coinex
otetmarket
propification.com

پرداخت سود روزشمار کارگزاری های بورس به سهامداران ممنوع شد؛ ممنوعیت کارت بانکی بورسی

به دستور بانک مرکزی، پرداخت سود روزشمار کارگزاری های بورس به سهامداران ممنوع شد. البته غیراز سپرده سهامداران، کارت‌های بانکی بورسی نیز ممنوع شده است.

حتماً اطلاع دارید که کارگزاری‌های بورس نیز مانند بانکهای کشور، یک میزان مشخص سود به سپرده نقد سهامداران خود اعطا می‌کنند که به صورت روزشمار است و پرداخت آن در اوایل ماه بعدی صورت می‌گیرد. افراد زیادی ترجیح می‌دهند که وجه نقد خود را برای دریافت سود به حساب این کارگزاری‌های بریزند. گفته شده که در برخی موارد سود درنظر گرفته شده کارگزاری‌ها حتی بیشتر از نرخ سود روزشمار بانکها است.

مقررات بانک مرکزی در مواردی بسیار سفت و سخت است. از این رو بانک مرکزی در دستوری جدید، پرداخت سود روزشمار کارگزاری های بورس به سهامداران و همچنین استفاده از کارت‌های بانکی بورسی را ممنوع اعلام کرده است. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: رئیس بانک مرکزی: برای سهامداران بورس برنامه حمایتی در نظر گرفته شده است

پرداخت سود روزشمار کارگزاری های بورس به سهامداران

ماندگاری نقدی در کارگزاری‌های بورس برای آنان بسیار حائزاهمیت است. از چند سال پیش این شرکت‌ها روندی را پیش گرفته که در صورت ماندگاری وجه نقد سهامداران، به این افراد سود روزشمار تعلق گیرد. راه‌حل دیگر کارکزاری‌ها، ارائه کارت بانکی عض شبکه شتاب بود که هم امکان انجام تراکنش با دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان را دارند و هم می‌توان بوسیله اپلیکیشن مخصوص کارگزاری‌ها تراکنش انجام داد.

پرداخت سود روزشمار کارگزاری های بورس به سهامداران

تصمیم بانک مرکزی چه دلایلی دارد؟

به نقل از همشهری؛ آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده است صدور کارت‌های متصل به شبکه شتاب ازسوی شبکه کارگزاران بورس زمینه تخطی از ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در پرداخت سودهای فراتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار را فراهم کرده است. بخشنامه بانک مرکزی نشان می‌دهد احتمالاً ایراد اصلی برای توقف صدور این کارت‌های بانکی بحث نرخ سود این کارت‌هاست که ارقامی حدود ۲۵ تا ۳۰درصد است و این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی در گام بعدی بر رویه پرداخت این سودها اشکال قانونی وارد کند. طبق ضوابط شورای پول و اعتبار پرداخت سودهای روزشمار که قبلا از طریق سپرده‌های کوتاه‌مدت در شبکه بانکی پرداخت می‌شد، دیگر طبق فرمول‌های قبلی امکان‌پذیر نیست، اما در کارت‌های بانکی که شرکت‌های کارگزاری صادر می‌کنند به سهامداران سود روزشمار تعلق می‌گیرد؛ با این تفاوت که بخش عمده این سود روزشمار ارتباطی به انجام عملیات بانکی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ممنوعیت استفاده از کارت بانکی بورسی و حذف سود روزشمار سود سپرده کارگزاری‌ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر