coinex
otetmarket
propification.com

اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته ای تاثیر مستقیم بر قیمت لپ‌تاپ‌ها خواهد داشت

شرکت کوالکام به تازگی پردازنده جدید اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته ای را در نمایشگاه IFA 2024 معرفی کرده است. این پردازنده که از نظر قدرت و کارایی در سطح پایین‌تری نسبت به مدل‌های قدرتمندتر اسنپدراگون ایکس الیت 12 هسته‌ای و اسنپدراگون ایکس پلاس 10 هسته‌ای قرار می‌گیرد، همچنان از همان معماری استفاده می‌کند اما توان گرافیکی آن به طور محسوسی ضعیف‌تر است. این ویژگی باعث شده تا این پردازنده برای لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و مبتدی مناسب باشد.

پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته‌ای دارای 12 مگابایت حافظه کش کمتر (در مجموع 30 مگابایت) است و قدرت گرافیکی آن کمتر از نصف پردازنده‌های گرافیکی قوی‌تر در مدل‌های دیگر است.

راهنمای خرید تکراتو

به همین دلیل، عملکرد گرافیکی این پردازنده حدود 50 درصد ضعیف‌تر است (بر اساس بنچمارک‌های خود کوالکام) و در پردازش‌های CPU نیز حدود 20 درصد ضعیف‌تر از مدل اسنپدراگون ایکس الیت  12 هسته‌ای (12-core Snapdragon X Elite) عمل می‌کند. با این حال، عملکرد این پردازنده در برنامه‌های کاری و روزمره تقریباً مشابه مدل ایکس پلاس 10 هسته‌ای است.

تاثیر مستقیم اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته ای بر قیمت لپ‌تاپ

یکی از نکات مهم این است که پردازنده Snapdragon X Plus 8-core به کاهش بیشتر قیمت لپ‌تاپ‌ها کمک خواهد کرد، به‌ویژه در مقایسه با سایر پردازنده‌های ARM تولید شده توسط کوالکام در سال جاری.

به زودی لپ‌تاپ‌هایی با این پردازنده به بازار عرضه خواهند شد. به عنوان مثال، مدل Asus Vivobook S 15 با این پردازنده حدود 899 دلار قیمت خواهد داشت، در حالی که مدل‌های مجهز به پردازنده ایکس الیت 12 هسته‌ای معمولاً حدود 1300 دلار قیمت دارند. همچنین لپ‌تاپ Dell Inspiron 14 نیز با همین پردازنده با قیمت 899 دلار عرضه خواهد شد.

این کاهش قیمت، به معنای دسترسی بیشتر کاربران به بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2024 است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال لپ‌تاپ‌های اقتصادی با کارایی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر