ظرفیت تولید این محصولات به‌راحتی قابل افزایش است. توسعه ناوگان تاکسی‌رانی گازسوز راهکار بسیار موثری در کاهش سبد مصرف بنزین در این ناوگان است که نیازمند حمایت دولت از تاکسی‌رانان برای جایگزینی با خودروهای فرسوده شبکه تاکسی‌رانی است.»

رادمنش در ادامه گفت:

«موتور EF۷ پایه‌گازسوز که سوخت اصلی و پیش‌فرض آن، گاز طبیعی فشرده است، در نسخه توربو از توان و گشتاور بالاتری نسبت به نمونه تنفس طبیعی برخوردار بوده و با توجه به عدم آسیب به اجزای داخلی آن در اثر استفاده از سوخت گاز، استهلاک پایینی داشته و گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسی‌رانی و حتی مشتریان عادی به شمار می‌رود.»

تولید خودرو توربوشارژ دوگانه سوز توسط ایران خودرو

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو افزود: «سورن‌پلاس محصولی است که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز مورد توجه است و مشتریان زیادی دارد که با ارتقای موتور آن، رضایت‌مندی بیش‌تری برای مصرف‌کنندگان حاصل خواهد شد.»

وی افزود:

«تعامل و تفاهم مناسبی با وزارت کشور برای تولید و عرضه این خودرو در شبکه تاکسی‌رانی صورت گرفته و امکان افزایش ظرفیت تولید و عرضه آن نیز فراهم است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در حال حاضر دو محصول وانت آریسان۲ و سورن‌پلاس به صورت دوگانه‌سوز تولید می‌شوند که با توجه به استقبال مشتریان از این محصولات، آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید آن‌ها وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو از تولید خودرو توربوشارژ دوگانه‌سوز توسط ایران خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر