coinex
otetmarket
propification.com

پیش بینی بازار خودرو برای نیمه دوم سال ؛ خودرو بخریم یا نخریم؟

یک کارشناس خودرو دست به پیش بینی بازار خودرو برای نیمه دوم سال زده است. وی می‌گوید که رکود بازار تحت شرایطی در نیمه دوم سال جاری ادامه‌دار خواهد بود.

بازار خودرو 2 ماه است که در رکود شدیدی قرار دارد و قیمت‌ها رو به افول رفته‌اند. مردم با توجه به این رکود از خرید خودرو دست کشیده تا مطمئن شوند که آیا قیمت خودرو بازهم کاهش می‌باید یا خیر.

راهنمای خرید تکراتو

اگر سری به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بزنید با انبوهی از آگهی‌های خرید و فروش خودرو مواجه می‌شوید؛ اما کمتر پیش می‌آید که کسی خودرو خریداری نماید. در این اوضاع رکود، چالشی مهم برای فروشندگان خودرو بوجود آمده و منتظرند بازار از رکود خارج شود.

اما مسئله دیگری که مهم است، روند نزولی بازار خودرو در فصول سرد سال است که اگر ادامه‌دار باشد قیمت خودرو بازهم کاهش و اگر قطع شود، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

در اینگونه موارد نظرات کارشناسان تا حدودی می‌تواند کارگشا باشد و خیالتان را بابت خرید یا عدم خرید خودرو راحت کند. به تازگی یک کارشناس خودرو به پیش بینی بازار خودرو برای نیمه دوم سال پرداخته است.

به نقل از خبرآنلاین؛ امیرحسین کاکایی، می‌گوید که فی‌الحال بازار خودرو در رکود است و اگر قیمت ارز ثبات خود را حفظ کند، این رکود را در نیمه دوم سالا هم شاهد خواهیم بود. ادامه صحبت‌های وی را در پایین بخوانید.

پیش بینی بازار خودرو برای نیمه دوم سال

امیرحسین کاکایی، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت بازار خودرو در نیمه سرد سال گفت: «در حال حاضر بازار خودرو در رکود است، ولی علت آن، لزوماً ربطی به وزارت صنعت ندارد؛ فعلاً در حال حاضر که صحبت می‌کنیم، مرتبط با قیمت ارز است. در حال حاضر قیمت ارز پایین آمده و به یک ثباتی رسیده و همه منتظر یک اتفاق بزرگ هستند، بنابراین همه بازارها در رکود به سر می‌برند.»

وی اضافه کرد:

«با فرض اینکه این ثبات قیمت ارز ادامه پیدا کند، بازار خودرو به طور قطع در نیمه دوم سال رکود شدیدتری را خواهد داشت.»

کاکایی متذکر شد: «اتفاقی که در سال‌های گذشته به تدریج افتاده، این بوده که تولید در بخش مونتاژ بالا رفته و واردات هم در حال افزایش است. در این دو بخش، قیمت کارخانه تقریباً به قیمت بازار نزدیک شده است، در نتیجه در خرید از این شرکت‌ها عملاً رانتی وجود ندارد، پس تمایل به خرید کم می‌شود، یعنی اوضاع بدتر می‌شود. به نظر می‌رسد رقابت سنگینی بین مونتاژکاران در نیمه دوم سال خواهیم داشت.»

پیش بینی بازار خودرو برای نیمه دوم سال

این کارشناس خودرو در ادامه گفت:

«اما در مورد دو خودروساز داخلی چه اتفاقی می‌افتد؟ برعکس، این گروه با چالش جدی مواجه می‌شوند، زیرا همزمان که خوش‌بینی به آینده وجود دارد، اگر قیمت‌هایشان را به روز نکنند، همچنان بازار، رانتی می‌ماند و این خودروسازان زیان می‌بینند. بنابراین در این حالت، وضع خودسازان بدتر می‌شود. در مقابل، اگر خودروسازان قیمت‌ها را به روز و به بازار نزدیک کنند، رانت حذف می‌شود و در مقابل، تمایلی به خرید وجود ندارد.»

وی یادآوری کرد: «واقعیت این است که قیمت تمام شده و قیمت بازار بالا رفته، ولی درآمد عامه مردم بالا نرفته است. حالا چه عاملی باعث می‌شود که وقتی خودروساز پیش‌ثبت‌نام می‌کند، ۱.۵ میلیون نفر ثبت‌نام می‌کنند؟ به این دلیل است که مردم می‌خواهند در لاتاری شرکت کنند. در نتیجه یک رکود عمیقی در نیمه دوم سال به لحاظ بازاری خواهیم داشت.»

بیشتر بخوانید:

دیدگان شما نسبت به رکود بازار خودرو و ثبات قیمت ارز چیست؟ آیا قیمت خودرو در نیمه دوم سال همین روند نزولی را دنبال خواهد کرد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر