coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اپل واچ سری 10 میزان نویز باد را هنگام تماس‌های تلفنی کاهش می‌دهد

دوشنبه رویداد بزرگ اپل در سال 2024 تحت عنوان It’s Glowtime برگزار شد. در این مراسم محصولات جدید این شرکت با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد به نمایش در آمدند. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در این نشست رونمایی شد اپل واچ سری 10 بود.

به گزارش macrumors و طی اعلام Apple، سری 10 اپل واچ هفته آینده عرضه خواهند شد. پیش از این با برخی از قابلیت‌های نسل دهم اپل واچ مانند تشخیص آپنه خواب آشنا شده بودیم، اما این قابلیتی که در ادامه توضیح خواهیم داد چیز دیگریست. اپل واچ سری 10 با قابلیت ایزوله‌سازی صدا عرضه خواهد شد که باعث می‌شود هنگام تماس‌های تلفنی، صدای شما بهتر و واضح‌تر شنیده شود.

راهنمای خرید تکراتو

قابلیت ایزوله‌سازی صدا در اپل واچ سری 10 صدای مزاحم را حذف می‌کند

اپل اعلام کرده که موتور عصبی (Neural Engine) در اپل واچ سری 10 می‌تواند صدای پس‌زمینه را در تماس‌های تلفنی یا تماس‌های صوتی فیس‌تایم (سرویس تماس ویدیویی و صوتی اپل) سرکوب کند تا صدای شما برای طرف مقابل، شفاف‌تر و واضح‌تر به گوش برسد. این ویژگی حتی در محیط‌های بسیار پر سر و صدا، مانند مکان‌های بادخیز یا رستوران‌های شلوغ، نیز عملکرد خوبی دارد.

ویژگی ایزوله‌سازی صدا در نسل قبلی یعنی اپل واچ سری 9 موجود نیست اما واچ 2 اولترا قابلیت کاهش نویز باد را ارائه کرده بود.

در آیفون‌ها، قبلاً گزینه‌ای برای ایزوله‌سازی صدا در تماس‌های تلفنی وجود داشت که می‌توانست صداهای مزاحم پس‌زمینه را کاهش دهد و صدای شما را بهتر منتقل کند. اما اکنون، در هر چهار مدل iPhone 16، علاوه بر این قابلیت (ایزوله‌سازی صدا) یک ویژگی جدید برای کاهش نویز باد اضافه شده است.

این ویژگی به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی (یادگیری ماشین) طراحی شده و به طور خاص نویز ناشی از وزش باد را تشخیص داده و کاهش می‌دهد تا کیفیت صدا حتی در شرایطی که باد می‌وزد، بهتر و شفاف‌تر شود.

اپل توضیح داده که این الگوریتم‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که صدای باد را به خوبی فیلتر می‌کنند و اجازه نمی‌دهند صدای باد به طرف مقابل منتقل شود. اما برای اینکه دقیقاً بدانیم این ویژگی چقدر بهتر از مدل‌های قبلی عمل می‌کند، باید منتظر بمانیم تا آزمایش‌ها و بررسی‌های عملی انجام شوند و میزان بهبود واقعی مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر