coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بازیگران سریال گردن زنی [بیوگرافی + عکس]

سریال «گردن زنی» با بازی کیسان دیباج و الیکا ناصری از فیلم نت منتشر می‌شود. برای آشنایی با داستان و بازیگران سریال گردن زنی با ما همراه شوید.

مجموعه گردن زنی به کارگردانی سامان سالور تازه‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی فیلم نت است که به قلم زامیاد سعدوندیان به نگارش درآمده است.

راهنمای خرید تکراتو

در این سریال بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، عکس بازیگران سریال گردن زنی را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بازیگران سریال گردن زنی

مجموعه‌ی گردن زنی به تهیه‌کنندگی علی قربان‌زاده ساخته شده است. اگر از علاقه‌مندان سریال‌های معمایی و درام ایرانی هستید، می‌توانید سریال گردن زنی را هر هفته جمعه‌ها ساعت 12 در پلتفرم فیلم نت تماشا کنید.

کیسان دیباج، الیکا ناصری، سمیرا حسن‌پور، حسن معجونی، پژمان بازغی، ترلان پروانه، مهران غفوریان، بهنام تشکر، پوریا رحیمی سام، الهام پاوه نژاد، امین شعرباف و علی قربانزاده بازیگران سریال گردن زنی هستند. سیامک مهمان‌دوست تدوین این مجموعه معمایی را بر عهده دارد.

کیسان دیباج

بازیگران سریال گردن زنی
بازیگران سریال گردن زنی

کیسان دیباج در 20 آذر ماه سال 1374 در تهران به دنیا‌ آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر است و از سال 1395 در 21 سالگی با گروه تئاتر صحنه فعالیتش را در این زمینه آغاز کرد. کیسان دیباج مجرد است و پیش از ورود به دنیای بازیگری خوانندگی هم کرده است.

تخستین تجربه او در زمینه تئاتر مربوط است به زمانی که او برای بازی در تئاتری به کارگردانی و نویسندگی محمد یعقوبی در زمستان 1395 به روی صحنه رفت. نام این تئاتر «تنها راه ممکن» بود و در تالار سایه، یکی از زیر مجموعه های تئاتر شهر بر روی صحنه رفت.

کار حرفه‌ای دیباج در تلویزیون، بازی در سریال از سرنوشت در سال 1398 بود. او با ایفای نقش‌ سهراب این سریال به شهرت رسید.

کیسان دیباج در پاسخ به سوالی در مورد تمایل او به بازی در نقشی مشابه نقش سهراب، گفته بود: «برای انتخاب‌های بعدی قطعا طوری تصمیم می‌گیرم که شبیه نقش سهراب نباشد و به اصطلاح کلیشه‌ای نشوم. حتی اگر نقش بسیار شبیه نقش سهراب باشد سعی می‌کنم با ایجاد تفاوت‌هایی در شخصیت آن، کاری کنم که نقش شبیه نقش قبلی نباشد.»

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

الیکا ناصری

بازیگران سریال گردن زنی

بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی را با الیکا ناصری بازیگر جوان و خوش‌آتیه دنیای بازیگری ادامه می‌دهیم. الیکا ناصری در سال 1381 در تهران به دنیا آمد. او در سریال یاغی با ایفای نقش ابرا، دوست جاوید قهرمان داستان، اولین نقش جدی و مهمش را جلوی دوربین تجربه کرد و با همین نقش به شهرت رسید.

 او در کارنامه‌ی هنری خود علاوه بر بازی در فیلم میان ماندن و رفتن به کارگردانی بهروز شعیبی در سال 1388، سابقه نقش‌آفرینی در چند نمایش تئاتر را نیز دارد.

الیکا ناصری توانست با بازی در فیلم میان ماندن و رفتن تجربه بازی موفقی در کنار بازیگرانی همچون محمود جعفری، فریبا جدیکار، گلاره عباسی و ساعد سهیلی برای خود رقم بزند.

پژمان بازغی

بازیگران سریال گردن زنی
عکس بازیگران سریال گردن زنی

پژمان بازغی زاده‌ی نوزدهم مرداد سال ۱۳۵۳در تهران است. او دوران کودکی را به خاطر شغل پدرش، در شهرهای مختلف سپری کرد. بازغی دانش‌آموخته‌ی مهندسی معدن است و از سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان، در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی کرد.

پژمان بازغی در سال 1378 با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی آژانس دوستی به شهرت رسید. او علاوه بر بازیگری، اجرای چند برنامه‌ی تلویزیونی از جمله چند درجه، کودک شو و برنامه‌ی سال تحویل ۱۳۹۶ شبکه دو سیما را برعهده داشته‌ است.

از سریال‌ها و فیلم‌هایی که پژمان بازغی در آن نقش‌آفرینی داشته می‌توان به پلاک، افرا، بیگانه‌ای با من است، مرضیه، کوبار، محکومین، در جستجوی آرامش، گمشدگان، روزهای بی‌ قراری، هشت و نیم دقیقه، پرونده باز است، هفته‌‌ای یک‌ بار آدم باش، خورشید آن ماه، وثیقه، جوجه تیغی، راند چهارم و سلفی با دموکراسی اشاره کرد.

پژمان بازغی در 33 سالگی با مستانه مهاجر (تدوینگر) ازدواج کرد. ثمره ازدواج این زندگی هنری یک دختر به نام «نفس» است.

سمیرا حسن‌پور

بازیگران سریال گردن زنی

سمیرا حسن‌پور در شانزدهم آذر ماه سال 1363 در تهران به دنیا آمد. او لیسانس رشته نمایش دارد و علاقه‌مند به نقاشی و موسیقی و نوازندگی پیانو است.

او به طور جدی از دانشکده و با تشویق استادش بهرام بیضایی و حضور در دوره‌های بازیگری، وارد تئاتر شد. در سال 88 برای اولین بار با ایفای نقش در سریال چاردیواری وارد قاب تلویزیون شد و سپس در دومین تجربه خود با نقش گلرخ مجموعه پایتخت 1 به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1390 به شهرت رسید.

وی در 29 سالگی در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم تمشک به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی سامان سالور به نقش‌آفرینی پرداخت. همکاری و آشنایی سمیرا حسن پور با سامان سالور به ازدواج آن‌ها در سال 95 ختم شد.

سمیرا حسن پور در حال حاضر علاوه بر بازیگری، در رشته‌های پینگ پنگ، والیبال، ایروبیک و شنا فعالیت دارد. وی در زمانی به طور حرفه‌ای رشته دو را دنبال می‌کرده و توانسته در این رشته مدال هم به دست آورد، اما هم‌اکنون عضو تیم والیبال زنان هنرمند است.

او در مورد بازیگری و شهرت گفته است: «قبل از بازیگری شهرت برایم جذاب نبود اما بعد از بازی در پایتخت وقتی لطف مردم را دیدم شهرت را دوست دارم و این محبت مردم بسیار جذاب و دوست داشتنی است.»

رویا نونهالی

عکس بازیگران سریال گردن زنی
زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی

رویا نونهالی در ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتاً مازندرانی است و اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران می‌رسد. او تحصیل‌کرده مدرسه ژاندارک تهران و مسلط به زبان‌های فرانسه و انگلیسی است.

نونهالی دانش‌آموخته‌ی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. آغاز فعالیت هنری او با بازیگری تئاتر بوده است. فعالیت در سینما را با حضور در فیلم «یار در خانه و…» ساخته خسرو سینایی آغاز کرد.

رویا نونهالی در سال ۱۳۸۱ با ایفای نقش ناتاشا در سریال خواب و بیدار (به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده) به شهرت رسید.

نونهالی رکورددار کسب تندیس حافظ به عنوان بهترین بازیگر زن درام از جشنواره حافظ است. او هم‌چنین از اعضای هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵)، از اعضای هیئت داوران بخش ملی بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و  داور فصل‌ نخست برنامه تلویزیونی عصر جدید بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های طنز ایرانی

مهران غفوریان

 زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی

مهران غفوریان در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۳در تهران به دنیا آمده است. پدرش ناخدای نیروی دریایی ارتش بوده و مادرش معلم بازنشسته است. او یک برادر بزرگتر به نام مهدی دارد که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند.

این بازیگر، کمدین و کارگردان پرطرفدار دانش‌آموخته‌ی رشته نقاشی است. اولین بازی غفوریان، در مجموعه طنز لبخند سوم به کارگردانی مسعود رشیدی بود. هنر بازیگری او در مجموعه های «نوروز ۷۵» و «گلهای ۷۶» بیشتر دیده شد، اما غفوریان در سال ۱۳۸۰ با کارگردانی سری مجموعه‌های زیر آسمان شهر به شهرت رسید.

از کارهای او می‌توان به فیلم‌های سینمایی‌ مجرد ۴۰ ساله، شیر و عسل، داش‌آکل و ما همه با هم هستیم و سریال‌هایی همچون در حاشیه، قورباغه، نیسان آبی، شوخی کردم، خاتون و نوبت لیلی اشاره کرد.

غفوریان از بازیگران زخم کاری 2 است. او علاوه بر بازیگری، به نقاشی کشیدن علاقه‌ی خاصی دارد. او در این باره می‌گوید: «هنوز هم گاهی نقاشی می‌‌کشم، من اصلا از نقاشی وارد هنر شدم و بعد به بازیگری پرداختم، کارم هم خیلی خوب بود. یک زمانی فکر می‌‌کردم تابلوهای مختلفی کار کنم و نمایشگاه بگذارم ولی نشد، شاید بعدها این کار را انجام بدهم.»

مهران غفوریان در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۳ (40 سالگی) ازدواج کرد. او در بهمن ۱۳۹۷ صاحب یک دختر بنام «هانا» شد.

الهام پاوه‌نژاد

زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی
عکس بازیگران سریال گردن زنی

الهام پاوه‌نژاد متولد 27 شهریور ماه سال 1350 در تهران است. او دارای دیپلم علوم طبیعی از دبیرستان نوشیروان و کاردانی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است.

پاوه‌نژاد از سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد و فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد. نخستین کار صحنه وی در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی اکبر زنجانپور با عنوان «ساحره سوزان» بود.

او در سال ۱۳۷۳ با بازی در سریال همسران وارد قاب تلویزیون شد. این مجموعه مورد استقبال بینندگان تلویزیون قرار گرفت و پاوه‌نژاد با بازی در نقش مریم به شهرت رسید.

الهام پاوه‌نژاد علاوه بر بازیگری سال‌هاست به تدریس بازیگری مشغول است. او در کنار بازیگری و تدریس نویسندگی می‌کند. او کتاب اولش را با نام هشت صبح در هشت اسفند رونمایی کرد و سپس کتاب دوم را با نام قطعه ۹۴ ردیف ۷ دو سال بعد در نمایشگاه کتاب منتشر کرد.

حسن معجونی

عکس بازیگران سریال گردن زنی

بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی را حسن معجونی ادامه می‌دهیم. محمدحسن معجونی در بیست‌و‌هشتم دی ماه سال ۱۳۴۷در زنجان به دنیا آمد. معجونی دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی و سرپرست گروه تئاتر لیو است. او در سال ۱۳۸۶با ایفای نقش در فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی وارد سینما شد.

محمدحسن معجونی در سال ۱۳۸۸ با بازی در مجموعه تلویزیونی مسافران به کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید. او در سریال طنز شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت نیز به ایفای نقش پرداخته است. همچنین معجونی از بازیگران سریال رهایم کن ساخته‌ی شهرام شا‌ه‌حسینی بود که از شبکه نمایش خانگی پخش شد و مورد توجه قرار گرفت.

از جوایز و افتخارات کارنامه هنری حسن معجونی می‌توان به دریافت اسپک تاکل «در میان ابرها» در جشنواره تئاتر زوریخ در سال ۲۰۰۶، کسب جایزه ماریا به عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم خوک در سال 1396 و نامزدی تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن سینمای ایران اشاره کرد.

معجونی در اسفند ماه ۱۳۹۸ با هدیه‌السادات حسینی‌نژاد که او هم دانش ‌آموخته‌ی کارگردانی و بازیگری است، ازدواج کرد. وی چند سالی است به رشت نقل مکان کرده و در این باره می‌گوید: «زندگی‌ام را به رشت منتقل کردم؛ اما بازیگری این زندگی را مختل می‌کند. هر وقت جایی کم بیارم برای اجراهای تئاتر به تهران می‌آیم و بر می‌گردم. از تهران و حال و هوای این روزهایش فرار کردم. اینجا زندگی سبک‌تر و راحت‌تری دارم ضمن اینکه کار تئاتر هم می‌کنم.»

مهدی حسینی‌نیا

عکس بازیگران سریال گردن زنی
بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی

مهدی حسینی‌نیا یکی دیگر از بازیگران سریال گردن زنی است که پیش از این در مجموعه‌های نمایش خانگی یاغی و غریت نقش‌آفرینی کرده بود.

مهدی حسینی‌نیا زاده‌ی ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در شیراز است. وی فعالیت هنری خود را از سال 1389 با فیلم اینجا بدون من شروع کرد. از فعالیت‌های او در تئاتر می‌توان نقش‌آفرینی در نمایش‌های صور اسرافیل و او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود، گریزلی، ملاقات، مده آ، جعبه پاندورا و لوسیا را نام برد.

حسینی‌نیا در فیلم‌های سینمایی دسته دختران، مصلحت، روز ششم، روشن، شنای پروانه، گورکن، عنکبوت، شب اول هجده سالگی، ما همه با هم هستیم، متری شیش و نیم، بنفشه آفریقایی، شنل، ایستگاه اتمسفر، اینجا کسی نمی میرد، خشکسالی و دروغ، هیچ کجا هیچ کس، من همسرش هستم و اینجا بدون من ایفای نقش داشته است.

سریال‌های لحظه گرگ و میش، پرده نشین، مجموعه‌های نمایش خانگی میدان سرخ، می خواهم زنده بمانم، یاغی، سیاوش، عالیجناب، فیلم‌های کوتاه بی ریختی، به وقت جدید یا قدیم، نفس گیر، سواد کوهی، مدار بسته، روایت ناپدید شدن مریم، امیرعلی، سنگ روی سنگ و هم سایه از آثار کارنامه‌ی هنری مهدی حسینی‌نیا هستند.

از جوایز و افتخارات این بازیگر توانمند می‌توان به دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه سوادکوهی به کارگردانی محمدرضا مجد و دریافت تندیس ایسفا در بخش بهترین بازیگری از یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) برای فیلم کوتاه بی ریختی به کارگردانی محمد رحمتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی

ترلان پروانه

عکس بازیگران سریال گردن زنی

ترلان پروانه در هجدهم تیر ماه سال ۱۳۷۷ در شیراز به دنیا آمد. پدرش مهندس و مادر پریسا فروغی خانه‌دار و علاقمند به بازیگری است. او دانش‌آموخته‌ی رشته گرافیک است.

پروانه از سه سالگی برای تبلیغات شامپو جلوی دوربین رفت و حالا از بازیگران پر کار و مطرح است. او در هفت ماه حضور خود در عرصه تبلیغاتی برای ۱۱۴ تیزر جلوی دوربین رفت و پس از آن به برنامه‌های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک دعوت شد.

ترلان پروانه در شش سالگی در سریال «۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها‏» بازی کرد و سپس برای جایزه بزرگ مهران مدیری جلوی دوربین رفت. او در سال ۱۳۸۴ با سریال «شبی از شب ها» در نقش نازنین شناخته شد.

ترلان پروانه در 7 سالگی با بازی در فیلم «مادر صدامو میشنوی» وارد سینما شد. او در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای بازی در فیلم آهوی پیشونی سفید (۱۳۹۱) برنده پروانه زرین بهترین بازیگر دختر شد.

او درباره‌ی اهدافش در بازیگری گفته است: «افق بازیگریم، افقی پهناور، نامحدود و بدون مرز است. در واقع باید گفت اهداف بسیاری به‌عنوان یک بازیگر دارم که سعی می‌کنم آنها را دسته‌بندی کنم. بعد از تعیین هدف‌‌ها انتخاب مسیر درست هم اهمیت دارد، با انتخاب مسیر مناسب می‌توان به طرف هدف‌هایی که انتخاب کرده‌ایم قدم برداشت.»

بهنام تشکر

بازیگران سریال گردن زنی
زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی

بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی را با بهنام تشکر ادامه می‌دهیم. وی متولد چهارم بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در شهرستان نمین است. او در کودکی به خاطر شغل پدرش، با خانواده‌‌ به بندرانزلی مهاجرت کرد و پس از 20 سال‌ از بندر انزلی به ساری نقل مکان کردند.

بهنام تشکر از سال 1375 وارد تئاتر ساری شد و با نمایش کمدی میرزا فرفره بازیگری را شروع کرد. وی در سال 1384 به عنوان گوینده وارد رادیو شد. اولین تجربه بازی او جلوی دوربین در فیلم «کوتاه اتو استاپ» بوده است.

تشکر در سال 1384 با سریال «مروارید سرخ» وارد قاب تلویزیون شد. وی از بازیگران توانمند کمدی است و در سریال‌هایی از جمله لیسانسه‌‌ها، پژمان، دودکش، دزد و پلیس و ساختمان پزشکان هنرمندانه به ایفای نقش پرداخته است.

بهنام تشکر دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی از دانشگاه فیروزکوه است. او در 30 سالگی با آیدا یزدانی ازدواج کرده و یک پسر به نام کاوه دارد.

علی قربان‌زاده

 زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی

علی قربان‌زاده در سی‌ام مهر ماه سال ۱۳۵۷ در آبادان به دنیا آمد. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم در رشته‌ی ریاضی و فیزیک است. قربان‌زاده با گذراندن دوره تجربی ساختن فیلم‌های انیمیشن در شرکت کلک خیال در سال ۱۳۷۳ کار هنری خود را آغاز کرد.

علی قربان‌زاده در بیست سالگی با بازی در فیلم سیاوش به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد. او پس از این فیلم در سری اول مجموعه داستان یک شهر نقش‌آفرینی کرد.

از آثار کارنامه هنری علی قربان‌زاده می‌توان فیلم‌های میلیونر میامی، نهنگ عنبر سلکشن رویا، یک عاشقانه ساده، نهنگ عنبر، صد سال به این سال‌ها، غزل، واکنش پنجم، بی تو تنهایم، بانوی کوچک، شب برهنه و هم‌کلاس را نام برد.

محمدامین شعرباف

بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی
عکس بازیگران سریال گردن زنی

محمدامین شعرباف زاده‌ی ۱۰ خرداد ۱۳۶۹در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر و بازیگری از دانشگاه هنر تهران است. شعرباف پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، با ثبت نام در کلاس‌های بازیگری هومن سیدی با این کارگردان جوان سینما آشنا شد.

او همزمان با ایفای نقش در چند تئاتر دانشجویی، برای نقش‌آفرینی در سریال مشهور «قورباغه» به کارگردانی استادش تست بازیگری داد. شعرباف در تست پذیرفته شد و با ایفای نقش سروش در مجموعه‌ی قورباغه به کارگردانی هومن سیدی به شهرت رسید. البته وی پیش از این، در سربال نوبت لیلی به کارگردانی روح الله حجازی نیز نقش‌آفرینی کرده بود.

محمدامین شعرباف علاقه بسیاری به هومن سیدی دارد و به مناسبت تولد او در صفحه‌ی خود نوشته بود: «شاگردی شما بی شک با ارزشترین قدم زندگی من بوده، و اینکه تنها استادم شما هستین بزرگترین افتخارم. خدا رو شکر بابت حضورتون، امید که آدم‌های مثل خودتون سر راهتون باشن و سایه‌تون بالا سر ما.»

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای

پوریا رحیمی‌سام

بازیگران سریال گردن زنی

زندگینامه بازیگران سریال گردن زنی را با بیوگرافی پوریا رحیمی‌سام به پایان می‌رسانیم. رحیمی‌سام متولد ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۶۱ است. وی پیش از ورود به دانشگاه در گروه تئاتر مهرداد کوروش، اصول تئاتر را فرا گرفت و در دانشگاه هنر از رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شده‌ است.

او یکی از پرکارترین بازیگران عرصه تئاتر است. رحیمی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۱ و با بازی در فیلم از جنوب شرقی به صورت رسمی آغاز کرد. رحیمی‌سام با بازی در فیلم احتمال باران اسیدی در نقش کاوه به شهرت رسید.

رحیمی‌سام برای بازی در فیلم زالاوا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

از آثار کارنامه هنری او می‌توان فیلم‌های سال مرزهای بی پایان، بعد از رفتن، زالاوا، قصیده گاو سفید، من می‌ترسم، جاده قدیم، چهارراه استانبول، کوپال، بی‌نامی، اسرافیل، احتمال باران اسیدی، عصر یخبندان، ناهید، از جنوب شرقی و ضدگلوله را نام برد.

خلاصه داستان سریال گردن زنی

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی سراغ قصه این مجموعه درام و معمایی می‌رویم که درباره‌ی داستان تغییر ناگهانی سرنوشت باران و نیما در شب عروسی‌شان است.

بازیگران سریال گردن زنی
بیوگرافی بازیگران سریال گردن زنی

در خلاصه داستان سریال گردن زنی آمده است: «سرنوشت باران و نیما در شب عروسی‌شان با آزادی خلافکار سابقه‌داری به نام شاهرخ تغییر می‌کند. آزادی او باعث فاش شدن رازهای خانوادگی بسیار زیادی درمورد باران و نیما و تک تک افراد خانواده‌هایشان می‌شود.»

کارگردان سریال گردن زنی

سامان سالور کارگردان سریال گردن زنی، در بیست‌وسوم مرداد ماه در ۱۳۵۵ در بروجرد به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است.

اولین فیلم بلند سامان سالور که ساکنین سرزمین سکوت نام داشت برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه شد.

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین، ساخته بعدی سالور است. این فیلم برای او جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۰۶ و بالن طلایی بهترین فیلم جشنواره سه قاره ۲۰۰۶ را به ارمغان آورد.

بازیگران سریال گردن زنی

جالب است بدانید سامان سالور در دوران دانشجویی همراه با تورج اصلانی و محسن نامجو در خانه‌ایی دانشجویی با هم زندگی می‌کردند که سرانجام این همراهی به همکاری منجر شد و فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین حاصل دوستی این دوره‌ از رندگی او بوده است. این فیلم مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و سالور چند جایزه دیگر نیز برای کارگردانی این فیلم دریافت کرد.

سالور مستند آرامش با دیازپام ده را از زندگی محسن نامجو ساخت. فیلمبرداری کارهای او در همکاری با تورج اصلانی بعنوان مدیر فیلمبرداری صورت می‌گیرد. او با فیلم ترانه تنهایی تهران به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش «۱۵ روز با کارگردانان» به جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ راه پیدا کرد.

فیلم «سه کام حبس» سامان سالور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. سالور هدف ساخت فیلم را تاثیرگذاری بر جامعه عنوان کرد. این فیلم پرفروش ترین فیلم اجتماعی نیمه اول سال ۱۴۰۲ شد.

عوامل تولید سریال گردن زنی

  • کارگردان: سامان سالور
  • نویسنده: زامیاد سعدوندیان
  • مدیر فیلمبرداری: آرش خلاقدوست
  • تدوینگران: سیامک مهماندوست و محراب ملازم
  • مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی
  • صداگذار و ترکیب صدا: نعیم مسچیان
  • موسیقی: امیر مهدی‌زاده
  • طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
  • طراح لباس: نازنین توسلی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال گردن زنی نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال گردن زنی کیسان دیباج، الیکا ناصری، رویا نونهالی، مهدی حسینی‌نیا، سمیرا حسن‌پور و الهام پاوه‌نژاد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 کارگردان سریال گردن زنی کیست؟

این مجموعه به کارگردانی سامان سالور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال گردن زنی چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های درام معمایی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر